F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200520 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,074 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.12Felipe MassaSauber C241:35,608--19
2.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:35,6200,0120,01213
3.38Ricardo ZontaToyota TF1051:35,6770,0690,05730
4.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:35,7190,1110,0426
5.17Ralf SchumacherToyota TF1051:35,8380,2300,11916
6.6Giancarlo FisichellaRenault R251:35,8410,2330,00316
7.2Rubens BarrichelloFerrari F2004M1:35,9490,3410,1087
8.3Jenson ButtonBAR 0071:35,9920,3840,04319
9.5Fernando AlonsoRenault R251:36,1030,4950,11115
10.14David CoulthardRed Bull RB11:36,5750,9670,47220
11.16Jarno TrulliToyota TF1051:36,8411,2330,26618
12.15Christian KlienRed Bull RB11:36,9681,3600,12719
13.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:37,0331,4250,06531
14.4Takuma SatoBAR 0071:37,0441,4360,01118
15.8Nick HeidfeldWilliams FW271:37,0671,4590,02317
16.1Michael SchumacherFerrari F2004M1:37,2701,6620,20322
17.39Robert DoornbosJordan EJ151:37,8782,2700,60823
18.11Jacques VilleneuveSauber C241:38,1212,5130,24319
19.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:38,8553,2470,73421
20.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:39,3493,7410,49411
21.18Tiago MonteiroJordan EJ151:39,7554,1470,40621
22.20Patrick FriesacherMinardi PS04B1:40,9405,3321,18519
23.21Christijan AlbersMinardi PS04B1:41,1565,5480,21616
24.7Mark WebberWilliams FW27---2
107% najlepszego czasu: 1:42,301

Dosyć niespodziewanie piątkowe treningi poprzedzające tegoroczny wyścig o Grand Prix Malezji na czele klasyfikacji ukończył kierowca zespołu Sauber, Felipe Massa. Rezultat piątkowych treningów ma zwykle niewiele wspólnego z kolejnością startową do wyścigu i jego końcowym rezultatem, z czego doskonale zdaje sobie sprawę również i sam Brazylijczyk. Kierowca szwajcarskiej stajni jest jednak przekonany, że bolid C24 powinien umożliwić mu walkę o punkty w najbliższym wyścigu. Tymczasem podobnie jak w Australii o wiele słabiej od Massy wypadł jego partner, Jacques Villeneuve, który z czasem gorszym o ponad dwie i pół sekundy wylądował dopiero na 18 pozycji. Mimo to szef zespołu, Peter Sauber, jest zadowolony z przebiegu dzisiejszych treningów, a dużą różnicę w czasach swoich kierowców tłumaczy jazdą na różnych typach opon i z różną ilością paliwa w baku.

Drugi czas uzyskał kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya, tracąc zaledwie 0.012 sekundy do Massy. Dosyć wysoko znalazł się także partner Kolumbijczyka, Kimi Raikkonen. Fin przejechał jednak zaledwie sześć okrążeń, gdyż już na początku drugiej sesji wypadł z toru na ósmym zakręcie i ugrzązł na środku żwirowiska. Służby porządkowe zdołały przetransportować bolid MP4-20 do boksów przed końcem sesji i Raikkonen zdążył zaliczyć jedno pełne okrążenie pomiarowe, plasując się ostatecznie na czwartej pozycji ze stratą zaledwie 0.1 sekundy do swojego partnera. Stajnia z Woking wydaje się być zatem w dosyć dobrej formie, ale dopiero po jutrzejszych kwalifikacjach będzie się można o tym tak na prawdę przekonać.

Na trzeciej pozycji sklasyfikowany został kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, który jako jedyny piątkowy tester także i w drugiej sesji treningowej wypadł całkiem nieźle. Pedro de la Rosa (McLaren) był co prawda najbardziej aktywnym uczestnikiem drugiej sesji, ale uplasował się dopiero na 13 pozycji, natomiast Vitantonio Liuzzi (Red Bull) po przejechaniu zaledwie 11 okrążeń wypadł z toru ze względu na awarię tylnego zawieszenia i ostatecznie sklasyfikowany został dopiero na 20 pozycji. Z głównych kierowców Toyoty i Red Bull w pierwszej dziesiątce znaleźli się tylko Ralf Schumacher (P5) i David Coulthard (P10), mając odpowiednio 0.2 i blisko sekundę straty do Massy.

Kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, podobnie jak przed dwoma tygodniami nie wypadli zbyt rewelacyjnie podczas piątkowych treningów, plasując się odpowiednio na szóstej i dziewiątej pozycji, ale jak pamiętamy w wyścigu o Grand Prix Australii sprawy miały się już zupełnie inaczej i o ile Fisichella sporo zawdzięczał pogodzie, o tyle postawa Alonso nie budziła już żadnych wątpliwości jeśli chodzi o szybkość bolidu R25. Jutro należy się zatem spodziewać nieco wyższych pozycji reprezentantów francuskiej stajni. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Rubens Barrichello (Ferrari) i Jenson Button (B.A.R), plasując się kolejno na siódmej i ósmej pozycji. Obaj kierowcy zmieścili poniżej pół sekundy straty do Massy, przy czym Barrichello podobnie jak Raikkonen wypadł z toru na początku drugiej sesji, ale pod koniec ponownie pojawił się na torze.

Z pozostałych kierowców uwagę zwraca nienajlepsza postawa dwóch Niemców, którzy po wspólnej kolizji zakończyli udział w poprzednim wyścigu. Mowa oczywiście o Nicku Heidfeldzie (Williams) i Michaelu Schumacherze (Ferrari) – kierowcy ci dzisiejsze treningi ukończyli kolejno na 15 i 16 pozycji, mając około półtorej sekundy straty do Massy. Były to jednak dopiero piątkowe treningi, tak więc należy uważać z wyciąganiem zbyt pochopnych wniosków, tym bardziej, że w drugiej sesji Schumacher jeździł tylko na starych oponach. Zdecydowanie największym pechowcem był dzisiaj drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, który ze względu na problemy ze skrzynią biegów w drugiej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego. Na szczęście silnik w bolidzie Australijczyka sprawował się bez zarzutu i nie wymaga wymiany.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca