|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2009 | 1 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:40,625 | - | - | 21 |
2. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:40,627 | 0,002 | 0,002 | 18 |
3. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:40,907 | 0,282 | 0,280 | 20 |
4. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:40,934 | 0,309 | 0,027 | 22 |
5. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:41,241 | 0,616 | 0,307 | 18 |
6. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:41,263 | 0,638 | 0,022 | 20 |
7. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:41,310 | 0,685 | 0,047 | 23 |
8. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:41,322 | 0,697 | 0,012 | 20 |
9. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:41,372 | 0,747 | 0,050 | 22 |
10. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:41,373 | 0,748 | 0,001 | 23 |
11. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:41,403 | 0,778 | 0,030 | 19 |
12. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:41,478 | 0,853 | 0,075 | 22 |
13. | 10 | Kamui Kobayashi | Toyota TF109 | | 1:41,499 | 0,874 | 0,021 | 24 |
14. | 21 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM02 | | 1:41,675 | 1,050 | 0,176 | 20 |
15. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:41,682 | 1,057 | 0,007 | 15 |
16. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:41,897 | 1,272 | 0,215 | 19 |
17. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:42,156 | 1,531 | 0,259 | 21 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Renault R29 | | 1:42,213 | 1,588 | 0,057 | 19 |
19. | 3 | Giancarlo Fisichella | Ferrari F60 | | 1:42,351 | 1,726 | 0,138 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:47,669 |
|
|
Jenson Button okazał się najszybszym kierowcą podczas ostatniej sesji treningowej w tym roku, pokonując na torze Yas Marina poprzedniego mistrza świata Lewisa Hamiltona o zaledwie 0,002 sekundy. Trzeci czas uzyskał kolega Buttona z zespołu Brawn GP – Rubens Barrichello, a pierwszą piątkę zamknęli Sebastien Buemi i Nick Heidfeld. Robert Kubica sobotni trening ukończył na ósmej pozycji, tracąc do Buttona 0,697 sekundy.
Po okrążeniach instalacyjnych na tor jako pierwsi powrócili w 14 minucie kierowcy Ferrari. Giancarlo Fisichella na pierwszym szybkim kółku ustanowi czas 1:48,028, a Kimi Raikkonen – 1:46,759. Po chwili na torze było już dość tłoczno. Po 20 minutach od rozpoczęcia sesji w posiadaniu najlepszego czasu był Heikki Kovalainen, który wykręcił 1:43,046. Fin na następnym kółku miał szansę na jeszcze lepszy wynik, ale wyjechał poza tor pod hotelem i stracił czas w ostatnim sektorze.
W 24 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Buemi, jako pierwszy uzyskując czas poniżej jednej minuty i 43 sekund (1:42,871). Raikkonen swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:43,182 na trzeciej pozycji, a za nim w tabeli znajdowali się Fernando Alonso i Robert Kubica. Buemi poprawił się następnie na 1;42,433, ale nie wystarczyło to do utrzymania pierwszego miejsca, bowiem od Szwajcara szybciej pojechali Jenson Button, Adrian Sutil i Lewis Hamilton, który wykręcił 1:41,270.
W 32 minucie Sebastian Vettel wskoczył na drugie miejsce z czasem 1:42,287 (niewiele ponad sekunda straty do Hamiltona). Nieco szybciej od Niemca pojechał po chwili Button, wykręcając 1:42,094. Odpowiedzią Vettela był czas 1:42,027, a jeszcze szybciej pojechał drugi kierowca Red Bulla – Mark Webber (1:42,022). Kubica na 25 minut przed końcem sesji zajmował ósmą pozycję z czasem 1:42,659 (1,389 straty do Hamiltona). Button i Webber zjechali do boksów po zakończeniu swoich pierwszych przejazdów, a tymczasem Vettel kontynuował poprawę czasów, wykręcając 1:41,403. Jego strata do Hamiltona zmalała już więc do 0,133 sekundy.
Poważne problemy z bolidem miał tymczasem Jaime Alguersuari, który do tej pory nie pojawił się jeszcze ani razu na torze – nawet na okrążenie instalacyjne. Mechanicy Toro Rosso cały czas pracowali nad jego bolidem i na kwadrans przed końcem sesji nie zanosiło się na to, aby Hiszpan miał wykonać choć jedno okrążenie. W międzyczasie Hamilton poprawił się na 1:41,026, ale jeszcze szybciej zdołał pojechać Buemi i to Szwajcar był najszybszym kierowcą 12 minut przed końcem sesji z czasem 1:40,934. Trzeci był Sutil (+0,438), a pierwszą szóstkę zamykali Vettel (+0,469), Kubica (+0,544) i spisujący się bardzo dobrze na nowym torze niedoświadczony Kamui Kobayashi (+0,565).
W końcówce sesji Hamilton wykręcił na miękkich oponach 1:40,810 i powrócił na pierwsze miejsce. Kubica także jadąc na oponach z zielonym paskiem uzyskał czas 1:41,322, który dał mu trzecie miejsce. Następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Button, podnosząc poprzeczkę na 1:40,625. Hamilton był bliski odzyskania pierwszego miejsca, ale ostatecznie zabrakło mu do tego 0,002 sekundy. Trzecie miejsce zajął Rubens Barrichello (+0,282), a pierwszą piątkę zamknęli Buemi i Nick Heidfeld, który po zajmowaniu odległej pozycji przez większą część sesji zdołał wykręcić na koniec 1:41,241. Kubica sobotni trening ukończył na ósmej pozycji.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|