F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200715 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:33,162--21
2.5Felipe MassaFerrari F20071:33,6790,5170,51717
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:34,1100,9480,43117
4.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:34,1610,9990,05115
5.12Jarno TrulliToyota TF1071:34,8961,7340,73526
6.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:35,0761,9140,18030
7.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:35,2482,0860,17224
8.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:35,2922,1300,04423
9.16Nico RosbergWilliams FW291:35,3752,2130,08319
10.17Alex WurzWilliams FW291:35,3982,2360,02320
11.7Jenson ButtonHonda RA1071:35,4452,2830,04724
12.4Heikki KovalainenRenault R271:35,4742,3120,02921
13.11Ralf SchumacherToyota TF1071:35,5732,4110,09924
14.3Giancarlo FisichellaRenault R271:35,6972,5350,12417
15.19Scott SpeedToro Rosso STR21:35,7262,5640,02922
16.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:35,8562,6940,13015
17.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:35,9112,7490,05520
18.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:36,2433,0810,3326
19.15Mark WebberRed Bull RB31:36,4833,3210,24018
20.14David CoulthardRed Bull RB31:36,5133,3510,0307
21.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:37,0843,9220,57127
22.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:38,2585,0961,17429
107% najlepszego czasu: 1:39,683

Kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa zdominowali pierwszą sesję treningową na torze Sakhir w Bahrajnie, jako jedyni uzyskując czasy poniżej jednej minuty i 34 sekund. Raikkonen okazał się szybszy o ponad pół sekundy od swojego partnera, który swoje pierwsze okrążenie pomiarowe zaliczył blisko po upływie godziny od rozpoczęcia sesji.

Tymczasem kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Fernando Alonso przez sporą część półtoragodzinnej sesji mieli około półtorej sekundy straty do Raikkonena, a dopiero w samej końcówce z trudem uzyskali czasy poniżej jednej sekundy straty do Fina. Tor po nocnych burzach oferował słabą przyczepność, co było chociażby widać właśnie po kierowcach stajni z Woking. Alonso dwa okrążenia pod rząd wypadł z toru w zakręcie nr 10, a także wyniosło go na piasek w zakręcie nr 11, natomiast Hamilton miał dwie przygody w ostatnim zakręcie.

Najbliższym rywalem dwóch czołowych zespołów okazał się Jarno Trulli (Toyota), któremu udało się pokonać obydwu kierowców z zespołu BMW Sauber – Nicka Heidfelda i Roberta Kubicę. Heidfeld jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Raikkonena i był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w pierwszej sesji (30 okrążeń), a jego przewaga nad Kubicą wyniosła niespełna 0,2 sekundy. Tuż za Polakiem dosyć niespodziewanie uplasował się jeden z reprezentantów Toro Rosso – Vitantonio Liuzzi, mając mniej niż 0,1 sekundy straty do naszego kierowcy.

Pierwszą dziesiątką zamknęli kierowcy Williamsa – Nico Rosberg i Alex Wurz. Austriak zaliczył efektowny poślizg w siódmy zakręcie, a jego strata do zespołowego partnera wyniosła zaledwie 0,023 sekundy. W istocie w środku stawki czasy były bardzo wyrównane, jako że kierowców od 5 do 16 miejsca rozdzieliła niecała sekunda. Z kierowców Hondy najszybszy okazał się Jenson Button (P11), uzyskując nieznacznie lepszy czas od obydwu kierowców Renault – Heikkiego Kovalainena i Giancarlo Fisichelli (miejsca 12 i 14). Kierowców francuskiej stajni rozdzielił Ralf Schumacher (Toyota), jako ostatni mieszcząc się poniżej 2,5 sekundy straty do Raikkonena.

Największym rozczarowaniem podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Bahrajnu okazała się forma zespołu Red Bull Racing. Mark Webber i David Coulthard zdołali tylko pokonać kierowców Spykera, plasując się kolejno na pozycjach 19 i 20. W dodatku Szkot najprawdopodobniej ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie siedem okrążeń. Jeszcze mniej kółek zaliczył Anthony Davidson (Super Aguri), który pierwszą sesję ukończył na 18 pozycji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 31°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Czechoslowak, 13.04.2007 13:47[!]
seb455, chyba od niedawna interesujesz się F1, BMW zawsze słynęło z mocnych silników, były sezony że ich jednostki w Williamsie okazywały sie najmocniejsze w stawce, być może teraz niektórzy mają nieco mocniejsze silniki (Ferrari, może Merc), ale motor BMW z pewnością znajduje sie w ścisłej czołówce. Nietrudno zresztą obronić tą tezę:
1)silniki używane w tym sezonie są niemal identyczne z używanymi po koniec zeszłego, a forma BMW z tego sezonu jest wręcz nieporównywalnie lepsza niż w końcówce zeszłego, widać wyraźnie że w zeszłym sezonie szwankowała aerodynamika
2)najlepszy występ w zeszłym sezonie BMW Sauber zanotował w GP Włoch na torze Monza- uważanym przez wielu za najbardziej "silnikowy" tor
3)samo BMW przyznaje że to co mają jeszcze do dopracowania to aero, stąd zakup zimą superkomputera, stąd rozwój tunelu aerodynamicznego w Hinwil
mkpol, 13.04.2007 13:58[!]
Zagadza się Czechosłowak. Też pamiętam, że BMW się najmocniej dymiły. A już do historii przeszły eksplozje silników kilka okrążeń po pitstopie (zresztą o ile pamiętam to ten patent odgapił od BMW również McLaren). Seb455 słusznie prawi, że silniki BMW są słabe jeśli weźmiemy pod uwagę ich niezawodność. Wszak nie sztuką jest kręcić silnik do 19000 obrotów. Sztuką jest robić to z powodzeniem przez 2 weekendy wyścigowe.
Czechoslowak, 13.04.2007 14:06[!]
mkpol, wydaje mi się że seb455 miał na myśli raczej relatywnie niską moc i moment obrotowy w górnym zakresie obrotów, co jest oczywistą nieprawdą w przypadku silników BMW. Natomiast zgadzam się z Tobą że co do niezawodności ich silniki pozostawiały czasem wiele do życzenia, choć w tym sezonie żadnych niepokojących znaków nie widać
michal, 13.04.2007 16:25[!]
w/g mnie Maki miały zdecydowanie wiecej paliwa-ale wyscig rozwieje wszelkie wątpliwości-nie mogę sie doczekać!
jędruś, 13.04.2007 18:15[!]
Ferrari w Bahrajnie ma chyba lepsze ustawienia od McLarena. Walko jutro będzie naprawdę ciekawa!!!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca