|
|
|
|
|
|
ING Australian Grand Prix 2007 | 18 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Felipe Massa | Ferrari F2007 | | 1:27,353 | - | - | 32 |
2. | 6 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2007 | | 1:27,750 | 0,397 | 0,397 | 33 |
3. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-22 | | 1:27,829 | 0,476 | 0,079 | 29 |
4. | 3 | Giancarlo Fisichella | Renault R27 | | 1:27,941 | 0,588 | 0,112 | 33 |
5. | 9 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.07 | | 1:27,970 | 0,617 | 0,029 | 27 |
6. | 17 | Alex Wurz | Williams FW29 | | 1:27,981 | 0,628 | 0,011 | 31 |
7. | 1 | Fernando Alonso | McLaren MP4-22 | | 1:28,040 | 0,687 | 0,059 | 25 |
8. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW29 | | 1:28,055 | 0,702 | 0,015 | 29 |
9. | 10 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.07 | | 1:28,281 | 0,928 | 0,226 | 26 |
10. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB3 | | 1:28,495 | 1,142 | 0,214 | 23 |
11. | 23 | Anthony Davidson | Super Aguri SA07 | | 1:28,727 | 1,374 | 0,232 | 28 |
12. | 12 | Jarno Trulli | Toyota TF107 | | 1:28,921 | 1,568 | 0,194 | 33 |
13. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA07 | | 1:29,009 | 1,656 | 0,088 | 23 |
14. | 7 | Jenson Button | Honda RA107 | | 1:29,066 | 1,713 | 0,057 | 30 |
15. | 8 | Rubens Barrichello | Honda RA107 | | 1:29,542 | 2,189 | 0,476 | 12 |
16. | 11 | Ralf Schumacher | Toyota TF107 | | 1:29,574 | 2,221 | 0,032 | 26 |
17. | 15 | Mark Webber | Red Bull RB3 | | 1:29,801 | 2,448 | 0,227 | 11 |
18. | 4 | Heikki Kovalainen | Renault R27 | | 1:30,097 | 2,744 | 0,296 | 10 |
19. | 19 | Scott Speed | Toro Rosso STR2 | | 1:30,383 | 3,030 | 0,286 | 28 |
20. | 20 | Adrian Sutil | Spyker F8-VII | | 1:31,108 | 3,755 | 0,725 | 35 |
21. | 21 | Christijan Albers | Spyker F8-VII | | 1:31,175 | 3,822 | 0,067 | 32 |
22. | 18 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR2 | | 1:31,693 | 4,340 | 0,518 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,468 |
|
|
W drugiej sesji treningowej, która w całości odbyła się na suchym torze, tempo dyktowali już obydwaj kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen. Brazylijczyk pokonał swojego nowego partnera o blisko 0,4 sekundy, a obaj kierowcy łącznie pokonali 65 okrążeń w trakcie 90-minutowej sesji.
Najszybszy kierowca z porannej sesji – Fernando Alonso tylko przez chwilę znajdował się na czele klasyfikacji i ostatecznie musiał zadowolić się siódmą pozycję, mając ponad pół sekundy straty do Massy. Tymczasem drugi kierowca McLarena – Lewis Hamilton piątkowe treningi ukończył na trzeciej pozycji, a więc ponownie okazał się najlepszym z debiutantów. Pech dopadł jednak w drugiej sesji jego najgroźniejszego rywala – Heikkiego Kovalainena, który ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa przejechał zaledwie 10 okrążeń i nie zdołał nawet dzisiaj wypróbować miękkich opon. Fin ostatecznie został sklasyfikowany dopiero na 18 pozycji i będzie miał jutro sporo zaległości do nadrobienia.
Drugi kierowca Renault – Giancarlo Fisichella (P4, +0,5s) zdołał jednak pokazać, że bolid R27 prezentuje się całkiem nieźle na torze w Melbourne, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość podczas dłuższych przejazdów, tak więc mistrzowska ekipa jest raczej w dobrej formie i musi jedynie zająć się znalezieniem przyczyny problemów z układem paliwowym, które dotknęły dzisiaj także Fisichellę. Mimo to Włoch był jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas popołudniowej sesji – więcej okrążeń przejechał od niego tylko Adrian Sutil (Spyker) i to zaledwie o trzy. Niemiec okazał się minimalnie szybszy od swojego bardziej doświadczonego partnera Christijana Albersa, plasując się tuż przed nim na 20 pozycji.
W pierwszej dziesiątce znaleźli się tymczasem obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica. Heidfeld uplasował się na szóstej pozycji, potwierdzając tym samym przyzwoitą prędkość bolidu F1.07 zaprezentowaną podczas porannej sesji przez kierowcę testowego Sebastiana Vettela, natomiast Kubica (P9, +0,9s) pokazał, że utrata pierwszej sesji nie miała zbyt negatywnego wpływu na jego przygotowania do dalszej części weekendu, bowiem od swojego partnera okazał się wolniejszy tylko o 0,3 sekundy. Polak kilka razy odwiedził pobocze, podobnie jak i wielu innych kierowców, bo chociaż tor był suchy w drugiej sesji, to jednak nawierzchnia nadal była dosyć brudna i mało nagumowana, oferując słabą przyczepność.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Williamsa – Alex Wurz (P6) i Nico Rosberg (P8), tak więc stajnia z Grove podobnie jak podczas zimowych testów wydaje się być w tym roku w całkiem niezłej formie. Pierwszą dziesiątkę zamknął David Coulthard, mając ponad sekundę przewagi nad swoim partnerem z zespołu Red Bull Racing – Markiem Webberem (P17), który ze względu na problemy z układem przeniesienia napędu przejechał tylko 11 okrążeń w drugiej sesji. Coulthard w pierwszej sesji jeździł zapasowym bolidem, a w drugiej przesiadł się już do swojego głównego auta, co jak sam stwierdził nie było optymalnym rozwiązaniem, jednak pozwoliło rozłożyć pokonany dystans. Wynika więc z tego jasno, że zespół obawia się o wytrzymałość RB3, zresztą awaria w aucie Webbera nie nastraja zbyt optymistycznie.
Z pozostałych zespołów uwagę zwraca świetna postawa Super Aguri, jako że Anthony Davidson i Takuma Sato w popołudniowej sesji uplasowali się odpowiednio na 11 i 13 pozycji, mając około półtorej sekundy straty do Massy. Wystarczy powiedzieć, że obaj kierowcy okazali się szybsi od reprezentantów Hondy (P14-P15) , przy czym Rubens Barrichello przejechał tylko 12 okrążeń zanim popełnił błąd w okolicy ostatniego zakrętu i lekko uderzył tyłem bolidu w bandę. Z tego powodu sesja została na pewien czas przerwana, ale był to jedyny tego typu incydent po południu. Brazylijczyk okazał się wolniejszy od Jensona Buttona o blisko pół sekundy.
Kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Ralf Schumacher uplasowali się odpowiednio na 12 i 16 pozycji. Zdecydowanie najsłabiej wypadła tymczasem ekipa Toro Rosso. Scott Speed okazał się szybszy tylko od kierowców Spykera, natomiast Vitantonio Liuzzi ze względu na liczne problemy i uszkodzenie bolidu przejechał tylko 16 okrążeń, plasując się na ostatniej pozycji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 21°C
Temperatura toru: 29°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|