F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20059 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,730 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,525 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 4  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Giancarlo FisichellaRenault R251:50,136--9
2.19Narain KarthikeyanJordan EJ15B1:50,1500,0140,0146
3.17Ralf SchumacherToyota TF105B1:50,3690,2330,2198
4.3Jenson ButtonBAR 0071:50,9200,7840,5517
5.21Christijan AlbersMinardi PS051:50,9940,8580,0748
6.18Tiago MonteiroJordan EJ15B1:51,2231,0870,2296
7.7Mark WebberWilliams FW271:51,2741,1380,0515
8.16Jarno TrulliToyota TF105B1:51,5031,3670,2298
9.14David CoulthardRed Bull RB11:51,7101,5740,2079
10.20Robert DoornbosMinardi PS051:51,9711,8350,26110
11.5Fernando AlonsoRenault R251:52,6672,5310,6969
12.15Christian KlienRed Bull RB11:52,8972,7610,2304
13.11Jacques VilleneuveSauber C241:53,4603,3240,5638
14.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:53,7393,6030,2795
15.12Felipe MassaSauber C241:53,8403,7040,1018
16.4Takuma SatoBAR 0071:54,3074,1710,4678
17.8Antonio PizzoniaWilliams FW272:01,07510,9396,7684
107% najlepszego czasu: 1:57,846

Sobotnie treningi na torze Suzuka stały pod znakiem deszczowej pogody, która mocno ograniczyła aktywność kierowców, przynosząc jednocześnie kilka niespodzianek. W pierwszej z dwóch 45-minutowych sesji już na samym początku najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ustanowił kierowca Ferrari, Michael Schumacher. Radość Niemca trwała jednak dosyć krótko, gdyż już na kolejnym okrążeniu nie zdołał opanować swojego bolidu na śliskim torze i uderzył w barierę z opon. W efekcie siedmiokrotny mistrz świata nie pojawił się już więcej na torze ani w pierwszej, ani w drugiej z dzisiejszych sesji treningowych. Tym niemniej w pierwszej sesji nikt nie zdołał pojechać szybciej – sklasyfikowanym kolejno na drugiej i trzeciej pozycji kierowcom McLarena, Kimi Raikkonenowi i Juanowi Pablo Montoi, zabrakło do tego aż ponad dwóch sekund.

W drugiej sesji warunki do jazdy były jeszcze trudniejsze, skłaniając między innymi kierowców McLarena do rezygnacji z zaliczenia nawet jednego rezonansowego okrążenia. Z czasem deszcz ustał i warunki zaczęły się nieznacznie poprawiać, jednak nawet najszybszemu kierowcy, którym okazał się być Giancarlo Fisichella (Renault), nie udało się poprawić najlepszego czasu Michaela Schumachera z pierwszej sesji. Włoch okazał się minimalnie szybszy od Naraina Karthikeyana – tak, to nie pomyłka – który na deszczowych oponach Bridgestone był w stanie wykręcić za kierownicą swojego Jordana rewelacyjny czas jak na panujące warunki. Na trzeciej i czwartej pozycji znaleźli się Ralf Schumacher (Toyota) i Jenson Button (B.A.R), natomiast pierwszą szóstkę zamknęli kolejni kierowcy na oponach Bridgestone, Christijan Albers (Minardi) i Tiago Monteiro (Jordan).

Rubens Barrichello także znalazłby się zapewne w czołówce, jednak po wpadce Schumachera władze Ferrari postanowiły nie ryzykować i Brazylijczyk w drugiej sesji przejechał zaledwie pięć okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy ponad trzy i pół sekundy. Tymczasem mechanicy włoskiej stajni w pocie czoła starali się naprawić bolid Schumachera przed rozpoczęciem kwalifikacji. Póki co nie zanosiło się na to, aby warunki pogodowe uległy poprawie w przeciągu dwóch godzin oddzielających treningi od sesji kwalifikacyjnej.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kid, 08.10.2005 15:33[!]
Karthikeyan miażdży system!!!
Bart, 08.10.2005 15:49[!]
Niech uważa, żeby jego ktoś nie zmiażdżył:p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca