F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200520 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,074 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 5Fernando AlonsoRenault R251:32,582--
2. 16Jarno TrulliToyota TF1051:32,6720,0900,090
3. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:32,7650,0930,183
4. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:32,8390,0740,257
5. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:33,1060,2670,524
6. 7Mark WebberWilliams FW271:33,2040,0980,622
7. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:33,3330,1290,751
8. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:33,4640,1310,882
9. 3Jenson ButtonBAR 0071:33,6160,1521,034
10. 15Christian KlienRed Bull RB11:33,7240,1081,142
11. 14David CoulthardRed Bull RB11:33,8090,0851,227
12. 1Michael SchumacherFerrari F2004M1:34,0720,2631,490
13. 12Felipe MassaSauber C241:34,1510,0791,569
14. 2Rubens BarrichelloFerrari F2004M1:34,1620,0111,580
15. 4Anthony DavidsonBAR 0071:34,8660,7042,284
16. 11Jacques VilleneuveSauber C241:34,8870,0212,305
17. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:37,8062,9195,224
18. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:37,8560,0505,274
19. 20Patrick FriesacherMinardi PS04B1:39,2681,4126,686
20. 21Christijan AlbersMinardi PS04B1:40,4321,1647,850
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:39,063

Sobotnia sesja kwalifikacyjna nie przyniosła większych zmian w kolejności kierowców w stosunku do tego, co mogliśmy zobaczyć podczas porannych treningów. Kierowcy z zespołów Toyota i Renault ponownie wypadli bardzo dobrze, przy czym – co nie jest chyba specjalnym zaskoczeniem – w decydującym momencie nieco szybsi okazali się kierowcy francuskiej stajni. Prowizoryczne pole position przed niedzielnymi kwalifikacjami wywalczył Fernando Alonso, który w 2003 roku właśnie na torze Sepang stał się najmłodszym w historii kierowcą Formuły 1 startującym z pierwszego pola. Przewaga Hiszpana nad Jarno Trullim wyniosła niespełna 0.1 sekundy, tak więc jutro wiele będzie zależało od tego, z jaką ilością paliwa obaj kierowcy przystąpią do drugiej sesji kwalifikacyjnej (dzisiaj wszyscy jechali z minimalną).

To samo odnosi się również do dwóch następnych kierowców, Giancarlo Fisichelli (Renault) i Kimi Raikkonena (McLaren), którzy zmieścili się poniżej 0.3 sekundy straty do zdobywcy najlepszego czasu i tym samym również mają realne szanse na wywalczenie jutro pole position. W nieco gorszym położeniu znajduje się drugi kierowca Toyoty, Ralf Schumacher, gdyż jego strata do Alonso wyniosła już ponad pół sekundy i takiej różnicy z pewnością nie będzie mu łatwo odrobić. Niemiec od swojego partnera, Trullego, wolniejszy był tylko na pierwszym sektorze pomiarowym, co było zasługą zbyt dużej podsterowności auta. Na pozostałych sektorach młodszy z braci Schumacherów był już tak samo szybki i w efekcie prowizorycznie zakwalifikował się tylko o trzy miejsca niżej od swojego partnera, na piątej pozycji. Jeśli tylko uda mu się utrzymać jutro na tej pozycji, to będzie już duży sukces.

W drugiej połówce pierwszej dziesiątki odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji znaleźli się obydwaj kierowcy zespołu Williams, Mark Webber i Nick Heidfeld, a rozdzielił ich drugi kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya. Cała trójka zmieściła się poniżej sekundy straty do Alonso i o ile stajnia z Grove może być usatysfakcjonowana z w miarę równej postawy swoich reprezentantów, o tyle Montoya popełnił kilka błędów i na koniec okrążenia miał już pół sekundy straty do swojego partnera, Raikkonena. Kolumbijczyk będzie miał jednak jutro szansę na odrobienie jednej lub dwóch pozycji, o ile nie popełni znowu błędów, gdyż od piątego Ralfa Schumachera dzielą go tylko 0.2 sekundy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem Jenson Button (B.A.R) i Christian Klien (Red Bull). Po porannych problemach z samochodem, przez które stracił całą drugą sesję treningową, Button powinien być raczej zadowolony ze swojej postawy, podobnie zresztą jak i Klien, gdyż udało mu się minimalnie pokonać bardziej doświadczonego partnera, Davida Coultharda (P11).

Dopiero na 12 pozycji prowizorycznie zakwalifikował się najszybszy kierowca Ferrari, Michael Schumacher, mając blisko półtorej sekundy straty do Alonso. Nienajlepsza postawa podczas porannych treningów okazała się jak widać nie przypadkowa i jak można się łatwo domyślić, cała włoska stajnia jest wyraźnie niezadowolona z uzyskanego dzisiaj rezultatu. Schumacher nie ukrywa, że na nowych oponach bolid F2004M jest wyraźnie wolniejszy na krótkim dystansie od tegorocznych bolidów innych zespołów, tak więc jutro nie ma specjalnie co liczyć na poprawę pozycji startowej. Cała nadzieja zatem w porównywalnych osiągach zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego Ferrari na dłuższym dystansie, co w wyścigu powinno umożliwić zarówno Schumacherowi, jak i startującemu z 14 pozycji Rubensowi Barrichello zdobycie przynajmniej kilku punktów. Zwycięstwo jednak raczej nie wchodzi w grę, chyba, że zdarzą się jakieś nieprzewidziane okoliczności.

Pomiędzy kierowcami Ferrari na 13 pozycji znalazł się Felipe Massa. Po wczorajszych treningach ekipa Petera Saubera liczyła na nieco lepszy występ w sobotnich kwalifikacjach, ale rzeczywistość okazała się dosyć brutalna i w tej sytuacji zdobycz punktowa będzie dosyć trudna, ale nie wykluczona, skoro w poprzednim wyścigu po starcie z końca stawki Brazylijczyk zdołał dopchać się do pierwszej dziesiątki. Drugi kierowca zespołu Sauber, Jacques Villeneuve, ponownie okazał się wyraźnie wolniejszy (ponad 0.7 sekundy) od swojego partnera, kwalifikując się prowizorycznie na 16 pozycji. Kanadyjczyk tłumaczy się, że podczas porannych treningów miał sporo problemów, które utrudniły mu przygotowania do kwalifikacji, ale i tak jest znacznie bardziej zadowolony z poprawy osiągów bolidu C24, jaka nastąpiła po południu.

Zastępujący Takumę Sato kierowca testowy B.A.R, Anthony Davidson, dzisiejsze kwalifikacje ukończył na 15 pozycji, mając już ponad dwie sekundy straty do Alonso. Brytyjczyk oczywiście miał tylko 90 minut na przypomnienie sobie toru Sepang i dostosowanie ustawień bolidu 007 do własnych upodobań, a ponadto swoje okrążenie pomiarowe podczas sesji kwalifikacyjnej musiał zaliczyć jako pierwszy kierowca, tak więc czekało go dosyć trudne zadanie. Wywiązał się z niego w miarę przyzwoicie, starając się przede wszystkim o nie wypadnięcie z toru. Jutro czeka go jednak o wiele trudniejsze zadanie, gdyż jak wiadomo wyścig w Malezji jest bardzo wymagający dla kierowców, a według niektórych ludzi Davidson nie jest w odpowiedniej kondycji fizycznej. Pożyjemy, zobaczymy. Na ostatnich miejscach dzisiejsze kwalifikacje zgodnie z tradycją ukończyli kierowcy z zespołów Jordan i Minardi.

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca