F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200516 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:32,834--30
2.38Ricardo ZontaToyota TF1051:32,9770,1430,14329
3.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:34,0921,2581,11514
4.5Fernando AlonsoRenault R251:34,2261,3920,13424
5.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:34,5411,7070,31516
6.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:34,6181,7840,07724
7.6Giancarlo FisichellaRenault R251:34,9322,0980,31428
8.7Mark WebberWilliams FW271:35,0352,2010,10324
9.3Jenson ButtonBAR 0071:35,0722,2380,03725
10.12Felipe MassaSauber C241:35,1962,3620,12426
11.14David CoulthardRed Bull RB11:35,2012,3670,00519
12.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:35,3062,4720,10526
13.4Takuma SatoBAR 0071:35,3972,5630,09124
14.1Michael SchumacherFerrari F20051:35,5672,7330,17024
15.15Christian KlienRed Bull RB11:35,6132,7790,04619
16.8Antonio PizzoniaWilliams FW271:35,7092,8750,09613
17.11Jacques VilleneuveSauber C241:35,8943,0600,18521
18.17Ralf SchumacherToyota TF105B1:36,0513,2170,15720
19.16Jarno TrulliToyota TF105B1:36,0793,2450,02826
20.39Nicolas KiesaJordan EJ15B1:36,6443,8100,56525
21.20Robert DoornbosMinardi PS051:36,9934,1590,34922
22.21Christijan AlbersMinardi PS051:37,1734,3390,18021
23.18Tiago MonteiroJordan EJ15B1:37,4354,6010,26211
24.19Narain KarthikeyanJordan EJ15B1:37,4674,6330,03218
107% najlepszego czasu: 1:39,332

W drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Chin na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota, Pedro de la Rosa i Ricardo Zonta. Obaj kierowcy przejechali najwięcej okrążeń w popołudniowej sesji, a rozdzieliły ich niespełna 0.2 sekundy różnicy. Kolejność kilku następnych kierowców może być zapowiedzią interesującej walki o mistrzostwo w klasyfikacji konstruktorów podczas ostatniego wyścigu tego sezonu. Kimi Raikkonen okazał się tylko nieznacznie szybszy od Fernando Alonso, który w Chinach ma do dyspozycji najnowszą i zarazem ostatnią specyfikację silnika Renault V10 (RS25E). Jako że Grand Prix Chin jest ostatnim wyścigiem sezonu, silnik ten będzie musiał wytrzymać tylko jeden weekend, tak więc Hiszpan mógł sobie pozwolić na przejechanie większej ilości okrążeń podczas dzisiejszych treningów.

Tymczasem dla Raikkonena jest to już drugi weekend Grand Prix z rzędu na tym samym silniku, co biorąc pod uwagę zawodność jednostek napędowych Mercedesa może stanowić powód do zmartwienia dla stajni z Woking. Z kolei Juan Pablo Montoya, który uplasował się tuż za Alonso na piątej pozycji, ze względu na kraksę w Japonii do jutrzejszych kwalifikacje będzie musiał przystąpić jako pierwszy kierowca, tak więc może mieć trudności z wywalczeniem wysokiej pozycji startowej. Wyścig zapowiada się więc bardzo ciekawie, tym bardziej, że Giancarlo Fisichella po problemach w pierwszej sesji tym razem spisał się bez zarzutu, kończąc piątkowe treningi na siódmej pozycji ze stratą 0.3 sekundy do Montoi. Włoch oczywiście także korzysta z nowej wersji silnika Renault podczas tego weekendu.

Szósty czas uzyskał Rubens Barrichello, potwierdzając tym samym, że jego wysoka pozycja w pierwszej sesji treningowej nie była tylko i wyłącznie dziełem przypadku. Tym razem Brazylijczyk do najszybszego kierowcy nietestowego stracił co prawda pół sekundy, ale i tak jest to całkiem niezły rezultat biorąc pod uwagę tegoroczną formę Ferrari. Barrichello współpracę z włoską stajnią zamierza najwyraźniej zakończyć w efektowny sposób i uzyskanie lepszego o blisko sekundę czasu w stosunku do Michaela Schumachera (P14) tak właśnie można określić. Niemiec tłumaczył się co prawda, że w drugiej sesji nie korzystał z nowych opon, jednak nawet Ross Brawn przyznał, że na razie to Barrichello jest szybszy. W zeszłym roku Schumacher finiszował tutaj dopiero na 12 pozycji.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Mark Webber (Williams), Jenson Button (B.A.R) i Felipe Massa, dla którego jest to ostatni występ w barwach zespołu Sauber przed przejściem do Ferrari. Dla szwajcarskiej stajni jest to z kolei ostatni wyścig przed zmianą właściciela – w przyszłym roku będzie to już fabryczny zespół BMW. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się reprezentanci Red Bull, David Coulthard i pełniący zapewne po raz ostatni obowiązki piątkowego testera w stajni z Milton Keynes Vitantonio Liuzzi. Takuma Sato tym razem musiał zadowolić się 13 pozycją. Japończyk na swój ostatni występ w barwach zespołu B.A.R otrzymał ostatnią specyfikację silnika Hondy, kończącą program rozwojowy jednostek napędowych Formuły 1 japońskiego producenta w konfiguracji V10.

Z pozostałych kierowców uwagę ponownie zwraca bardzo słaba postawa głównych reprezentantów Toyoty, Ralfa Schumachera i Jarno Trullego, którzy uplasowali się kolejno na 18 i 19 pozycji ze stratą ponad trzech sekund do piątkowego testera japońskiej stajni. Dla Trullego jest to pierwszy występ na torze w Szanghaju, bowiem w zeszłym roku Włoch był świeżo po odejściu z zespołu Renault tuż przed tym wyścigiem (wówczas GP Chin była 16 rundą sezonu 2004), a do Toyoty dołączył dopiero na dwie ostatnie Grand Prix. Aktywność Trullego w drugiej sesji ograniczyły nieco problemy ze sprzęgłem, jednak mimo to Włoch przejechał aż 26 okrążeń.

Ponadto problemy miał także Antonio Pizzonia (P16), przy czym kierowca Williamsa ze względu na awarię tylnego zawieszenia stracił znacznie więcej czasu potrzebnego na naukę nie znanego sobie wcześniej toru. Podobny los spotkał Tiago Monteiro (Jordan), który w drugiej sesji przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców. Portugalczyk uplasował się na przedostatniej pozycji tuż przed swoim partnerem, Narainem Karthikeyanem, natomiast kierowców Minardi zdołał tylko pokonać piątkowy tester Jordana, Nicolas Kiesa (P20), który przez nieuwagę o mały włos nie doprowadził dzisiaj do kolizji z Liuzzim.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zitol, 14.10.2005 10:14[!]
Mam nadzieję że McLaren zdobędzie ten tytuł......
pawlos, 14.10.2005 10:30[!]
Jak się nie zepsuje albo Montoya nie wywinie żadnego numeru to pewnie zdobędzie.
KIU, 14.10.2005 11:03[!]
Ja czekam na wymianę silnika u Kimasa i wtedy będę spokojny o tytuł bo McLaren zasłużył na niego i Kimi tez jeden już stracili wiec niech walczą o drugi :)
Jacenty_F1, 14.10.2005 11:59[!]
A ja czekam aż Kimi spali motorek w czasie wyścigu i tytuł będzie nasz czyli Renault Power ( do Kimasa i Mc-Larena nic nie mam ale ja już 9 lat czekam na tytuł i nie mogę się doczekać)
Szakall, 14.10.2005 12:29[!]
Ferrari i Brigdstone wkoncu zaczyna odrabiac lekcje :) i odrazu to widac w wynikach jakie osiagaja :) 1 test pieknie pojechal Rubens i Michael :) teraz testy 3 i 4 pokaza ze Ferrari wraca :)
pawlos, 14.10.2005 12:30[!]
Jacenty, obawiam się że Kimi celowo spali silnik na treningu. Pożyjemy, zobaczymy...
Kimi podczas obydwu sesji przejechał tylko 19 kółek, chyba jednak nie chce spalić tego silnika
RENO, 14.10.2005 14:14[!]
Hmmm będzie Dublet Renault :) Ja w to wierze pokażą Makom na co ich stać i wygra niezawodnośc hehehe
KIU, 14.10.2005 15:03[!]
RENO mała szansa na dublet Renówek bo jakoś silnik nie jest lepszy jak na razie od Mercedesa a po za tym zauważyłem ze jak jakąś firma robi specjalny silnik na wyścig to im nie wychodzi. np. tydzień temu Honda albo Toyota zrobiła silnik Suzuka SPECIAL i tez im nie poszło zobaczysz Alonso będzie na podium ale nie na 1 miejscu i 2 McLaren tez dojedzie na podium albo będzie dublet McLarenów albo dułet
Mariusz, 14.10.2005 15:45[!]
Szkoda, że nie było trzeciego Minardi... z Polakiem. :(
viertolcia, 14.10.2005 16:00[!]
KIU ile razy ci wszyscy mają powtarzać ze McLareny są tak szybkie nie ze względu na silniki które są najsłabszą częścią bolidu mp4-20, tylko pakiet aero!!! A silinki renaulta w tej chwili sa napewno lepsze bo sa tylko na jeden wyścig i specjalnie pod niego zrobione, choć i tak widać jak świetne sa maci (ale to zasługa całego pakietu nie tylko silnika!)
RENO, 14.10.2005 16:24[!]
Nio dublet Maka już byłw tym sezonie :) to pasowałoby żeby Renult też miał dublet:)
KIU, 14.10.2005 17:47[!]
viertolcia-> ja to wiem ale napisałem ogólnie ze to sie żadko udaje ze silnik przygotowany specialnie sobie nieradzi:(
Witek, 14.10.2005 17:57[!]
KIU!!! Jeszcze Was zaskoczy kiedyś Alonso!!! FORZA Fernando FORZA!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca