F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20053 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,417 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,523 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,968 - Q1, Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzMcLaren MP4-201:30,695--20
2.5Fernando AlonsoRenault R251:31,9691,2741,27424
3.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:32,3191,6240,35030
4.10Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:32,3331,6380,01413
5.1Michael SchumacherFerrari F20051:32,4311,7360,09816
6.16Jarno TrulliToyota TF1051:32,5951,9000,16422
7.6Giancarlo FisichellaRenault R251:32,7082,0130,11324
8.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:32,9882,2930,28018
9.3Jenson ButtonBAR 0071:33,0372,3420,04923
10.17Ralf SchumacherToyota TF1051:33,0772,3820,04019
11.8Nick HeidfeldWilliams FW271:33,1522,4570,07520
12.4Takuma SatoBAR 0071:33,2052,5100,05313
13.15Christian KlienRed Bull RB11:33,4362,7410,23125
14.38Ricardo ZontaToyota TF1051:33,4432,7480,00711
15.7Mark WebberWilliams FW271:33,5632,8680,12016
16.14David CoulthardRed Bull RB11:33,7083,0130,14521
17.12Felipe MassaSauber C241:33,7263,0310,01818
18.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:33,9813,2860,25516
19.39Robert DoornbosJordan EJ151:34,2223,5270,24126
20.11Jacques VilleneuveSauber C241:34,3003,6050,07819
21.18Tiago MonteiroJordan EJ151:34,7274,0320,42718
22.20Patrick FriesacherMinardi PS04B1:35,3254,6300,59821
23.21Christijan AlbersMinardi PS04B1:36,0945,3990,76922
24.2Rubens BarrichelloFerrari F2005----
107% najlepszego czasu: 1:37,044

Pierwsza sesja treningowa na torze w Bahrajnie nie była być może zbyt udana dla Alexa Wurza, jednak w drugiej Austriak był już zdecydowanie najszybszym kierowcą, potwierdzając tym samym, że nie przypadkowo jest jednym z testerów zespołu McLaren. Oczywiście Wurz mógł sobie pozwolić dzisiaj na szybszą jazdę od głównych kierowców stajni z Woking, gdyż nie musiał martwić się o wytrzymałość silnika w swoim bolidzie. Tym niemniej ponad półtorej sekundy przewagi nad zastępującym Juana Pablo Montoyę drugim kierowcą testowym McLarena, Pedro de la Rosą (P4) i ponad dwie sekundy przewagi nad Kimi Raikkonen (P8) to wyczyn godny uwagi. Zarówno Wurz, jak i de la Rosa mogą być jak najbardziej zadowoleni z dzisiejszego występu w nowych rolach.

Drugi czas uzyskał kierowca Renault, Fernando Alonso, mając ponad sekundę straty do Wurza. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi kierowca francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella, przy czym Włoch od swojego partnera okazał się wolniejszy o blisko sekundę i dzisiejsze treningi ukończył na siódmej pozycji. Tak czy inaczej jak na piątkowe treningi był to dosyć udany występ kierowców Renault i kto wie, czy znów nie zdominują oni dalszej części weekendu. Jak zapewnia główny inżynier w Renault, Pat Symonds, pomóc mają im w tym ultra-nowoczesne butelki do picia z włókna węglowego, dzięki którym udało się obniżyć środek ciężkości R25 (dla nie wtajemniczonych: dziś jest 1 kwietnia). Tuż za Alonso na trzeciej pozycji znalazł się Vitantonio Liuzzi, będąc jedynym reprezentantem Red Bull, któremu udało się dzisiaj załapać do pierwszej dziesiątki. Główni kierowcy stajni z Milton Keynes, Christian Klien i David Coulthard, wylądowali dopiero na 13 i 16 pozycji, mając już blisko trzy sekundy straty do Wurza.

Po obiecującej postawie podczas pierwszej sesji treningowej, Michael Schumacher ostatecznie musiał zadowolić się piątym czasem dnia, a jego strata do najszybszego kierowcy Renault wyniosła blisko pół sekundy. Piątkowe treningi mają oczywiście to do siebie, że zwykle nie ukazują rzeczywistego potencjału bolidów na danym torze i w tej sytuacji trudno jednoznacznie ocenić debiut F2005. Na przykładzie Rubensa Barrichello widać jednak, że nowe Ferrari ma problemy z niezawodnością. Brazylijczyk ze względu na jak się wydaje awarię skrzyni biegów w drugiej sesji w ogóle nie wyjechał na tor, tak więc jego dzisiejszy dorobek wyniósł zaledwie pięć okrążeń. Nie jest to więc najlepszy początek weekendu dla włoskiej stajni, ale liczą się kwalifikacje i wyścig.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się główni kierowcy Toyoty, Jarno Trulli (P6) i Ralf Schumacher (P10), a także podobnie jak podczas pierwszej sesji treningowej jeden z kierowców B.A.R, Jenson Button, który ponownie uplasował się na dziewiątej pozycji. Pecha mieli tymczasem zarówno kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, jak i partner Buttona, Takuma Sato. Aktywność Zonty ograniczyły problemy ze skrzynią biegów i w efekcie Brazylijczyk po zdominowaniu pierwszej sesji, w drugiej okazał się najmniej pracowitym kierowcą, kończąc dzisiejsze treningi na 14 pozycji. Z kolei w bolidzie Sato po poślizgu zgasł silnik i Japończyk musiał czekać, aż jego auto zostanie przetransportowane do boksów. Pod koniec sesji kierowca B.A.R ponownie wyjechał na tor i ostatecznie sklasyfikowany został na 12 pozycji, mając mniej niż 0.2 sekundy straty do swojego partnera.

Z pozostałych kierowców uwagę zwraca nienajlepszy występ reprezentantów zespołu Williams, Nicka Heidfelda i Marka Webbera, którzy uplasowali się odpowiednio na 11 i 15 pozycji, mając grubo ponad sekundę straty do Alonso. Jeszcze słabiej wypadli obydwaj kierowcy zespołu Sauber, Felipe Massa (P17) i Jacques Villeneuve (P20), ale jak wynika z opublikowanego po treningach komunikatu prasowego wydanego przez szwajcarską stajnię, obaj jeździli dzisiaj z dużą ilością paliwa, koncentrując się głównie na przygotowaniach do wyścigu. Jutro można się zatem spodziewać poprawy czasów, chyba, że pozostali kierowcy także jeździli dzisiaj z większą ilością paliwa.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca