F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200726 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:27,988--22
2.5Felipe MassaFerrari F20071:28,3910,4030,40320
3.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:29,2221,2340,83120
4.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:29,2611,2730,03910
5.4Heikki KovalainenRenault R271:29,3461,3580,08519
6.16Nico RosbergWilliams FW291:29,4031,4150,05723
7.11Ralf SchumacherToyota TF1071:29,4141,4260,01124
8.3Giancarlo FisichellaRenault R271:29,5411,5530,12719
9.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:29,6411,6530,10020
10.12Jarno TrulliToyota TF1071:29,6851,6970,04426
11.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:29,7101,7220,02523
12.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:30,3842,3960,67417
13.14David CoulthardRed Bull RB31:30,3982,4100,01423
14.7Jenson ButtonHonda RA1071:30,4832,4950,08517
15.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:30,5802,5920,09725
16.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:30,6122,6240,03221
17.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:30,6242,6360,01215
18.17Alex WurzWilliams FW291:30,8762,8880,25212
19.15Mark WebberRed Bull RB31:30,9172,9290,04122
20.19Sebastian VettelToro Rosso STR21:31,3833,3950,46622
21.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:31,4453,4570,06231
22.21Sakon YamamotoSpyker F8-VII1:32,2704,2820,82535
107% najlepszego czasu: 1:34,147

Kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa zdominowali pierwszą sesję treningową na torze Istanbul Park w Turcji, uzyskując znaczną przewagę nad swoimi rywalami w walce o mistrzostwo. Raikkonen jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 28 sekund, a od swojego zespołowego partnera okazał się szybszy o 0,4 sekundy.

Tymczasem kierowcy McLarena – Fernando Alonso (P3) i Lewis Hamilton (P4) mieli już ponad sekundę straty do Raikkonena i w dodatku prowadzący w klasyfikacji generalnej Hamilton przejechał zaledwie 10 okrążeń, zanim w jego bolidzie nastąpiła usterka mechaniczna. W efekcie Brytyjczyk resztę 90-minutowej sesji spędził w garażu, podczas gdy zespół próbował znaleźć przyczynę problemu.

Piąty czas trochę nieoczekiwanie uzyskał w końcówce sesji Heikki Kovalainen, tracąc zaledwie 0,1 sekundy do dwójki kierowców McLarena. W pierwszej dziesiątce znalazł się także partner Fina z zespołu Renault – Giancarlo Fisichella (P8), uzyskując czas gorszy o 0,2 sekundy. