|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2015 | 15 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:29,557 | - | - | 19 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:29,586 | 0,029 | 0,029 | 19 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:30,748 | 1,191 | 1,162 | 20 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:31,014 | 1,457 | 0,266 | 32 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:31,029 | 1,472 | 0,015 | 13 |
6. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:31,067 | 1,510 | 0,038 | 31 |
7. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:31,188 | 1,631 | 0,121 | 19 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:31,310 | 1,753 | 0,122 | 14 |
9. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:31,451 | 1,894 | 0,141 | 22 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:31,570 | 2,013 | 0,119 | 9 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:32,073 | 2,516 | 0,503 | 18 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:32,247 | 2,690 | 0,174 | 22 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:32,261 | 2,704 | 0,014 | 19 |
14. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:34,542 | 4,985 | 2,281 | 6 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-30 | | 1:34,785 | 5,228 | 0,243 | 7 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 2:17,782 | 48,225 | 42,997 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:35,826 |
|
|
Witamy wszystkich fanów Formuły 1, nowy sezon czas zacząć! Pierwszy wyścig roku zawsze przeżywany jest w wyjątkowej atmosferze, tym bardziej jeśli jest rozgrywany w Australii, co powoduje kompletnie szalone godziny transmisji w naszym kraju. Jednak w końcu możemy ponownie słuchać unikalnego dźwięku silników turbo oraz podziwiać nowe bolidy całej stawki.
Sesja rozpoczęła się w tradycyjny sposób okrążeniami instalacyjnymi. Kolejne kółka nastąpiły po kilku minutach i na czele postawiły, co nie mogło dziwić, Mercedesa. Na pierwszym miejscu meldował się Rosberg z czasem 1:29,557. Za Niemcem plasowało się Ferrari, i w ten sposób szybko pobito zeszłoroczne treningowe osiągnięcia. Dodatkowo nie da się ukryć, iż pogoda w Australii była zdecydowanie inna od tej z testów w Hiszpanii.
Po 30 minutach standardowo mieliśmy chwilę ciszy nad torem. Do tej pory nie pojawił się na nim zarówno Sauber, jak i Manor. Jak wiadomo szwajcarska ekipa przeżywa problemy natury prawnej, a ekipa z Banbury póki co ma kłopoty z oprogramowaniem koniecznym do obsługi zespołu oraz bolidu. Brak aktywności tymczasem przerwał Ricciardo, który również do tej pory nie miał czasu na koncie. Na trasie pojawił się również Rosberg, jednak pierwsze mierzone kółko zaliczył o niemal pół sekundy słabsze od dotychczasowego najlepszego czasu.
Za Rosberga wskoczył Lewis Hamilton, wykręcając czas gorszy o zaledwie 0,029 sekundy gorszy. Jak na razie przewaga Mercedesa była miażdżąca. Z drugiej strony McLaren na 38 minut przed końcem treningu ustanowił czas u obu kierowców. Wyniki 1:34 nie były jednak w żaden sposób konkurencyjne. Kolejnym zawodnikiem, który wskoczył za Mercedesy był Carlos Sainz, aczkolwiek był to wynik niemal 2 sekundy gorszy.
Pierwszego bączka na torze zaliczył Daniel Ricciardo, który chwilę później zameldował problem z hamulcami. Do tego Australijczyk zaraportował, iż bolid ma dość słabe właściwości jezdne. Na 20 minut przed końcem sesji ponownie mieliśmy absolutną ciszę. Zawodnicy nie byli dziś zbyt aktywni, miejmy nadzieję, że druga sesja wynagrodzi nam ten spokój. Taki stan rzeczy przerwali kierowcy Toro Rosso, którzy jak na razie byli najaktywniejsi i przejechali na 15 minut przed końcem ponad 20 okrążeń.
Zdecydowanie więcej akcji przyniosła końcówka sesji. Na trzecie miejsce tym razem wskoczył Bottas, z wynikiem gorszym od Mercedesa o 1,1 sekundy. Swój wynik poprawił również Vettel, ale ogólnie wyjazdy nie przyniosły większych przetasowań.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|