F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Bahrajnu: trening 3 - Glock najszybszy, ale z awarią

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Sakhir.
Marek Roczniak, 25 kwietnia 2009, wyświetlenia: 9542<< | lista | T- | T+ | >>
Timo Glock uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas sobotniej sesji treningowej, poprzedzającej bezpośrednio kwalifikacje do wyścigu Grand Prix Bahrajnu. Nie wszystko poszło jednak po myśli kierowcy Toyoty, bowiem problemy z bolidem zmusiły go do zatrzymania się na poboczu w końcówce sesji. Drugi czas uzyskał Felipe Massa (Ferrari), a tymczasem Robert Kubica (BMW) zajął siódme miejsce.

Ostatnia sesja treningowa rozpoczęła się przy podobnych warunkach jak dwie piątkowe – było gorąco i wiał spory wiatr. Po zapaleniu się zielonego światła w wyjeździe z boksów wszyscy kierowcy z wyjątkiem Heikkiego Kovalainena wyjechali na okrążenia instalacyjne. Fin także zamierzał wykonać okrążenie instalacyjne, jednak z jakiegoś powodu zatrzymał się w alei serwisowej i mechanicy McLarena musieli zapchać jego bolid z powrotem do garażu.

Po 10 minutach od rozpoczęcia sesji na tor powrócił Felipe Massa, aby jako pierwszy ustanowić czas okrążenia. Kierowca Ferrari na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:36,119. W międzyczasie na tor wyjechali kierowcy Toyoty, a także zespołowy kolega Massy – Kimi Raikkonen. Massa na drugim okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:35,553, natomiast Raikkonen po swoim pierwszym kółku od razu wskoczył na pierwsze miejsce, wykręcając 1:34,935. Timo Glock i Jarno Trulli także pojechali szybciej od Massy i Brazylijczyk spadł na czwarte miejsce.

W 20 minucie Nelson Piquet uzyskał czas 1:35,101 i znalazł się na drugiej pozycji. Raikkonen poprawił się następnie na 1:34,759, ale nie wystarczyło to do utrzymania pierwszego miejsca, bowiem Glock wykręcił 1:34,386, a tuż za kierowcą Toyoty znalazł się po chwili Nico Rosberg z czasem 1:34,607. Na trzecie miejsce wskoczył tymczasem Sebastien Buemi, wykręcając 1:34,708. W 25 minucie na drugiej pozycji uplasował się Sebastian Vettel, którego po chwili zrzucił z tego miejsca Lewis Hamilton. Brytyjczyk pojechał o 0,1 sekundy wolniej do Glocka, który na koniec swojego pierwszego przejazdu uzyskał czas 1:34,115.

Na torze byli już także obydwaj kierowcy BMW – Nick Heidfeld wskoczył na 11 miejsce z czasem 1:34,960, a Robert Kubica na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:35,129 i znalazł się na 15 pozycji. Boksy opuścił także w końcu Kovalainen po początkowych problemach, uzyskując na pierwszym okrążeniu pomiarowym najgorszy czas sesji (1:35,626). Kubica poprawił się na kolejnym kółku na 1:34,961 i znalazł się tuż za Heidfeldem na 13 pozycji. Większy postęp na drugim kółku zanotował Kovalainen, plasując się na czwartej pozycji z czasem 1:34,534. Tymczasem zespołowy kolega Fina – Hamilton zdołał jako pierwszy przełamać barierę jednej minuty i 34 sekund (1:33,999) i znalazł się przed Glockiem na pierwszej pozycji.

Po 35 minutach kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Glock, Vettel, Kovalainen, Piquet, Rosberg, Button, Buemi, Fisichella, Raikkonen, Sutil, Nakajima, Barrichello, Heidfeld, Kubica, Bourdais, Webber, Trulli, Massa i Alonso. Na torze byli w tym momencie tylko dwaj kierowcy: Raikkonen i Alonso, ale po chwili zaczęli dołączać do nich kolejni zawodnicy. Warto dodać, że do tego momentu zdecydowana większość – jeśli nie wszyscy – korzystali z twardszych opon. Raikkonen, jadąc nadal na twardszych oponach uzyskał czas 1:34,067 i awansował na drugie miejsce, tracąc zaledwie 0,68 sekundy do Hamiltona. Tymczasem wyglądało na to, że Bourdais ma problemy z bolidem, ponieważ wysiadł z bolidu i zdjął kask, a mechanicy Toro Rosso majstrowali przy jego STR4.

W 43 minucie Hamilton na supermiękkich oponach wykręcił 1:32,975 i umocnił się na pierwszym miejscu. Tuż za nim pojawił się po chwili Massa, który na średniej mieszance wykręcił 1:33,769. Hamilton na kolejnym kółku wykręcił najlepszy czas w pierwszym sektorze, ale w kolejnych był już wolniejszy i nie zdołał poprawić swojego ogólnego czasu. Dziesięć minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Massa, Raikkonen, Glock, Fisichella, Vettel, Kovalainen, Piquet, Sutil i Buemi. Kubica był w tym momencie szesnasty, mając za sobą Heidfelda. Obaj kierowcy mieli blisko dwie sekundy straty do Hamiltona.

W 52 minucie Glock wykręcił na supermiękkich oponach 1:32,605 i powrócił na pierwsze miejsce. Tymczasem Kovalainen na takiej samej mieszance był w stanie wykręcić zaledwie 1:33,675 i był w tym momencie czwarty. W chwilę później Glock zjechał z toru i zatrzymał się na poboczu – powodem były prawdopodobnie problemy z silnikiem lub elektryką. W międzyczasie Rosberg wykręcił 1:32,906 i wskoczył na drugie miejsce, ale po chwili spadł na trzecie, gdyż Massa poprawił się na 1:32,728. Kubica w końcówce sesji wykręcił 1:33,195 i ostatni trening w Bahrajnie ukończył na siódmej pozycji.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Timo GlockToyota TF1091:32,605--16
2.3Felipe MassaFerrari F601:32,7280,1230,12320
3.16Nico RosbergWilliams FW311:32,9060,3010,17818
4.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:32,9750,3700,06916
5.4Kimi RaikkonenFerrari F601:32,9860,3810,01118
6.8Nelson Piquet JrRenault R291:33,1760,5710,19019
7.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:33,1950,5900,01913
8.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:33,3020,6970,10717
9.9Jarno TrulliToyota TF1091:33,3970,7920,09519
10.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:33,4150,8100,01814
11.15Sebastian VettelRed Bull RB51:33,4430,8380,02816
12.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:33,4780,8730,03512
13.7Fernando AlonsoRenault R291:33,4820,8770,00413
14.20Adrian SutilForce India VJM021:33,5340,9290,05217
15.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:33,5860,9810,05217
16.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:33,6861,0810,10017
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:33,7201,1150,03415
18.14Mark WebberRed Bull RB51:33,7261,1210,00614
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:33,9621,3570,23615
20.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:34,9902,3851,0287
107% najlepszego czasu: 1:39,087

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu
06.05.2024  GP Miami: wyniki wyścigu
05.05.2024  Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami
04.05.2024  GP Miami: wyniki kwaliifkacji
04.05.2024  Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami
Tagi:
Grand Prix F1
Sakhir

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 25.04.2009 12:07[!]
noofag---> ale za wymianę skrzyni ( w dowolnej części weekendu ) dalej grozi obniżenie pozycji na starcie o 5 miejsc. Tutaj zasady się nie zmieniły.
nikifor, 25.04.2009 12:08[!]
Śmieszą mnie posty o powrocie starej hierarchii. Prawie na pewno oba Brawn'y będą dzisiaj w pierwszej piątce.
Speedster, 25.04.2009 12:15[!]
Brawn'y będą na 1 i 2 miejscu w qualu, tak samo jak to było w Australii, sucha nawierzchnia i wysoka temperatura = Brawn'y wysoko, chyba że RBR znów puści Seba i Marka z małą ilością paliwa, reszta będzie statystować (oprócz Toyoty, która też będzie tam na górze mieszać). Ale ja sie nie znam, także może być zupełnie inaczej
mkpol, 25.04.2009 12:20[!]
Niekoniecznie. Na torach gdzie nie jest wymagany duży docisk aerodynamiczny podwójne dyfuzory nie muszą dawać aż takiej przewagi. Tu liczyć się będzie raczej idealny balans. 15 zawodników w sekundzie. Będzie ciekawe
Robin Hood, 25.04.2009 12:24[!]
Spekulacje nalezy poczynic,co do kwalifikacji-Vettel 1,Button 2,Massa 3,Robert 4,Rubens 5.Ciekawe,czy cos sie sprawdzi.Wrozenie z fusow.
Quix125, 25.04.2009 12:27[!]
Zobaczcie podobieństwo do 3 sesji treningowej z 2008r.
mikolajpoznan, 25.04.2009 12:30[!]
może ktoś udzielić odpowiedzi rzeczowej i PEWNEJ co do tej skrzyni i silnika?
Pytam w kontekscie ewentualnej wymiany u Glocka.
rafaello85, 25.04.2009 12:58[!]
mikolajpoznan---> jeśli kierowca wymieni skrzynię w piątek lub sobotę, to jego pozycja na starcie zostaje obniżona o 5 miejsc. I to jest pewnik, tak było w przypadku Glocka ( GP Chin) i w przypadku Hamiltona ( GP Australii ).
Co do silników - kierowca otrzymuje karę, gdy uzyje 9 silnika ( limit to 8 silników na sezon ). Pomiędzy qualem i wyścigiem silnika zmieniać nie wolno.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca