F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200619 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,384 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzWilliams FW281:34,946--19
2.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:35,7330,7870,78722
3.36Anthony DavidsonHonda RA1061:35,9971,0510,26425
4.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-211:36,7091,7630,7124
5.14David CoulthardRed Bull RB21:37,0422,0960,3337
6.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:37,0432,0970,0014
7.6Felipe MassaFerrari 248 F11:37,5572,6110,51418
8.37Robert DoornbosRed Bull RB21:37,6042,6580,04718
9.7Ralf SchumacherToyota TF1061:37,8262,8800,2229
10.15Christian KlienRed Bull RB21:38,4483,5020,6225
11.40Neel JaniToro Rosso STR11:38,6683,7220,22021
12.8Jarno TrulliToyota TF1061:38,8373,8910,1698
13.21Scott SpeedToro Rosso STR11:39,5994,6530,76214
14.18Tiago MonteiroMidland M161:39,8994,9530,3008
15.39Giorgio MondiniMidland M161:40,0925,1460,19322
16.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:40,1235,1770,0318
17.19Christijan AlbersMidland M161:40,6085,6620,48512
18.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:41,0726,1260,46418
19.23Yuji IdeSuper Aguri SA051:43,4498,5032,37719
20.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-21---1
21.1Fernando AlonsoRenault R26---2
22.2Giancarlo FisichellaRenault R26---2
23.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.06---1
24.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.06---1
107% najlepszego czasu: 1:41,592

Zespół Williams potwierdził dzisiaj, że jego dobra forma w Bahrajnie nie była przypadkowa, bowiem kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz, uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej na torze Sepang. Rezultatu tego (1:34.946) nie udało się już poprawić żadnemu kierowcy, nawet podczas drugiej z piątkowych sesji. Tymczasem główni kierowcy Williamsa, Mark Webber i Nico Rosberg, podobnie jak przed tygodniem w pierwszej sesji nie pojawili się w ogóle na torze, oszczędzając silniki w swoich bolidach.

Drugi czas uzyskał przed południem (czasu lokalnego) trzeci kierowca BMW Sauber, Robert Kubica, tracąc do Wurza blisko 0.8 sekundy. Polak poświęcił początek pierwszej sesji na naukę toru Sepang, który opanował już po pięciu okrążeniach, a następnie skupił się na pracy nad ustawieniami bolidu F1.06, łącznie przejeżdżając 22 okrążenia. Głowni kierowcy stajni z Hinwil, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, ograniczyli się tylko do okrążeń zapoznawczych.

Pierwszą trójkę zamknął piątkowy tester Hondy, Anthony Davidson, mając już ponad sekundę straty do Wurza. Brytyjczyk był za to najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji treningowej i od naszego kierowcy przejechał o trzy okrążenia więcej. Jenson Button i Rubens Barrichello oczywiście nie pojawili się w ogóle na torze i do tego musimy się niestety przyzwyczaić, że w przypadku zespołów posiadających prawo do wystawienia trzeciego bolidu, ich główni kierowcy będą zawsze oszczędzali silniki w swoich bolidach, przynajmniej w przypadku Williamsa, BMW i Hondy.

Z głównych kierowcy najszybszy w pierwszej sesji okazał się Juan Pablo Montoya, tracąc ponad półtorej sekundy do Wurza. Kolumbijczyk zaliczył tylko jedno okrążenie pomiarowe (w sumie zaliczył cztery kółka), a tymczasem drugi kierowca McLarena, Kimi Raikkonen, ze względu na problem z systemem rejestracji danych przed południem ograniczył się tylko do okrążenia zapoznawczego.

