F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200718 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Felipe MassaFerrari F20071:27,353--32
2.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:27,7500,3970,39733
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:27,8290,4760,07929
4.3Giancarlo FisichellaRenault R271:27,9410,5880,11233
5.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:27,9700,6170,02927
6.17Alex WurzWilliams FW291:27,9810,6280,01131
7.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:28,0400,6870,05925
8.16Nico RosbergWilliams FW291:28,0550,7020,01529
9.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:28,2810,9280,22626
10.14David CoulthardRed Bull RB31:28,4951,1420,21423
11.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:28,7271,3740,23228
12.12Jarno TrulliToyota TF1071:28,9211,5680,19433
13.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:29,0091,6560,08823
14.7Jenson ButtonHonda RA1071:29,0661,7130,05730
15.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:29,5422,1890,47612
16.11Ralf SchumacherToyota TF1071:29,5742,2210,03226
17.15Mark WebberRed Bull RB31:29,8012,4480,22711
18.4Heikki KovalainenRenault R271:30,0972,7440,29610
19.19Scott SpeedToro Rosso STR21:30,3833,0300,28628
20.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:31,1083,7550,72535
21.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:31,1753,8220,06732
22.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:31,6934,3400,51816
107% najlepszego czasu: 1:33,468

W drugiej sesji treningowej, która w całości odbyła się na suchym torze, tempo dyktowali już obydwaj kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen. Brazylijczyk pokonał swojego nowego partnera o blisko 0,4 sekundy, a obaj kierowcy łącznie pokonali 65 okrążeń w trakcie 90-minutowej sesji.

Najszybszy kierowca z porannej sesji – Fernando Alonso tylko przez chwilę znajdował się na czele klasyfikacji i ostatecznie musiał zadowolić się siódmą pozycję, mając ponad pół sekundy straty do Massy. Tymczasem drugi kierowca McLarena – Lewis Hamilton piątkowe treningi ukończył na trzeciej pozycji, a więc ponownie okazał się najlepszym z debiutantów. Pech dopadł jednak w drugiej sesji jego najgroźniejszego rywala – Heikkiego Kovalainena, który ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa przejechał zaledwie 10 okrążeń i nie zdołał nawet dzisiaj wypróbować miękkich opon. Fin ostatecznie został sklasyfikowany dopiero na 18 pozycji i będzie miał jutro sporo zaległości do nadrobienia.

Drugi kierowca Renault – Giancarlo Fisichella (P4, +0,5s) zdołał jednak pokazać, że bolid R27 prezentuje się całkiem nieźle na torze w Melbourne, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość podczas dłuższych przejazdów, tak więc mistrzowska ekipa jest raczej w dobrej formie i musi jedynie zająć się znalezieniem przyczyny problemów z układem paliwowym, które dotknęły dzisiaj także Fisichellę. Mimo to Włoch był jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas popołudniowej sesji – więcej okrążeń przejechał od niego tylko Adrian Sutil (Spyker) i to zaledwie o trzy. Niemiec okazał się minimalnie szybszy od swojego bardziej doświadczonego partnera Christijana Albersa, plasując się tuż przed nim na 20 pozycji.

W pierwszej dziesiątce znaleźli się tymczasem obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica. Heidfeld uplasował się na szóstej pozycji, potwierdzając tym samym przyzwoitą prędkość bolidu F1.07 zaprezentowaną podczas porannej sesji przez kierowcę testowego Sebastiana Vettela, natomiast Kubica (P9, +0,9s) pokazał, że utrata pierwszej sesji nie miała zbyt negatywnego wpływu na jego przygotowania do dalszej części weekendu, bowiem od swojego partnera okazał się wolniejszy tylko o 0,3 sekundy. Polak kilka razy odwiedził pobocze, podobnie jak i wielu innych kierowców, bo chociaż tor był suchy w drugiej sesji, to jednak nawierzchnia nadal była dosyć brudna i mało nagumowana, oferując słabą przyczepność.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Williamsa – Alex Wurz (P6) i Nico Rosberg (P8), tak więc stajnia z Grove podobnie jak podczas zimowych testów wydaje się być w tym roku w całkiem niezłej formie. Pierwszą dziesiątkę zamknął David Coulthard, mając ponad sekundę przewagi nad swoim partnerem z zespołu Red Bull Racing – Markiem Webberem (P17), który ze względu na problemy z układem przeniesienia napędu przejechał tylko 11 okrążeń w drugiej sesji. Coulthard w pierwszej sesji jeździł zapasowym bolidem, a w drugiej przesiadł się już do swojego głównego auta, co jak sam stwierdził nie było optymalnym rozwiązaniem, jednak pozwoliło rozłożyć pokonany dystans. Wynika więc z tego jasno, że zespół obawia się o wytrzymałość RB3, zresztą awaria w aucie Webbera nie nastraja zbyt optymistycznie.

Z pozostałych zespołów uwagę zwraca świetna postawa Super Aguri, jako że Anthony Davidson i Takuma Sato w popołudniowej sesji uplasowali się odpowiednio na 11 i 13 pozycji, mając około półtorej sekundy straty do Massy. Wystarczy powiedzieć, że obaj kierowcy okazali się szybsi od reprezentantów Hondy (P14-P15) , przy czym Rubens Barrichello przejechał tylko 12 okrążeń zanim popełnił błąd w okolicy ostatniego zakrętu i lekko uderzył tyłem bolidu w bandę. Z tego powodu sesja została na pewien czas przerwana, ale był to jedyny tego typu incydent po południu. Brazylijczyk okazał się wolniejszy od Jensona Buttona o blisko pół sekundy.

Kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Ralf Schumacher uplasowali się odpowiednio na 12 i 16 pozycji. Zdecydowanie najsłabiej wypadła tymczasem ekipa Toro Rosso. Scott Speed okazał się szybszy tylko od kierowców Spykera, natomiast Vitantonio Liuzzi ze względu na liczne problemy i uszkodzenie bolidu przejechał tylko 16 okrążeń, plasując się na ostatniej pozycji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 21°C
Temperatura toru: 29°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
robertb, 16.03.2007 14:00[!]
dobre czasy wykręcili!
Ledzion, 16.03.2007 15:10[!]
Oj coś mi się wydaje że Ferrari zdominuje tegoroczne wyścigi, oby tylko zaszybko nie odskoczyli. Ciekawa może być rywalizacji Kimiego z Felippe.
O2, 16.03.2007 15:27[!]
Aguri klepie Honde XDXD Ferrari rocks oby tak i w wyscigu trzymam kciuki:D
Lukas, 16.03.2007 15:30[!]
Ciekawe co zrobi Honda gdy ogórki ich wyprzedzą w wyścigu :D
leon, 16.03.2007 15:38[!]
Z całych tych piątkowych treningów najbardziej podobał mi sie właśnie nowy komentator , Mikołaj Sokół , wiedza i rzeczowość ,brawo , przyjemnie posłuchać .
MadKaras...psycho fan MS, 16.03.2007 16:51[!]
kto mi powie kto tu sciemnia
http://motoryzacj...dzi-byl-9,883721,415
dejacek, 16.03.2007 18:32[!]
a ja tam trzymam kciuki za naszego i kropka. Całe to gdybanie kto mocniejszy a kto słabszy w tym momencie nie ma za bardzo sensu. Przy tych przepisach zwiększyła się loteryjność w f1 a poza tym bardzo dużo zależy od kierowcy. A kolega sławcio wybitnie mi przypomina kogoś o ksywce slaweksz z zeszłego roku, tamten też "wszystko wiedział najlepiej"
slawcio, 16.03.2007 19:05[!]
e tam Ferrari ma lekka przewage ale nieznaczna. trzeba miec jeszcze ludzi ktorzy ta przewage potrafia wykorzystac. Masa wydaje sie byc silny ale nic po zatym. Raikkonen calkiem przecietnei inni podciagna ustawienai i bedzie po finei z pewnoscia nie znajdzie sie w pierwszym rzedzie to gwarantuje. Najlepsza postawa to HAMILTON. Facet wie o co chodzi zreszta uczy go mistrz swiata ktory uporal sie z Sch takze panowie spokojnie do 4.00 poczekamy i zobaczymy ja jestem zdania ze to bedzie identyczny poczatek podobnie jak sezon 2006 Ferrari na treningach super exstra a wy wyscigu juz nieco gorzej nie jeszcze jedno bardzo uwaznie popatrzylbym w wyscigu na BMW oni maja ciagle stale osiagi nie chlopaki na dlugich dystansach beda bardzo mocni co pokazal KUBICA na Monza podejrzewam ze identycznie bedzie w Niedziele. Dla fanow ferrari mam dobra rade oby nie padało:)
zitol, 16.03.2007 19:18[!]
@MadKaras
To są tak profesjonalne serwisy informacyjne że nie wiedzą że w piątki są dwie sesje... Czyli dzisiejsze treningi potraktowali jako jeden trening...
Albo.. to serwis skierowany do Kubicomaniaków.. nie chcą biedakom w głowach zbytnio mieszać...
Piter, 16.03.2007 20:47[!]
"zbytnio mieszać..." haha!

slavcio pożycz mi swoją kryształową kule:D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca