|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2005 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,074 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:34,092 | - | - | 17 |
2. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:35,144 | 1,052 | 1,052 | 15 |
3. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:35,691 | 1,599 | 0,547 | 18 |
4. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004M | | 1:36,011 | 1,919 | 0,320 | 13 |
5. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:36,513 | 2,421 | 0,502 | 9 |
6. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:36,551 | 2,459 | 0,038 | 7 |
7. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:36,563 | 2,471 | 0,012 | 6 |
8. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:36,610 | 2,518 | 0,047 | 5 |
9. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:36,963 | 2,871 | 0,353 | 4 |
10. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:36,989 | 2,897 | 0,026 | 8 |
11. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:37,168 | 3,076 | 0,179 | 5 |
12. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:37,338 | 3,246 | 0,170 | 8 |
13. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:37,366 | 3,274 | 0,028 | 9 |
14. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:37,642 | 3,550 | 0,276 | 9 |
15. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004M | | 1:37,843 | 3,751 | 0,201 | 4 |
16. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:38,416 | 4,324 | 0,573 | 8 |
17. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:39,571 | 5,479 | 1,155 | 18 |
18. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15 | | 1:40,289 | 6,197 | 0,718 | 20 |
19. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:40,375 | 6,283 | 0,086 | 14 |
20. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS04B | | 1:43,574 | 9,482 | 3,199 | 18 |
21. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS04B | | 1:43,691 | 9,599 | 0,117 | 12 |
22. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
23. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
24. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,678 |
|
| Pierwsza sesja treningowa na torze Sepang należała do kierowców testowych zespołów Toyota, McLaren i Red Bull. Ricardo Zonta uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, mając ponad sekundę przewagi nad Pedro de la Rosą (McLaren). W dodatku do zeszłorocznego czasu pole position Michaela Schumachera kierowcy testowemu Toyoty zabrakło zaledwie sekundy, a to oznacza, że podczas tego weekendu możemy spodziewać się nawet lepszych czasów niż w 2004 roku. Najwolniejszy z całej trójki testerów okazał się być Vitantonio Liuzzi. Kierowca testowy Red Bull Racing od Zonty wolniejszy był aż o ponad półtorej sekundy.
Z regularnych kierowców najlepszy czas uzyskał Michael Schumacher, który z racji mniej zużytego silnika w stosunku do swoich rywali mógł sobie pozwolić na przejechanie większej ilości okrążeń. Strata kierowcy Ferrari do Zonty wyniosła jednak blisko dwie sekundy, tak więc z pewnością nie starał się on zanadto obciążać swojej jednostki napędowej. Tymczasem partner Niemca, Rubens Barrichello, podczas pierwszej sesji treningowej zaliczył tylko jedno okrążenie pomiarowe i sklasyfikowany został dopiero na 15 pozycji.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się Jenson Button (B.A.R), wszyscy kierowcy z zespołów Williams i McLaren, a także Felipe Massa (P9), który od swojego partnera z zespołu Sauber, Jacquesa Villeneuve'a, okazał się szybszy o blisko półtorej sekundy, choć przejechał zaledwie jedno okrążenie pomiarowe. Najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji treningowej był kierowca testowy zespołu Jordan, Robert Doornbos. Holender z dorobkiem 20 okrążeń uplasował się pomiędzy głównymi reprezentantami stajni z Silverstone na 18 pozycji.
Kierowcy Renault podobnie jak przed dwoma tygodniami podczas pierwszych treningów zdecydowali się na przejechanie tylko dwóch okrążeń bez ustanawiania czasu, a oprócz nich podobnie postąpił kierowca Toyoty, Jarno Trulli. Przebieg sesji był raczej spokojny – problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze mieli tylko Narain Karthikeyan (Jordan) i Takuma Sato (B.A.R), ale obyło się bez większych dramatów. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że strata kierowców Minardi do Zonty wyniosła blisko 10 sekund, ale jest to tylko dowód na to, iż tor Sepang ze względu na swoją charakterystykę wydatnie ukazuje różnice pomiędzy szybkością bolidów poszczególnych stajni.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|