Na pozycjach od piątej do ósmej uplasowali się czterej kierowcy, których bolidy napędzają silniki Ferrari. Najszybszy z nich, David Coulthard (RBR), przejechał w sumie siedem okrążeń, a jego strata do Wurza wyniosła ponad dwie sekundy. Michael Schumacher podobnie jak Montoya zaliczył tylko jedno okrążenie pomiarowe, natomiast jego partner z zespołu Ferrari, Felipe Massa, przejechał aż 18 okrążeń, co może wskazywać na to, że w jutrzejszych kwalifikacjach Brazylijczyk w ogóle nie wyjedzie na tor i do wyścigu wystartuje z końca stawki (podobnie postąpi zapewne Coulthard, w którego bolidzie także wymieniono silnik).

Pozostali reprezentanci Red Bull Racing, piątkowy tester Robert Doornbos i Christian Klien, uplasowali się odpowiednio na 8 i 10 pozycji, a rozdzielił ich kierowca Toyoty, Ralf Schumacher. Japońska stajnia ma nadzieję, że w Malezji bolid TF106 wypadnie znacznie lepiej niż w Bahrajnie, jako że tutaj należy spodziewać się wyższych temperatur i rozgrzanie opon do optymalnej temperatury nie powinno stanowić problemu. Póki co strata Ralfa do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy sekundy, natomiast drugiego kierowcy Toyoty, Jarno Trullego, blisko cztery sekundy (P12).

Na pozostałych miejscach uplasowali się kierowcy z zespołów Toro Rosso, MF1 Racing i Super Aguri. Reprezentanci tego ostatniego, Takuma Sato i Yuji Ide, przejechali w sumie 37 okrążeń, a ich strata do Wurza wyniosła odpowiednio ponad sześć i ponad osiem sekund. Z kierowców Midland najszybszy okazał się Tiago Monteiro (P14), przy czym aktywność Portugalczyka ograniczyły problemy z układem paliwowym. Trzeci bolid M16 poprowadził tymczasem Giorgio Mondini (P15), debiutując tym samym podczas oficjalnych treningów F1.

Pogoda
Temperatura powietrza: 34°C
Temperatura toru: 37°C
Prędkość wiatru: 1,6 mps

Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pussik, 17.03.2006 11:26[!]
Czemu 3 pierwszych zawodników jest na zielono?:)
McBaron, 17.03.2006 11:29[!]
Na zielono są zaznaczeni kierowcy testowi.

Pozdrowienia Pussik :)
odiss, 17.03.2006 12:08[!]
którzy nie oszczedzają silników, tak przy okazji :)

oby ta wysoka pozycja Williamsa coś znaczyła :)
ASAD, 17.03.2006 13:11[!]
David Coulthard i Felipe Massa mają nowe silniki i już szaleją (uzyskany czas / liczba okrążeń) :D
Maximus, 17.03.2006 13:51[!]
Ładnie Robert...
McLuke, 17.03.2006 15:48[!]
Robert radzi sobie coraz lepiej i dobrze!! oby tak dalej... :-D
Maximus, 17.03.2006 16:08[!]
I może już na Imola...
mkpol, 17.03.2006 16:38[!]
Jak by nie patrzeć to Robert miał 3 czas kwalifikacji sposrod wszystkich kierowców testujących w obu sesjach
dejacek, 17.03.2006 16:47[!]
k... znowu szachy, tego najbardziej nie lubię w wyścigach
Metalpablo, 17.03.2006 19:22[!]
bridgestone robi duże postępy.Robert pieknie:D.Tak sobie myśle,jakby w niedziele deszcz troche popadał,ale by sie ciekawie zrobiło:D
Pussik, 17.03.2006 19:24[!]
Massa i Coulthard mogą poszaleć, bo jutro nie muszą wcale jeździć. Chyba że będą w qualu między soba się scigać, co bedzie głupotą, bo już lepiej na torze. :P
Adriannn, 17.03.2006 20:13[!]
Pussik-> Nie mogą poszaleć! Pamiętaj że silnik musi wytrzymać całe dwa weekendy F1.
Piter, 17.03.2006 20:17[!]
Kubica który pierwszy raz ma przyjemność jeździć w Malezji przed Davidsonem na Hondzie - mam nadzieje że to coś znaczy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca