F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Japonii 2011 okiem Pirelli

Kierowcy będą musieli skupić się na odpowiednim zarządzaniu oponami.
Inf. prasowa, 4 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1858<< | lista | T- | T+ | >>
Suzuka to jeden z klasycznych torów w kalendarzu Formuły 1. Składa się z wielu wymagających zakrętów, tak jak świetnie znany Spoon i 130R. Tor, położony na zachód od stolicy Japonii Tokio przeszedł wiele poważnych zmian od debiutu w roli testowego obiektu Hondy w 1962 roku.

Pirelli przywozi do Japonii pośrednią mieszankę P Zero „białą” i miękką P Zero „żółtą”: taką samą kombinację zastosowano ostatnio na dwóch innych wymagających obiektach z szybkimi zakrętami: Spa i Monza.

Szeroki zakres prędkości i rodzajów zakrętów na Suzuce oznacza, że podstawą jest uniwersalna opona. Miękkie i pośrednie mieszanki zapewniają dobry kompromis pomiędzy przyczepnością i wytrzymałością, a także umożliwiają zastosowanie szerokiego wachlarza strategii.

Techniczna pętla Suzuki z szorstką nawierzchnią stawia wysokie wymagania przed oponami, zwłaszcza w długich i szybkich zakrętach pokroju 130R. Ich konstrukcja musi absorbować znaczne obciążenie, przekraczające 800 kilogramów.

Organizowane pod koniec sezonu zawody na Suzuce często decydowały o losach mistrzowskiego tytułu, a ten sezon nie jest wyjątkiem. Sebastian Vettel z Red Bull Racing potrzebuje tylko jednego punktu do zapewnienia sobie drugiego mistrzostwa świata z rzędu. Niemiec wygrywał w Grand Prix Japonii w dwóch ostatnich sezonach. Innymi kierowcami z obecnej stawki, którzy mają na koncie zwycięstwa na Suzuce, są Fernando Alonso, Michael Schumacher i Rubens Barrichello.

Grand Prix Japonii często rozgrywano na mokrym torze i to oznacza, że przejściowe opony P Zero „niebieskie” i deszczowe P Zero „pomarańczowe” też mogą wkroczyć do akcji po ostatniej serii suchych wyścigów. W ostatnich dwóch latach dochodziło w Japonii do interwencji samochodu bezpieczeństwa, co też z pewnością będzie miało duży wpływ na strategię doboru opon.

DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI

Paul Hembery: „Po tragicznym roku dla Japonii z zadowoleniem okazujemy nasze wsparcie dla tego kraju i przybywamy na Grand Prix Japonii, na uwielbiany przez kierowców tor. Suzuka opiera się na efektywnym przekazywaniu mocy, aby zapewnić maksymalną przyczepność w zakresie trakcji, hamowania i pokonywania zakrętów. Ogumienie jest poddawane działaniu dużej energii i przeciążeniom poprzecznym, tak więc kolejny raz ważnym zadaniem dla kierowców będzie skuteczne zarządzanie oponami, ze względu na wysokie prędkości i stosowane ustawienia z dużym dociskiem aerodynamicznym, wciskającym ogumienie w asfalt. Prawdopodobnie w ten weekend na Suzuce będziemy świadkami koronacji naszego pierwszego mistrza świata korzystającego z opon P Zero, tak więc wyścig ten może przejść do historii. Kombinacja pośrednich i miękkich opon w przeszłości zaowocowała kilkoma zaciętymi finiszami, bo pomiędzy tymi dwiema mieszankami nie ma dużej różnicy w degradacji. Wszystkie składniki niezapomnianego wyścigu są na swoim miejscu”.

CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI

Sebastien Buemi (Toro Rosso)„Jazda tutaj to prawdziwa zabawa, a wspaniałe zakręty stawiają wysokie wymagania przed tobą i samochodem, co zwiększa ekscytację. Eski po starcie, 130R i inne miejsca sprawiają, że to wyjątkowy tor – nie wspominając już o unikalnym kształcie ósemki. Widzieliśmy w tym sezonie, że opony Pirelli odgrywają dużą rolę w zwiększeniu widowiskowości niedzielnych popołudni i tak samo powinno być tym razem. Mamy pośrednie i miękkie mieszanki do pracy na torze, który ogólnie jest bardzo ciężki dla opon, a jego nawierzchnia jest dość szorstka. Pierwsza, eskowata sekcja wymaga kilku szybkich zmian kierunku, a długie zakręty w rodzaju Spoon bardzo obciążają opony. Jak zwykle, odpowiednie wykorzystanie obu mieszanek może być kluczem do dobrego wyniku tutaj. Atmosfera jest także wyjątkowa, z najgrzeczniejszymi kibicami świata, którzy są gotowi siedzieć na trybunach do późnych godzin nocnych i obserwować wydarzenia w boksach. Od czasu trzęsienia ziemi i katastrofy nuklearnej w Fukushimie Japonia przeżywa trudny okres i myślę, że ważne jest, że Formuła 1 odwiedza ten kraj”.

UWAGI TECHNICZNE:

  • Na Suzuce potrzebny jest samochód o dobrym balansie i prowadzeniu, aby zminimalizować zużycie ogumienia podczas szybkich zmian kierunku jazdy i pokonywania długich zakrętów. Brak długich prostych oznacza, że samochody ustawione są z dość wysokim poziomem docisku, ale jak zwykle zespoły będą się starać o jak najlepszy kompromis pomiędzy przyczepnością aerodynamiczną i mechaniczną.
  • Jednym z najlepszych miejsc do wyprzedzania jest szykana w końcówce okrążenia. Relatywne trudności przy atakowaniu rywali sprawiają, że kwalifikacje są jeszcze ważniejsze niż zazwyczaj. Od powrotu Suzuki do kalendarza Formuły 1 w 2009 roku zwycięzca za każdym razem startował z pole position.
  • Niedawno zmodernizowano nawierzchnię toru i jest ona bardziej jednolita niż w przeszłości. Układ pętli w kształcie ósemki jest wyjątkowy i oznacza, że opony po obu stronach samochodu mają przed sobą takie samo wyzwanie.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011
P.Grand Prix  Tor Supermiękka
(czerwona)
Miękka
(żółta)
Pośrednia
(biała)
Twarda
(srebrna)
Strategie
1.Australii Albert Park pokaż
2.Malezji Sepang pokaż
3.Chin Shanghai pokaż
4.Turcji Istanbul Park pokaż
5.Hiszpanii Catalunya pokaż
6.Monako Monte Carlo pokaż
7.Kanady Montreal pokaż
8.Europy Valencia pokaż
9.Wielkiej Brytanii Silverstone pokaż
10.Niemiec Nurburgring pokaż
11.Węgier Hungaroring pokaż
12.Belgii Spa pokaż
13.Włoch Monza pokaż
14.Singapuru Marina Bay pokaż
15.Japonii Suzuka 
16.Korei Pd. Yeongam 
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon.

PIRELLI W JAPONII

  • Pirelli ma na koncie liczne sukcesy na Suzuce, w tym zwycięstwa w wyścigach długodystansowych i zawodach motocyklowych podczas 8h Suzuka. Pirelli czterokrotnie triumfowało także w Rajdzie Japonii, mając za sobą długoletni okres współpracy z japońskim producentem Subaru.
  • Pirelli Japan zdobyło w zeszłym roku prestiżową nagrodę Autobacs za najlepszego dostawcę opon. Autobacs to uznany dealer części samochodowych i akcesoriów, obecny na rynku od 1947 roku. Pirelli Japan zdobyło nagrodę za sukcesy w sprzedaży: opona P4 okazała się rynkowym bestsellerem.
  • Udział Pirelli w japońskim rynku stopniowo się zwiększał przez ostatnie lata, a jednym z najnowszych produktów w ofercie jest zimowa opona ICE Control, zaprojektowana z myślą o ekstremalnych warunkach pogodowych w rodzaju tych, które panują w północnej Japonii. Pirelli jest także mocno obecne na rynku opon premium w Japonii. Ten segment obejmuje obecnie 12% globalnego rynku.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca