|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2005 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,074 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:32,832 | - | - | 18 |
2. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:32,870 | 0,038 | 0,038 | 19 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:32,880 | 0,010 | 0,048 | 16 |
4. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:32,951 | 0,071 | 0,119 | 21 |
5. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:33,092 | 0,141 | 0,260 | 21 |
6. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:33,194 | 0,102 | 0,362 | 14 |
7. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:33,349 | 0,155 | 0,517 | 21 |
8. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:33,468 | 0,119 | 0,636 | 8 |
9. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:33,517 | 0,049 | 0,685 | 15 |
10. | 4 | Anthony Davidson | BAR 007 | | 1:33,580 | 0,063 | 0,748 | 23 |
11. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:33,689 | 0,109 | 0,857 | 18 |
12. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004M | | 1:33,943 | 0,254 | 1,111 | 18 |
13. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:34,002 | 0,059 | 1,170 | 16 |
14. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004M | | 1:34,102 | 0,100 | 1,270 | 20 |
15. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:35,532 | 1,430 | 2,700 | 15 |
16. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:36,162 | 0,630 | 3,330 | 7 |
17. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:37,824 | 1,662 | 4,992 | 22 |
18. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:38,126 | 0,302 | 5,294 | 19 |
19. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS04B | | 1:38,673 | 0,547 | 5,841 | 28 |
20. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS04B | | 1:38,974 | 0,301 | 6,142 | 27 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:39,330 |
|
Pierwszą z dwóch 45-minutowych sobotnich sesji treningowych na torze Sepang zdominował kierowca Renault, Fernando Alonso i takiego obrotu spraw można się było spodziewać po postawie francuskiej stajni w Grand Prix Australii. Tymczasem w drugiej sesji najlepszy czas uzyskał kierowca Toyoty, Jarno Trulli, poprawiając czas zeszłorocznego pole position o 0.2 sekundy. Jest to swego rodzaju niespodzianka, choć generalnie panuje opinia, iż nowy bolid japońskiej stajni jest dosyć szybki na kilku pierwszych okrążeniach i przy niewielkiej ilości paliwa w baku, a kłopoty zaczynają się dopiero na dłuższym dystansie. Tak więc głównymi faworytami nadal pozostają kierowcy Renault, którzy dzisiejsze treningi ukończyli odpowiednio na trzeciej (Alonso) i szóstej (Giancarlo Fisichella) pozycji. W przypadku Fisichelli nie wszystko przebiegało dziś bezproblemowo, gdyż Włoch w pewnym momencie wypadł z toru i zgubił przedni spojler. W dodatku o mały włos nie doszło do groźnego incydentu, gdy jeden z porządkowych próbował pomóc mu wyjechać ze żwirowiska, opierając się o jedno z tylnych kół bolidu Renault. W tym momencie Fisichella nacisnął pedał gazu i nieostrożny porządkowy upadł na ziemię. Wszystko skończyło się jednak dosyć szczęśliwie.
Jeszcze większą niespodziankę od Trullego sprawił kierowca Red Bull, Christian Klien, uzyskując drugi czas. Strata Austriaka wyniosła mniej niż 0.1 sekundy, a że całkiem nieźle spisał się także David Coulthard (P5), to w jutrzejszym wyścigu możemy się spodziewać kolejnego udanego występu stajni z Milton Keynes. Na potwierdzenie imponującej szybkości Toyoty TF105 (przynajmniej na krótkim dystansie) w pierwszej piątce znalazł się także drugi kierowca japońskiej stajni, Ralf Schumacher. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Kimi Raikkonen (McLaren), kierowcy Williamsa i Anthony Davidson (B.A.R), który zastąpił mającego od wczoraj kłopoty z gorączką Takumę Sato. Davidson zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy i to pomimo tego, że nie wziął udziału w piątkowych treningach. Jak dotąd spisuje się więc całkiem nieźle, ale pierwszy prawdziwy egzamin czeka go dopiero podczas kwalifikacji.
Z pozostałych kierowców uwagę zwraca nienajlepszy występ tym razem obydwu reprezentantów Ferrari, którzy nie zdołali zmieścić się poniżej sekundy straty do Trullego, co chyba nie wróży zbyt dobrze na dalszą część weekendu, ale z oceną wstrzymajmy się jeszcze do pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o problemach z bolidem drugiego kierowcy B.A.R, Jensona Buttona. Z tego powodu Brytyjczyk nie wziął udziału w ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych, a uzyskany w pierwszej sesji czas zapewnił mu zaledwie 16 pozycję w łącznej klasyfikacji. Na szczęście okazało się, że nie będzie konieczna wymiana silnika, ale tak czy inaczej stajni z Brackley nie wiedzie się tym razem najlepiej w Malezji, gdzie przed rokiem Button po raz pierwszy w swojej karierze stanął na podium.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|