|
|
|
|
|
|
Fuji Television Japanese Grand Prix 2005 | 9 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,573 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,730 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 218,525 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:30,682 | - | - | 21 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:31,716 | 1,034 | 1,034 | 16 |
3. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:31,821 | 1,139 | 0,105 | 28 |
4. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:32,267 | 1,585 | 0,446 | 15 |
5. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:32,849 | 2,167 | 0,582 | 13 |
6. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105B | | 1:32,917 | 2,235 | 0,068 | 13 |
7. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105B | | 1:33,122 | 2,440 | 0,205 | 13 |
8. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:33,259 | 2,577 | 0,137 | 7 |
9. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:33,453 | 2,771 | 0,194 | 20 |
10. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:33,520 | 2,838 | 0,067 | 14 |
11. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:33,563 | 2,881 | 0,043 | 11 |
12. | 8 | Antonio Pizzonia | Williams FW27 | | 1:33,679 | 2,997 | 0,116 | 14 |
13. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:34,330 | 3,648 | 0,651 | 16 |
14. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:34,400 | 3,718 | 0,070 | 7 |
15. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:34,421 | 3,739 | 0,021 | 17 |
16. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:34,707 | 4,025 | 0,286 | 12 |
17. | 39 | Sakon Yamamoto | Jordan EJ15B | | 1:34,829 | 4,147 | 0,122 | 19 |
18. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:34,874 | 4,192 | 0,045 | 18 |
19. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:34,977 | 4,295 | 0,103 | 7 |
20. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:35,150 | 4,468 | 0,173 | 8 |
21. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15B | | 1:35,388 | 4,706 | 0,238 | 12 |
22. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:37,371 | 6,689 | 1,983 | 5 |
23. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:37,626 | 6,944 | 0,255 | 7 |
24. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15B | | 1:38,034 | 7,352 | 0,408 | 7 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,030 |
|
| Przebieg drugiej sesji treningowej na torze Suzuka zakłóciły w ostatnim kwadransie spodziewane wcześniej opady deszczu. Zespoły były na to oczywiście przygotowane i dlatego w już w pierwszej sesji kierowcy starali się pokonać jak najwięcej okrążeń, by w przypadku deszczu w drugiej sesji móc spokojnie dokonać wyboru opon na dalszą część weekendu. Jutro co prawda deszcz może znowu padać, jednak według obecnych prognoz sam wyścig ma być suchy, tak więc wszyscy nastawiają się raczej na jazdę po suchym torze.
W drugiej sesji najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta. Brazylijczyk za kierownicą standardowej wersji bolidu TF105 okazał się szybszy aż o sekundę od najbliższego rywala, którym dosyć niespodziewanie (biorąc pod uwagę rezultat uzyskany w pierwszej sesji) był Michael Schumacher. Co więcej, dobra postawa Niemca nie była raczej sprawą przypadku, gdyż drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, uzyskał czwarty czas. Tak więc po niezbyt udanym występie w pierwszej sesji treningowej na torze Suzuka, włoska stajnia piątkowe przygotowania do przedostatniego wyścigu sezonu zakończyła w dosyć optymistyczny sposób.
Najszybszy z reprezentantów McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa, tym razem musiał zadowolić się trzecią pozycją, ale za to Hiszpan przejechał zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych treningów, łącznie okrążając japoński tor ponad 50 razy. Kimi Raikkonen ze względu na konieczność wymiany silnika do drugiej sesji przystąpił z drobnym opóźnieniem, kończąc ją na piątej pozycji ze stratą ponad dwóch sekund do Zonty. Tymczasem w pierwszej dziesiątce zabrakło tym razem Juana Pablo Montoi, który uplasował się dopiero na 22 pozycji. Kolumbijczyk miał z początku drobne problemy techniczne i w pierwszej połowie przejechał zaledwie pięć okrążeń, a w drugiej połowie szansy na uzyskanie lepszego czasu poza deszczem pozbawili go inni kierowcy, na których natrafiał na swoich szybkich okrążeniach.
Kolejno na szóstej i siódmej pozycji dzisiejsze treningi ukończyli główni kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, którzy podczas tego weekendu po raz pierwszy oficjalnie korzystają z oznaczonej symbolem "B" ulepszonej wersji tegorocznego bolidu TF105. Samochód ten ma między innymi nowe przednie zawieszenie, które jak wynika ze słów Trullego zostanie najprawdopodobniej użyte na początku przyszłego sezonu. Póki co TF105B spisuje się całkiem nieźle, a jego główną zaletą ma być bardziej równa jazda na dłuższych dystansach. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że japońska stajnia ogłosiła dzisiaj przedłużenie współpracy o kolejne trzy lata ze swoim tytułowym sponsorem, firmą Panasonic.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Fernando Alonso (Renault), Jenson Button (B.A.R) i Mark Webber (Williams). Francuska stajnia po wykonaniu większości zaplanowanych na piątek zadań już w pierwszej sesji, w drugiej sesji postanowiła nie nadwerężać silników w bolidach Alonso i Giancarlo Fisichelli (14 pozycja), tak więc obaj kierowcy łącznie przejechali zalewie 14 okrążeń. Po nadzwyczaj dobrym występie w pierwszej sesji, David Coulthard (Red Bull) tym razem musiał zadowolić się 11 pozycją, a tuż za jego plecami znaleźli się Antonio Pizzonia (Williams) i Takuma Sato (B.A.R).
Tymczasem drugi z japończyków uczestniczących w treningach na torze Suzuka, Sakon Yamamoto, w drugiej sesji wypadł jeszcze lepiej niż w pierwszej, plasując się na 17 pozycji ze stratą niewiele ponad czterech sekund do najszybszego kierowcy. Tak dobrej postawy piątkowego testera Jordana nikt się chyba nie spodziewał, ale nie od dziś wiadomo, że tor Suzuka należy do jednego z najbardziej wymagających w całym kalendarzu wyścigów Formuły 1 i jego dobra znajomość jest połową sukcesu. Udowodnił to już Sato, który regularnie od 2002 roku za każdym razem zdobywa punkty w domowym wyścigu. W zeszłym roku Japończyk finiszował tutaj na czwartej pozycji.
Największym pechowcem w drugiej sesji był piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi. Włoch ze względu na problemy z elektroniką i hydrauliką przejechał zaledwie siedem okrążeń, kończąc dzisiejsze treningi na 19 pozycji.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|