F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200520 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,074 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Ricardo ZontaToyota TF1051:34,092--17
2.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:35,1441,0521,05215
3.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:35,6911,5990,54718
4.1Michael SchumacherFerrari F2004M1:36,0111,9190,32013
5.3Jenson ButtonBAR 0071:36,5132,4210,5029
6.8Nick HeidfeldWilliams FW271:36,5512,4590,0387
7.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:36,5632,4710,0126
8.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:36,6102,5180,0475
9.12Felipe MassaSauber C241:36,9632,8710,3534
10.7Mark WebberWilliams FW271:36,9892,8970,0268
11.17Ralf SchumacherToyota TF1051:37,1683,0760,1795
12.14David CoulthardRed Bull RB11:37,3383,2460,1708
13.4Takuma SatoBAR 0071:37,3663,2740,0289
14.15Christian KlienRed Bull RB11:37,6423,5500,2769
15.2Rubens BarrichelloFerrari F2004M1:37,8433,7510,2014
16.11Jacques VilleneuveSauber C241:38,4164,3240,5738
17.18Tiago MonteiroJordan EJ151:39,5715,4791,15518
18.39Robert DoornbosJordan EJ151:40,2896,1970,71820
19.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:40,3756,2830,08614
20.20Patrick FriesacherMinardi PS04B1:43,5749,4823,19918
21.21Christijan AlbersMinardi PS04B1:43,6919,5990,11712
22.6Giancarlo FisichellaRenault R25---2
23.5Fernando AlonsoRenault R25---2
24.16Jarno TrulliToyota TF105---2
107% najlepszego czasu: 1:40,678

Pierwsza sesja treningowa na torze Sepang należała do kierowców testowych zespołów Toyota, McLaren i Red Bull. Ricardo Zonta uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, mając ponad sekundę przewagi nad Pedro de la Rosą (McLaren). W dodatku do zeszłorocznego czasu pole position Michaela Schumachera kierowcy testowemu Toyoty zabrakło zaledwie sekundy, a to oznacza, że podczas tego weekendu możemy spodziewać się nawet lepszych czasów niż w 2004 roku. Najwolniejszy z całej trójki testerów okazał się być Vitantonio Liuzzi. Kierowca testowy Red Bull Racing od Zonty wolniejszy był aż o ponad półtorej sekundy.

Z regularnych kierowców najlepszy czas uzyskał Michael Schumacher, który z racji mniej zużytego silnika w stosunku do swoich rywali mógł sobie pozwolić na przejechanie większej ilości okrążeń. Strata kierowcy Ferrari do Zonty wyniosła jednak blisko dwie sekundy, tak więc z pewnością nie starał się on zanadto obciążać swojej jednostki napędowej. Tymczasem partner Niemca, Rubens Barrichello, podczas pierwszej sesji treningowej zaliczył tylko jedno okrążenie pomiarowe i sklasyfikowany został dopiero na 15 pozycji.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się Jenson Button (B.A.R), wszyscy kierowcy z zespołów Williams i McLaren, a także Felipe Massa (P9), który od swojego partnera z zespołu Sauber, Jacquesa Villeneuve'a, okazał się szybszy o blisko półtorej sekundy, choć przejechał zaledwie jedno okrążenie pomiarowe. Najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji treningowej był kierowca testowy zespołu Jordan, Robert Doornbos. Holender z dorobkiem 20 okrążeń uplasował się pomiędzy głównymi reprezentantami stajni z Silverstone na 18 pozycji.

Kierowcy Renault podobnie jak przed dwoma tygodniami podczas pierwszych treningów zdecydowali się na przejechanie tylko dwóch okrążeń bez ustanawiania czasu, a oprócz nich podobnie postąpił kierowca Toyoty, Jarno Trulli. Przebieg sesji był raczej spokojny – problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze mieli tylko Narain Karthikeyan (Jordan) i Takuma Sato (B.A.R), ale obyło się bez większych dramatów. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że strata kierowców Minardi do Zonty wyniosła blisko 10 sekund, ale jest to tylko dowód na to, iż tor Sepang ze względu na swoją charakterystykę wydatnie ukazuje różnice pomiędzy szybkością bolidów poszczególnych stajni.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca