F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200612 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.36Anthony DavidsonHonda RA1061:31,353--28
2.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:31,7510,3980,39815
3.35Alex WurzWilliams FW281:31,7640,4110,01327
4.6Felipe MassaFerrari 248 F11:32,1750,8220,41113
5.1Fernando AlonsoRenault R261:32,5381,1850,36313
6.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:32,7031,3500,16524
7.37Robert DoornbosRed Bull RB21:32,9261,5730,22324
8.2Giancarlo FisichellaRenault R261:33,2151,8620,28914
9.12Jenson ButtonHonda RA1061:33,2261,8730,01112
10.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:33,2441,8910,01826
11.15Christian KlienRed Bull RB21:33,5572,2040,3138
12.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:33,5772,2240,02011
13.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-211:33,7262,3730,14915
14.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:33,8482,4950,1229
15.40Neel JaniToro Rosso STR11:33,9002,5470,05224
16.21Scott SpeedToro Rosso STR11:34,2842,9310,38422
17.9Mark WebberWilliams FW281:34,3332,9800,0495
18.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:34,3843,0310,0519
19.14David CoulthardRed Bull RB21:34,4323,0790,0487
20.18Tiago MonteiroMidland M161:34,4593,1060,02714
21.10Nico RosbergWilliams FW281:34,9533,6000,4945
22.7Ralf SchumacherToyota TF1061:35,1703,8170,21718
23.39Markus WinkelhockMidland M161:35,6864,3330,51624
24.8Jarno TrulliToyota TF1061:35,8984,5450,21211
25.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:36,2644,9110,3668
26.19Christijan AlbersMidland M161:36,3144,9610,05016
27.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:37,5886,2351,27419
28.23Yuji IdeSuper Aguri SA051:39,0217,6681,43321
107% najlepszego czasu: 1:37,748

Druga sesja treningowa w Bahrajnie cechowała się już znacznie większą aktywnością kierowców i dała nam pierwsze wskazówki na temat tego, jak może się przedstawiać rozkład sił w pierwszym wyścigu sezonu 2006. Po problemach ze skrzynią biegów w pierwszej sesji, przez które nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego, Anthony Davidson uzyskał po południu najlepszy czas, przejeżdżając najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców. Oczywiście Honda ma za sobą niedawne testy w Bahrajnie, co przynajmniej teoretycznie powinno zapewnić jej przewagę nad zespołami, które nie uczestniczyły w tychże testach.

Do tych zespołów nie należą jednak Ferrari i Scuderia Toro Rosso, co zdaje się mieć potwierdzenie w czasach uzyskanych przez kierowców z obydwu włoskich stajni. Michael Schumacher i Felipe Massa uplasowali się odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji, tak więc Ferrari z pewnością należy zaliczyć do głównych faworytów w Bahrajnie, tym bardziej, że w przeciwieństwie do Davidsona (piątkowy tester Hondy) obaj kierowcy nie mogli sobie dzisiaj pozwolić na zbytnie nadwerężanie swoich silników.

Kierowców Ferrari rozdzielił piątkowy tester Williamsa, Alex Wurz, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Davidsona. Ocena formy tego zespołu nie jest zbyt łatwa, gdyż z jednej strony czas Wurza jest bardzo dobry, a z drugiej strony główni kierowcy stajni z Grove, Mark Webber (P17, +2.9s) i Nico Rosberg (P21, +3.6s), okazali się wolniejsi od Austriaka o ponad dwie i pół sekundy. Mniejsza różnica jest w przypadku Davidsona i jednego z głównych kierowców Hondy, Jensona Buttona (P9, +1.8s), ale jest to tylko potwierdzenie tego, że ocena zespołów korzystających w piątki z trzeciego bolidu nie jest łatwa.

Na piątej i ósmej pozycji uplasowali się reprezentanci mistrzowskiej ekipy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, tracąc do Michaela Schumachera odpowiednio 0.787 i 1.464 sekundy. Należy się jednak spodziewać, że z każdą kolejną sesją francuska stajnia będzie zbliżała się do Ferrari i pozostaje tylko pytanie, czy uda jej się wysunąć na czoło już podczas jutrzejszych kwalifikacji. Tak czy inaczej póki co ekipa Renault prezentuje się całkiem przyzwoicie, zwłaszcza że nie testowała z Ferrari, Hondą i STR w Bahrajnie kilka tygodni temu.

Skoro już mowa o Toro Rosso, to szósty czas Vitantonio Liuzziego, uzyskany z ograniczonym silnikiem V10 z pewnością nie pozostanie bez echa. Władze MF1 Racing zapewne przygotowują już stosowne protesty, a póki co przewidywania Dietricha Mateschitza i Norberta Hauga powoli zaczynają się jednak sprawdzać. Z drugiej strony pozostali reprezentanci STR, piątkowy tester Neel Jani i partner Liuzziego, Scott Speed, uplasowali się kolejno na 15 i 16, mając ponad dwie i pół sekundy straty do Davidsona, tak więc wiele zależy od tego, z jaką ilością paliwa Liuzzi ustanowił swój najlepszy czas.

Z kierowców Red Bull Racing w pierwszej dziesiątce znalazł się tylko piątkowy tester Robert Doornbos (P7, +1.5s), natomiast Christian Klien (+2.2s) i David Coulthard (+3.0s) uplasowali się odpowiednio na 11 i 19 pozycji. Obaj kierowcy łącznie przejechali zaledwie 15 okrążeń, ale w końcu główny obowiązek testowania opon spoczął na barkach Doornbosa.

Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Robert Kubica, jako ostatni mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Davidsona. Gdyby jednak wziąć pod uwagę najlepszy czas Polaka z pierwszej sesji, to wówczas drugą sesję ukończyłby on na czwartej pozycji, a więc spisał się dzisiaj znakomicie. Co prawda w drugiej sesji po najechaniu na krawężnik pękła mu jedna z opon, ale nie skończyło się to uszkodzeniem bolidu i Krakowianin powrócił do boksów. Główni kierowcy zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, uplasowali się odpowiednio na 14 i 25 pozycji, ograniczając swoją dzisiejszą aktywność do minimum.

Z pozostałych zespołów nienajlepiej wypadły dzisiaj ekipy McLarena i Toyoty. Kimi Raikkonen (+2.2s) po przejechaniu 11 okrążeń musiał zatrzymać się na torze ze względu na problemy z elektryką i ostatecznie sklasyfikowany został na 12 pozycji, tuż przed swoim partnerem, Juanem Pablo Montoyą (+2.3s). Problemy techniczne dopadły dzisiaj także Jarno Trullego (P24, +4.5s), od którego niewiele szybszy okazał się drugi kierowca Toyoty, Ralf Schumacher (P22, +3.8s). Z pewnością nie wróży to zbyt udanego weekendu dla japońskiej stajni.

Z kierowców MF1 Racing najszybszy ponownie okazał się Tiago Monteiro (P20), mając niewiele ponad trzy sekundy straty do Davidsona. Co więcej, Portugalczyk okazał się szybszy od obydwu kierowców Toyoty – czyli fabrycznego zespołu korzystającego z takich samych silników V8. Piątkowy tester Midland, Markus Winkelhock, uplasował się na 23 pozycji (+4.3s), natomiast Christijan Albers drugą sesję treningową ukończył tuż przed kierowcami Super Aguri na 26 pozycji. Takuma Sato ponownie okazał się wyraźnie szybszy od Yujiego Idy, który zwiedzał kilka razy pobocze, aż w końcu do pozostawienia bolidu na torze zmusiła go jakaś usterka. Obaj kierowcy Super Aguri w sumie przejechali jednak dzisiaj 70 okrążeń, tak więc z niezawodnością nie jest tak źle.

Pogoda
Temperatura powietrza: 33°C
Temperatura toru: 37°C
Prędkość wiatru: 1,9 mps
Wilgontość powietrza: 15%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mkpol, 10.03.2006 19:22[!]
hmmmm.... zeszłym roku schumi też byl drugi w piątkowych testach. Niewieli mu to pomogło. mam nadzieje że tym razem będzie podobnie
Leon, 10.03.2006 19:38[!]
Ferrari i Renówki bardzo ładnie , oby wytrzymały wyścig . Czasy STR pokazują ,że dopuszczenie V10 było
niesprawiedliwe w stosunku dla większości zespołów z V 8 . Mniejmy nadzieję , że FIA coś z tym zrobi .
Z McLarenem będzie znowu prawdopodobnie jak w rosyjskiej ruletce . Co z Toyotą ?
Adriannn, 10.03.2006 19:47[!]
A MacLaren co??? Pok kilku kilometrach padł! Naszczęście niebył to silnik!
Tommasz, 10.03.2006 19:56[!]
Ja bym jeszcze zbyt daleko idących wniosków nie formułował z przebiegu tych treningów, zwróćcie uwagę jak blisko siebie są Fisichella, Button i Raikonnen, czyli kierowcy zespołów typowanych na miejsca na podium. Odskoczył jedynie Alonso, ale też nie był to szczególny fajerwerk (czas gorszy niż Roberta Kubicy z pierwszej sesji), także kwestia tego kto jest mocny, a kto mocniejszy jest jeszcze wciaż otwarta... Co do Ferrari- zastanawiam sie na ile to zasługa dobrego bolidu, a na ile dobrych ustawień na ten tor (Ferrari wszak baaaardzo długo samotnie testowało w Bahrajnie), sądze jednak że będzie cieżko czerwonym o miejsce na podium
Metalpablo, 10.03.2006 19:57[!]
Micheliny lepsze od Bridga(wyjątek Ferrari i Wurz).Stary Arrows sie nie rozleciał:D.STR zaprzeproszeniem przewala wszystkich i teraz będzie ogromny szum z rola główna-V10.Róznica miedzy Makiem a Reno nie jest jakas ogromna,wiec jest dobrze:).Szkoda Toyoty,ale jestem urodzonm optymistą wiec bedize dobrze.Robert pieknie:D,
McLuke, 10.03.2006 21:46[!]
kurcze co się dzieje z makami?? oby tylko w wyścigu nie nawalił im silnik... tfu....
Robertas, 10.03.2006 22:02[!]
Robert Kubica, Robert Kubica.....GRATULACJE!!! Czekajmy na pierwszy wyścig Roberta, może w tym roku.
Hindus, 11.03.2006 09:48[!]
MASSA I SCHUMI tak trzymac swietne czasy!! czyzby powrót ferrari na szczyt zobaczymy?? Maaki słabiutko....
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca