F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 20071 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:15,382--22
2.5Felipe MassaFerrari F20071:15,4470,0650,06522
3.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:16,1540,7720,70719
4.16Nico RosbergWilliams FW291:16,2140,8320,06024
5.14David CoulthardRed Bull RB31:16,2680,8860,05424
6.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:16,2770,8950,00920
7.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:16,3380,9560,06125
8.17Alex WurzWilliams FW291:16,4071,0250,06923
9.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:16,4411,0590,03419
10.12Jarno TrulliToyota TF1071:16,6031,2210,16226
11.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:16,8951,5130,29232
12.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:16,9671,5850,07222
13.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:16,9901,6080,02325
14.7Jenson ButtonHonda RA1071:17,0471,6650,05724
15.19Scott SpeedToro Rosso STR21:17,1031,7210,05633
16.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:17,1661,7840,06326
17.11Ralf SchumacherToyota TF1071:17,1681,7860,00226
18.3Giancarlo FisichellaRenault R271:17,2261,8440,05820
19.4Heikki KovalainenRenault R271:17,3481,9660,12221
20.15Mark WebberRed Bull RB31:17,4352,0530,08726
21.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:18,1782,7960,74326
22.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:18,4193,0370,24115
107% najlepszego czasu: 1:20,659

Wygląda na to, że zespół Ferrari po trzech niezbyt udanych wyścigach odzyskał bardzo dobrą formę wraz z powrotem Formuły 1 do Europy, jako że Kimi Raikkonen i Felipe Massa uzyskali zdecydowanie najlepsze czasy w trakcie pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Jest to co prawda dopiero początek weekendu i wiele może się jeszcze zmienić, ale póki co przewaga ponad 0,7 sekundy nad trzecim Fernando Alonso (McLaren) może napawać włoską stajnię dużym optymizmem.

Raikkonen i Massa jako jedyni uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 16 sekund, a rozdzieliła ich różnica zaledwie 0,065 sekundy. Tylko im udało się także uzyskać tak wyraźną przewagę nad rywalami, jako że pozostałe zespoły (z wyjątkiem Spykera) oddzieliła od siebie różnica około 0,1 sekundy. Czwarty czas uzyskał Nico Rosberg (Williams), mając za sobą Davida Coultharda (Red Bull), który pomimo początkowych problemów z balansem bolidu zdołał w końcówce pojechać bardzo dobre okrążenie.

Tymczasem partner Alonso z zespołu McLaren – Lewis Hamilton musiał zadowolić się szóstym czasem po tym, jak jego aktywność ograniczyły problemy techniczne z bolidem. Brytyjczyk po przejechaniu trzech okrążeń musiał zatrzymać się na torze, jednak jego auto wróciło w połowie sesji do boksów, a ponieważ problem okazał się dosyć błahy (złe ustawienie minimalnej temperatury pracy silnika), to Hamilton mógł wyruszyć od razu ponownie na tor i w sumie przejechał 20 okrążeń.

Na pozycjach 7 i 9 uplasowali się kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica, mając około sekundę straty do Raikkonena. Polak, który pierwszy raz od wypadku w Montrealu powrócił za kierownicę bolidu F1, po zaliczeniu na początku okrążenia zapoznawczego większą część sesji spędził w garażu i dopiero w ostatnich 30 minutach ustanowił po raz pierwszy czas. Jego strata do Heidfelda wyniosła ostatecznie tylko 0,1 sekundy.

Kierowców BMW rozdzielił Alex Wurz (Williams), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Jarno Trulli (Toyota). Zdecydowanie najsłabiej wypadli tymczasem w pierwszej sesji kierowcy Renault – Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen, zajmując miejsca pod koniec drugiej dziesiątki (strata blisko dwóch sekund do Raikkonena). Nienajlepiej prezentował się także poprawiony bolid Hondy, jako że Rubens Barrichello (P13) i Jenson Button (P14) okazali się wolniejsi od Vitantonio Liuzziego (Toro Rosso) oraz Takumy Sato (Super Aguri).

Pogoda
Temperatura powietrza: 19°C
Temperatura toru: 31°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ice_man_86, 29.06.2007 16:11[!]
ferrari tam gdzie ich miejsce ;)
jędruś, 29.06.2007 18:18[!]
Renault podobno miało byś przed BMW...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca