|
|
|
|
|
|
Foster's British Grand Prix 2005 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 218,403 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:19,205 | - | - | 21 |
2. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:20,139 | 0,934 | 0,934 | 30 |
3. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:20,211 | 1,006 | 0,072 | 10 |
4. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:20,411 | 1,206 | 0,200 | 9 |
5. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:21,080 | 1,875 | 0,669 | 6 |
6. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:21,091 | 1,886 | 0,011 | 5 |
7. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:21,453 | 2,248 | 0,362 | 9 |
8. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:21,582 | 2,377 | 0,129 | 10 |
9. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:22,216 | 3,011 | 0,634 | 9 |
10. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:22,350 | 3,145 | 0,134 | 11 |
11. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:22,403 | 3,198 | 0,053 | 8 |
12. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:22,456 | 3,251 | 0,053 | 8 |
13. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:22,615 | 3,410 | 0,159 | 22 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:23,370 | 4,165 | 0,755 | 7 |
15. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:23,394 | 4,189 | 0,024 | 8 |
16. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:24,321 | 5,116 | 0,927 | 9 |
17. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:24,581 | 5,376 | 0,260 | 10 |
18. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:25,488 | 6,283 | 0,907 | 17 |
19. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15B | | 1:25,560 | 6,355 | 0,072 | 12 |
20. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:25,897 | 6,692 | 0,337 | 16 |
21. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS05 | | 1:27,246 | 8,041 | 1,349 | 7 |
22. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
23. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | - | - | - | 2 |
24. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,749 |
|
| Wczorajsze wydarzenia w Londynie zgodnie z zapowiedzią organizatorów Grand Prix Wielkiej Brytanii nie wpłynęły na zmagania kierowców na torze Silverstone, przynajmniej jeśli chodzi o pierwszą sesję treningową. Ochrona wokół toru została oczywiście wzmożona, jednak poza tym wszystko miało normalny przebieg, co stanowi jasne przesłanie dla ludzi uciekających się do przemocy, że świat nie zamierza im ulec. Przejdźmy jednak do sedna sprawy, czyli do treningów. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, jak to zwykle ma miejse podczas piątkowych treningów, uzyskał kierowca testowy zespołu McLaren, Pedro de la Rosa. Hiszpan okazał się szybszy o blisko sekundę od kolegi po fachu z Toyoty, Ricardo Zonty, który po krótkim urlopie (wyjątkowo we Francji zastąpił go Olivier Panis) powrócił do roli trzeciego kierowcy. Brazylijczyk był zdecydowanie najbardziej aktywnym kierowcą podczas pierwszej sesji, przejeżdżając w sumie 30 okrążeń.
Najszybszym nietestowym kierowcą okazał się tymczasem lokalny bohater, Jenson Button. Kierowca B.A.R wykluczył już co prawda możliwość odniesienia zwycięstwa przed własną publicznością, ale ma nadzieję, że uda mu się przynajmniej stanąć na podium. Tuż za Brytyjczykiem uplasował się główny kandydat do odniesienia zwycięstwa w niedzielnym wyścigu, Kimi Raikkonen, mając równo 0.2 sekundy straty do Buttona. Fin w zeszłym roku wystartował z pole position i chociaż uległ wówczas Michaelowi Schumacherowi, to jednak była to zapowiedź powrotu zespołu McLaren do ścisłej czołówki. Piąty czas uzyskał jeden z głównych kierowców Toyoty, Ralf Schumacher, a oprócz Niemca poniżej dwóch sekund straty do de la Rosy zmieścił się jeszcze tylko partner Raikkonena, Juan Pablo Montoya.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, a także drugi kierowca B.A.R, Takuma Sato i Felipe Massa (Sauber), który zadeklarował ostatnio chęć pozostania w szwajcarskiej stajni na przyszły sezon, kiedy będzie to już fabryczny team BMW. Tuż za pierwszą dziesiątką znaleźli się trzej reprezentanci Red Bull, z posiadającym świeży kontrakt także na kolejny sezon Davidem Coulthardem na czele. Na 14 pozycji uplasował się Jacques Villeneuve (Sauber), a dopiero za Kanadyjczykiem znaleźli się kierowcy zespołu Williams, Mark Webber i Nick Heidfeld. Dla stajni z Grove szykuje się kolejny trudny weekend i to co gorsza na własnym podwórku.
Podobnie jak w przypadku większości torów, w pierwszej sesji treningowej ani jednego okrążenia pomiarowego nie zaliczyli kierowcy z zespołu Renault, a więc lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella. Na oszczędzanie silnika zdecydował się także drugi główny kierowca Toyoty, Jarno Trulli. Z pozostałych kierowców problemy techniczny dosięgły Patricka Friesachera (Minardi), zmuszając go do pozostawienia bolidu PS05 na torze. Ponadto Tiago Monteiro (Jordan) wykonał efektowny piruet przy dużej prędkości, ale udało mu się utrzymać auto na torze i mógł bezpiecznie kontynuować jazdę.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|