|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2005 | 3 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,968 - Q1, Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Alex Wurz | McLaren MP4-20 | | 1:30,695 | - | - | 20 |
2. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:31,969 | 1,274 | 1,274 | 24 |
3. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:32,319 | 1,624 | 0,350 | 30 |
4. | 10 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:32,333 | 1,638 | 0,014 | 13 |
5. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:32,431 | 1,736 | 0,098 | 16 |
6. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:32,595 | 1,900 | 0,164 | 22 |
7. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:32,708 | 2,013 | 0,113 | 24 |
8. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:32,988 | 2,293 | 0,280 | 18 |
9. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:33,037 | 2,342 | 0,049 | 23 |
10. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:33,077 | 2,382 | 0,040 | 19 |
11. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:33,152 | 2,457 | 0,075 | 20 |
12. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:33,205 | 2,510 | 0,053 | 13 |
13. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:33,436 | 2,741 | 0,231 | 25 |
14. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:33,443 | 2,748 | 0,007 | 11 |
15. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:33,563 | 2,868 | 0,120 | 16 |
16. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:33,708 | 3,013 | 0,145 | 21 |
17. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:33,726 | 3,031 | 0,018 | 18 |
18. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:33,981 | 3,286 | 0,255 | 16 |
19. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15 | | 1:34,222 | 3,527 | 0,241 | 26 |
20. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:34,300 | 3,605 | 0,078 | 19 |
21. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:34,727 | 4,032 | 0,427 | 18 |
22. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS04B | | 1:35,325 | 4,630 | 0,598 | 21 |
23. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS04B | | 1:36,094 | 5,399 | 0,769 | 22 |
24. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,044 |
|
| Pierwsza sesja treningowa na torze w Bahrajnie nie była być może zbyt udana dla Alexa Wurza, jednak w drugiej Austriak był już zdecydowanie najszybszym kierowcą, potwierdzając tym samym, że nie przypadkowo jest jednym z testerów zespołu McLaren. Oczywiście Wurz mógł sobie pozwolić dzisiaj na szybszą jazdę od głównych kierowców stajni z Woking, gdyż nie musiał martwić się o wytrzymałość silnika w swoim bolidzie. Tym niemniej ponad półtorej sekundy przewagi nad zastępującym Juana Pablo Montoyę drugim kierowcą testowym McLarena, Pedro de la Rosą (P4) i ponad dwie sekundy przewagi nad Kimi Raikkonen (P8) to wyczyn godny uwagi. Zarówno Wurz, jak i de la Rosa mogą być jak najbardziej zadowoleni z dzisiejszego występu w nowych rolach.
Drugi czas uzyskał kierowca Renault, Fernando Alonso, mając ponad sekundę straty do Wurza. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi kierowca francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella, przy czym Włoch od swojego partnera okazał się wolniejszy o blisko sekundę i dzisiejsze treningi ukończył na siódmej pozycji. Tak czy inaczej jak na piątkowe treningi był to dosyć udany występ kierowców Renault i kto wie, czy znów nie zdominują oni dalszej części weekendu. Jak zapewnia główny inżynier w Renault, Pat Symonds, pomóc mają im w tym ultra-nowoczesne butelki do picia z włókna węglowego, dzięki którym udało się obniżyć środek ciężkości R25 (dla nie wtajemniczonych: dziś jest 1 kwietnia). Tuż za Alonso na trzeciej pozycji znalazł się Vitantonio Liuzzi, będąc jedynym reprezentantem Red Bull, któremu udało się dzisiaj załapać do pierwszej dziesiątki. Główni kierowcy stajni z Milton Keynes, Christian Klien i David Coulthard, wylądowali dopiero na 13 i 16 pozycji, mając już blisko trzy sekundy straty do Wurza.
Po obiecującej postawie podczas pierwszej sesji treningowej, Michael Schumacher ostatecznie musiał zadowolić się piątym czasem dnia, a jego strata do najszybszego kierowcy Renault wyniosła blisko pół sekundy. Piątkowe treningi mają oczywiście to do siebie, że zwykle nie ukazują rzeczywistego potencjału bolidów na danym torze i w tej sytuacji trudno jednoznacznie ocenić debiut F2005. Na przykładzie Rubensa Barrichello widać jednak, że nowe Ferrari ma problemy z niezawodnością. Brazylijczyk ze względu na jak się wydaje awarię skrzyni biegów w drugiej sesji w ogóle nie wyjechał na tor, tak więc jego dzisiejszy dorobek wyniósł zaledwie pięć okrążeń. Nie jest to więc najlepszy początek weekendu dla włoskiej stajni, ale liczą się kwalifikacje i wyścig.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się główni kierowcy Toyoty, Jarno Trulli (P6) i Ralf Schumacher (P10), a także podobnie jak podczas pierwszej sesji treningowej jeden z kierowców B.A.R, Jenson Button, który ponownie uplasował się na dziewiątej pozycji. Pecha mieli tymczasem zarówno kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, jak i partner Buttona, Takuma Sato. Aktywność Zonty ograniczyły problemy ze skrzynią biegów i w efekcie Brazylijczyk po zdominowaniu pierwszej sesji, w drugiej okazał się najmniej pracowitym kierowcą, kończąc dzisiejsze treningi na 14 pozycji. Z kolei w bolidzie Sato po poślizgu zgasł silnik i Japończyk musiał czekać, aż jego auto zostanie przetransportowane do boksów. Pod koniec sesji kierowca B.A.R ponownie wyjechał na tor i ostatecznie sklasyfikowany został na 12 pozycji, mając mniej niż 0.2 sekundy straty do swojego partnera.
Z pozostałych kierowców uwagę zwraca nienajlepszy występ reprezentantów zespołu Williams, Nicka Heidfelda i Marka Webbera, którzy uplasowali się odpowiednio na 11 i 15 pozycji, mając grubo ponad sekundę straty do Alonso. Jeszcze słabiej wypadli obydwaj kierowcy zespołu Sauber, Felipe Massa (P17) i Jacques Villeneuve (P20), ale jak wynika z opublikowanego po treningach komunikatu prasowego wydanego przez szwajcarską stajnię, obaj jeździli dzisiaj z dużą ilością paliwa, koncentrując się głównie na przygotowaniach do wyścigu. Jutro można się zatem spodziewać poprawy czasów, chyba, że pozostali kierowcy także jeździli dzisiaj z większą ilością paliwa.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|