F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200531 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,663 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzMcLaren MP4-201:21,411--20
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:22,8341,4231,4238
3.3Jenson ButtonBAR 0071:23,0281,6170,19412
4.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:23,1591,7480,1317
5.1Michael SchumacherFerrari F20051:23,2341,8230,0758
6.12Felipe MassaSauber C241:23,3751,9640,14110
7.8Nick HeidfeldWilliams FW271:23,3841,9730,0098
8.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:23,5582,1470,1747
9.4Takuma SatoBAR 0071:23,6792,2680,12111
10.17Ralf SchumacherToyota TF1051:23,7062,2950,0276
11.16Jarno TrulliToyota TF1051:23,7642,3530,0588
12.5Fernando AlonsoRenault R251:23,8332,4220,06910
13.7Mark WebberWilliams FW271:23,9182,5070,0858
14.6Giancarlo FisichellaRenault R251:23,9402,5290,0229
15.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:24,1742,7630,23419
16.38Ricardo ZontaToyota TF1051:24,2702,8590,09618
17.11Jacques VilleneuveSauber C241:24,6833,2720,41310
18.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:26,1304,7191,44714
19.20Robert DoornbosMinardi PS051:27,0115,6000,88116
20.18Tiago MonteiroJordan EJ151:27,3445,9330,3338
21.21Christijan AlbersMinardi PS051:27,5406,1290,1968
22.39Nicolas KiesaJordan EJ151:28,2306,8190,69019
23.40Chanoch NissanyMinardi PS051:34,31912,9086,0898
24.15Christian KlienRed Bull RB1---1
25.14David CoulthardRed Bull RB1---1
107% najlepszego czasu: 1:27,110

Kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, uzyskując zdecydowanie najlepszy czas w pierwszej sesji treningowej na torze Hungaroring raczej nie sprawił żadnej niespodzianki. Sprawił ją za to Rubens Barrichello, który okazał się najszybszym kierowcą nietestowym. Brazylijczyk miał co prawda blisko półtorej sekundy straty do Wurza, jednak sam fakt, że za nim znaleźli się tacy kierowcy jak Jenson Button i Kimi Raikkonen, może napawać optymizmem ekipę Ferrari, tym bardziej, że w czołówce znalazł się także Michael Schumacher (piąta pozycja). Nie ma się jednak co oszukiwać – tym razem włoska stajnia nie zdoła przypieczętować wywalczenia kolejnego tytułu najlepszego konstruktora bolidów F1 na Węgrzech, co udało jej się tutaj osiągnąć w latach 2004 i 2002. Dyrektor techniczny Ferrari, Ross Brawn, przyznał, że wprowadzenie nowego pakietu aerodynamicznego w Grand Prix Niemiec było w zasadzie zakończeniem cyklu rozwojowego bolidu F2005 i jeśli firma Bridgestone nie znajdzie szybko lekarstwa na poprawę osiągów opon, nie ma chyba co liczyć na wygranie w tym roku chociażby jednego wyścigu w normalnych warunkach.

Trzeci czas uzyskał Button, wokół którego narastają coraz większe kontrowersje w związku z tym, że Brytyjczyk chce pozostać w B.A.R na przyszły sezon pomimo kontraktu podpisanego z zespołem Williams. Jak widać zeszłoroczna afera "Button-gate" nie nauczyła go zbyt wiele i jak tak dalej pójdzie do akcji znów będzie musiała wkroczyć rada ds. kontraktów. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że rok temu Button starał się wszystkich przekonać, jak ważne jest dla jego kariery związanie się z tak utytułowanym zespołem jak Williams, a teraz gdy ten jest w słabszej formie i jednocześnie kończy współpracę z BMW, nagle jedyną szansę na wywalczenie tytułu mistrzowskiego może mu zapewnić tylko B.A.R Honda. Tymczasem Frank Williams dał jasno do zrozumienia, że nie zamierza rezygnować z usług Brytyjczyka i Button znów będzie musiał jeździć w niechcianym zespole, gdyż zbyt nieroztropnie podpisał kontrakt.

Wróćmy jednak do treningów. Na czwartej pozycji uplasował się najszybszy z głównych kierowców McLarena, Raikkonen. Fin od Barrichello okazał się wolniejszy o niewiele ponad 0.3 sekundy, a tymczasem jego partner, Juan Pablo Montoya, który uplasował się dopiero na ósmej pozycji, miał już ponad 0.7 sekundy straty do kierowcy Ferrari. Raikkonen i Montoya zgodnie z tradycją na tor wyjechali dopiero w końcowych minutach pierwszej sesji treningowej, a że na torze panował wówczas spory ruch, przejechanie czystego okrążenia stanowiło nie lada wyzwanie. W tej sytuacji należy się spodziewać nieco lepszej postawy w drugiej sesji, gdyż kierowcy Ci dysponują obecnie zdecydowanie najszybszym bolidem w stawce, choć nie tak niezawodnym jak np. Renault R25. Przy okazji warto wspomnieć o tragicznym wypadku jednego z kucharzy McLarena, który przedwczoraj wypadł z hotelowego balkonu w Budapeszcie i w wyniku odniesionych obrażeń zginął na miejscu. Przyczyny wypadku nie są nadal znane.

Poniżej dwóch sekund straty do Wurza zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy: Felipe Massa (Sauber) i Nick Heidfeld (Williams). Kierowcy ci uplasowali się kolejno na szóstej i siódmej pozycji, uzyskując niemal identyczne czasy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem Takuma Sato (B.A.R) i Ralf Schumacher (Toyoty). Poza pierwszą dziesiątką oprócz drugich kierowców z zespołów Sauber, Williams i Toyota, znaleźli się także obydwaj reprezentanci Renault, w tym jeden z dzisiejszych solenizantów, Fernando Alonso, który skończył dzisiaj 24 lata. Francuska stajnia tym razem już w pierwszej sesji treningowej zdecydowała się na przejechanie kilku okrążeń pomiarowych, jednak zarówno Alonso, jak i jego partner, Giancarlo Fisichella, raczej nie byli nastawieni na uzyskiwanie jak najlepszych czasów.

Na koniec warto wspomnieć o niezbyt udanym debiucie w roli piątkowego testera drugiego z dzisiejszych solenizantów, Chanocha Nissany'ego. Jak można było się spodziewać 42-letni Izraelczyk okazał się zdecydowanie wolniejszy nawet od głównych kierowców Minardi, a do Wurza miał już blisko 13 sekund straty. W dodatku Nissany po przejechaniu zaledwie ośmiu okrążeń wypadł z toru na drugim sektorze i jest to chyba najlepszy dowód na to, że raczej nie nadaje się do prowadzenia bolidu F1. Minardi nie należy jednak do najzamożniejszych zespołów i przyjmie każdego, kto zapłaci wystarczająco dużo pieniędzy. Włoska stajnia dopiero pierwszy raz w tym sezonie skorzystała z możliwości użycia trzeciego bolidu podczas piątkowych treningów, w których w sumie wzięło dzisiaj udział 25 kierowców. Ani jednego okrążenia pomiarowego nie zaliczyli jednak główni kierowcy Red Bull.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca