|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2005 | 3 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,968 - Q1, Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:31,449 | - | - | 21 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:32,120 | 0,671 | 0,671 | 5 |
3. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:32,509 | 1,060 | 0,389 | 17 |
4. | 35 | Alex Wurz | McLaren MP4-20 | | 1:33,106 | 1,657 | 0,597 | 13 |
5. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:33,111 | 1,662 | 0,005 | 5 |
6. | 10 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:33,270 | 1,821 | 0,159 | 9 |
7. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:33,427 | 1,978 | 0,157 | 8 |
8. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:33,836 | 2,387 | 0,409 | 5 |
9. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:34,002 | 2,553 | 0,166 | 5 |
10. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:34,722 | 3,273 | 0,720 | 4 |
11. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:34,722 | 3,273 | 0,000 | 8 |
12. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:34,875 | 3,426 | 0,153 | 6 |
13. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:34,984 | 3,535 | 0,109 | 8 |
14. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15 | | 1:35,432 | 3,983 | 0,448 | 23 |
15. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:35,766 | 4,317 | 0,334 | 14 |
16. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:36,534 | 5,085 | 0,768 | 18 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:37,112 | 5,663 | 0,578 | 8 |
18. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS04B | | 1:37,778 | 6,329 | 0,666 | 15 |
19. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS04B | | 1:38,603 | 7,154 | 0,825 | 16 |
20. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | - | - | - | 2 |
21. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
22. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
23. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | - | - | - | 1 |
24. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,850 |
|
| Kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej, poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Bahrajnu. Brazylijczyk ponownie okazał się najszybszym piątkowym testerem, uzyskując wyraźną przewagę nad kierowcami testowymi zespołów Red Bull i McLaren, którzy uplasowali się kolejno na trzeciej i czwartej pozycji. W związku z zastąpieniem kontuzjowanego Juana Pablo Montoi przez Pedro de la Rosą w Bahrajnie, trzeciego McLarena MP4-20 poprowadził dzisiaj Alex Wurz. Nie był to jednak zbyt udany debiut Austriaka w roli piątkowego testera, gdyż ze względu na problemy techniczne przejechał on tylko 13 okrążeń, mając na koniec ponad półtorej sekundy straty do Zonty.
Główna uwaga była jednak dzisiaj skierowana na kierowców Ferrari, prowadzących po raz pierwszy w weekend Grand Prix bolidy F2005. Michael Schumacher i Rubens Barrichello przejechali być może zaledwie po dwa okrążenia pomiarowe podczas pierwszej sesji treningowej, ale mimo to uzyskali najlepsze czasy spośród głównych kierowców. Schumacher jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Zonty, plasując się na drugiej pozycji, natomiast Barrichello uzyskał nieznacznie gorszy czas od Wurza i sklasyfikowany został na piątej pozycji. Rezultat ten nie musi oczywiście od razu oznaczać, że dzięki F2005 włoska stajnia zdominuje pozostałe wyścigi w tym sezonie, jednak jak na razie nowe Ferrari spisuje się bardzo dobrze.
Główni kierowcy zespołu McLaren, Pedro de la Rosa i Kimi Raikkonen uplasowali się odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji. Dla de la Rosy był to całkiem udany debiut w roli jednego z głównych kierowców stajni z Woking, tym bardziej, że jest to jego pierwsza wizyta na torze w Sakhirze. Tymczasem już podczas pierwszej sesji treningowej Hiszpan uzyskał lepszy o ponad pół sekundy czas od Raikkonena, co raczej dobrze wróży na dalszą część weekendu. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Williamsa, Mark Webber (P7) i Nick Heidfeld (P10), a także jeden z reprezentantów zespołu B.A.R, Jenson Button (P9). Heidfeld jest jednym z dwóch kierowców, którzy w Bahrajnie pojadą z takim samym silnikiem jak w Malezji. Oprócz Niemca stara jednostka napędowa jest zamontowana tylko w bolidzie Christijana Albersa (Minardi).
Kierowcy Renault już po raz trzeci z rzędu nie zaliczyli ani jednego okrążenia pomiarowego w pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych, woląc oszczędzić silniki w swoich bolidach. Na podobny krok zdecydowali się tym razem także główni kierowcy Toyoty, przy czym japońska stajnia jest w o tyle dobrej sytuacji, że w piątki może korzystać z trzeciego kierowcy. Ponadto czasu nie ustanowił drugi kierowca zespołu B.A.R, Takuma Sato, który nie wziął udziału w ostatnim wyścigu ze względu na infekcję wirusową.
Przebieg pierwszej sesji był dosyć spokojny – kłopoty z utrzymaniem bolidu na torze miał tylko Albers. Holender zdołał jednak po poślizgu wyjechać ze żwirowiska i w trakcie całej godziny zaliczył w sumie 15 okrążeń. W Bahrajnie podobnie jak w Malezji jest także dosyć gorąco (temperatura powietrza 35 stopni Celsjusza), ale za to wilgotność powietrza utrzymuje się na znacznie niższym poziomie, co powoduje, że upał nie jest aż tak dokuczliwy dla kierowców.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|