F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200531 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,663 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Ricardo ZontaToyota TF1051:20,409--24
2.35Alex WurzMcLaren MP4-201:20,5190,1100,11035
3.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:21,2810,8720,76218
4.16Jarno TrulliToyota TF1051:21,4101,0010,12926
5.17Ralf SchumacherToyota TF1051:21,6311,2220,22124
6.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:21,6621,2530,03117
7.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:21,9141,5050,25223
8.5Fernando AlonsoRenault R251:22,4732,0640,55921
9.3Jenson ButtonBAR 0071:22,5442,1350,07129
10.15Christian KlienRed Bull RB11:22,6262,2170,08223
11.6Giancarlo FisichellaRenault R251:22,6522,2430,02621
12.8Nick HeidfeldWilliams FW271:22,8612,4520,20916
13.14David CoulthardRed Bull RB11:22,8862,4770,02524
14.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:22,9132,5040,02715
15.7Mark WebberWilliams FW271:22,9352,5260,02218
16.11Jacques VilleneuveSauber C241:23,5583,1490,62323
17.4Takuma SatoBAR 0071:23,5603,1510,00212
18.12Felipe MassaSauber C241:23,5743,1650,01425
19.20Robert DoornbosMinardi PS051:23,6703,2610,09623
20.21Christijan AlbersMinardi PS051:24,0933,6840,42321
21.18Tiago MonteiroJordan EJ151:24,8624,4530,76924
22.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:25,1844,7750,32227
23.39Nicolas KiesaJordan EJ151:25,2694,8600,08517
24.1Michael SchumacherFerrari F2005---1
107% najlepszego czasu: 1:26,038

Po uplasowaniu się dopiero na 16 pozycji w pierwszej sesji, kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, piątkowe treningi na torze Hungaroring zakończył uzyskaniem najlepszego czasu dnia. Brazylijczyk okazał się nieznacznie szybszy od kolegi po fachu z zespołu McLaren, Alexa Wurza, który pomimo wielkiego upału (temperatura powietrza dochodząca do 37 stopni Celsiusa) okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w piątek, łącznie przejeżdżając aż 55 okrążeń. Na kolejnych czterech pozycjach uplasowali się główni kierowcy z zespołów McLaren i Toyoty, z których najszybszy był jak łatwo można się domyślić Kimi Raikkonen. Fin jako jedyny zdołał zmieścić się poniżej jednej sekundy straty do Zonty, jednak ogólnie rzecz biorąc oba zespoły prezentowały w drugiej sesji bardzo zbliżony poziom.

Póki co Toyota wydaje się być najgroźniejszym rywalem McLarena na Węgrzech, tym bardziej, że lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso, uzyskał dopiero ósmy czas, mając już ponad sekundę straty do Raikkonena. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zespół Renault zwykle nie jest zbyt szybki w piątki, a ponadto Alonso jest obecnie w bardzo komfortowej sytuacji (36 punktów przewagi nad Raikkonenem) i nie musi zanadto się wysilać, co nie znaczy, że nie będzie mu zależało na odniesieniu drugiego zwycięstwa na torze Hungaroring. To właśnie tutaj w 2003 roku Hiszpan odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze, stając się najmłodszym zwycięzcą w historii Formuły 1.

Tuż przed Alonso na siódmej pozycji uplasował się Rubens Barrichello, który po uzyskaniu najlepszego czasu z kierowców nietestowych w pierwszej sesji, tym razem musiał już zadowolić się ponad półsekundową stratą do Raikkonena. Co gorsza Brazylijczyk pod koniec drugiej sesji wypadł z toru i uderzył w barierę z opon, uszkadzając swój bolid F2005. Jeszcze większego pecha miał drugi kierowca Ferrari, Michael Schumacher – siedmiokrotny mistrz świata po przejechaniu zaledwie jednego okrążenia musiał zakończyć udział w drugiej sesji ze względu na awarię alternatora. Co prawda jego bolid jeszcze w trakcie sesji został przetransportowany do boksów, jednak mechanikom Ferrari pomimo wszelkich wysiłków nie udało się usunąć usterki i Schumacher nie pojawił się już więcej na torze.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Jenson Button (B.A.R) i Christian Klien (Red Bull), a tuż za nimi uplasował się drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella. Tym razem do pierwszej dziesiątki nie załapał się ani jeden kierowca z zespołów Williams i Sauber. Nick Heidfeld i Mark Webber uzyskali zbliżone czasy (około dwie i pół sekundy straty do Zonty) i zostali sklasyfikowani odpowiednio na 12 i 15 pozycji, natomiast najszybszy z kierowców Saubera, Jacques Villeneuve, okazał się wolniejszy od Webbera aż o ponad pół sekundy. Pomiędzy kierowcami Williamsa znaleźli się pozostali reprezentanci Red Bull, David Coulthard i Vitantonio Liuzzi. Jak wynika z ostatnich plotek, piątkowy tester stajni z Milton Keynes zostanie ponownie awansowany do roli głównego kierowcy w Grand Prix Turcji.

Dosyć wolny w drugiej sesji był także Takuma Sato (B.A.R), który rozdzielił kierowców Saubera, plasując się na 17 pozycji. Największe powody do zadowolenia po dzisiejszych treningach może mieć za to Robert Doornbos. Holender okazał się zdecydowanie szybszy nie tylko od wszystkich reprezentantów Jordana, ale także i od swojego rodaka i zarazem partnera z zespołu Minardi, Christijana Albersa. Tymczasem Chanoch Nissany po wypadnięciu z toru w pierwszej sesji nie otrzymał już drugiej szansy na zaprezentowanie swoich wątpliwych umiejętności i na tym zakończyła się chyba jego kariera piątkowego testera. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że trzeci bolid Jordan poprowadził dzisiaj ponownie były kierowca Minardi, Nicolas Kiesa. Duńczyk podobnie jak na torze Hockenheim znowu okazał się najwolniejszym kierowcą, ale do pokonania Naraina Karthikeyana zabrakło mu niespełna 0.1 sekundy.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca