|
|
|
|
|
|
Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 | 18 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:12,314 | - | - | 27 |
2. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:12,357 | 0,043 | 0,043 | 45 |
3. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:12,459 | 0,145 | 0,102 | 38 |
4. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:12,514 | 0,200 | 0,055 | 41 |
5. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:12,523 | 0,209 | 0,009 | 45 |
6. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:12,605 | 0,291 | 0,082 | 37 |
7. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:12,611 | 0,297 | 0,006 | 45 |
8. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:12,633 | 0,319 | 0,022 | 42 |
9. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:12,720 | 0,406 | 0,087 | 35 |
10. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:12,749 | 0,435 | 0,029 | 39 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Renault R29 | | 1:12,806 | 0,492 | 0,057 | 27 |
12. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:12,862 | 0,548 | 0,056 | 39 |
13. | 10 | Kamui Kobayashi | Toyota TF109 | | 1:12,869 | 0,555 | 0,007 | 40 |
14. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:12,929 | 0,615 | 0,060 | 41 |
15. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:12,948 | 0,634 | 0,019 | 38 |
16. | 21 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM02 | | 1:12,950 | 0,636 | 0,002 | 36 |
17. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:12,992 | 0,678 | 0,042 | 39 |
18. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:13,026 | 0,712 | 0,034 | 42 |
19. | 11 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR4 | | 1:13,041 | 0,727 | 0,015 | 40 |
20. | 3 | Giancarlo Fisichella | Ferrari F60 | | 1:13,275 | 0,961 | 0,234 | 38 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,376 |
|
|
Fernando Alonso wygrał popołudniową sesję treningową na torze Interlagos, pokonując o zaledwie 0,043 sekundy Sebastiena Buemiego, który po porannej kraksie zaprezentował się tym razem z bardzo dobrej strony. Na miejscach 3 i 5 uplasowali się kierowcy Brawn GP – Rubens Barrichello i Jenson Button, a rozdzielił ich Mark Webber. Sebastian Vettel uzyskał siódmy czas, tracąc do Buttona niespełna 0,1 sekundy. Buemi i Vettel byli najbardziej pracowitymi kierowcami w tej sesji, przejeżdżając po 45 okrążeń każdy.
Druga sesja rozpoczęła się od dużej aktywności na torze i już w pierwszych pięciu minutach czasy ustanowiło 15 kierowców. Najlepszym legitymował się początkowo Sebastian Vettel – 1:12,923, jednak w 10 minucie Sebastien Buemi wykręcił 1:12,796 i zrzucił Niemca z pierwszego miejsca. Trzeci był wówczas Heikki Kovalainen, a pierwszą piątkę zamykali Jenson Button i Adrian Sutil. Robert Kubica po swoim pierwszym przejeździe zajmował jedenaste miejsce, mając niespełna sekundę straty do Buemiego.
Jako ostatni na tor w drugiej sesji wyjechał Fernando Alonso, wykonując okrążenie zapoznawcze po upływie 15 minut od rozpoczęcia popołudniowego treningu. Bez czasu okrążenia był jeszcze także drugi kierowca Renault – Romain Grosjean. Obaj kierowcy swoje pierwsze okrążenia pomiarowe wykonali w końcu w 27 minucie, plasując się odpowiednio na miejscach 18 (Alonso) i 20 (Grosjean). Bolid R29 nie prezentował się jak dotychczas zbyt imponująco na torze Interlagos.
Tuż przed końcem pierwszych 30 minut sesji walkę o pierwsze miejsce stoczyli Button i Webber. Najpierw na czele klasyfikacji znalazł się lider mistrzostw, a szybciej od niego pojechał następnie kierowca Red Bulla, wykręcając 1:12,604. W odpowiedzi na to Button uzyskał czas 1:12,523 i dzięki temu powrócił na pierwsze miejsce. W 42 minucie Kubica wskoczył na piąte miejsce z czasem 1:12,973. W chwilę później Buemi, który na początku sesji prezentował świetne tempo, zdołał powrócić na pierwsze miejsce z czasem 1:12,357. Jego przewaga nad Buttonem wyniosła 0,166 sekundy.
W połowie sesji kolejność kierowców wyglądała następująco: Buemi, Button, Webber, Trulli, Vettel, Sutil, Kubica, Kovalainen, Hamilton, Liuzzi, Raikkonen, Barrichello, Alguersuari, Fisichella, Rosberg, Nakajima, Heidfeld, Alonso, Kobayashi i Grosjean. Kilka minut później na obiektywach kamer pojawiły się krople deszczu – mżawka utrzymywała się przez jakiś czas w niektórych miejscach toru, ale nawierzchnia wciąż była generalnie sucha. W międzyczasie Kobayashi i Alonso zdołali uciec z końca stawki, plasując się odpowiednio na miejscach 10 i 12.
W 66 minucie w bolidzie Fisichelli zgasł silnik po najprawdopodobniej nieudanym próbnym starcie w wyjeździe z boksów. Porządkowi nie wiedzieli początkowo, co zrobić z jego bolidem, ale w końcu udało im się zapchać Ferrari z Włochem w środku w bezpieczne miejsce i żółta flaga zniknęła z toru. Tymczasem deszcz zaczął mocniej kropić i kierowcy wrócili do boksów, aby zaczekać na lepsze warunki. Cisza trwała jednak tylko kilka minut i na torze znowu znaleźli się niemal wszyscy kierowcy, by wykonać ostatnie przejazdy dzisiejszego dnia.
W końcówce sesji Alonso na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:12,314 i wskoczył na pierwsze miejsce. Swój czas zdołał także poprawić wyraźnie Grosjean (1:12,806), awansując na 11 miejsce. Tymczasem wyniku Alonso nikt nie zdołał już poprawić i Hiszpan wygrał popołudniową sesję z przewagą 0,043 sekundy nad Buemim.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|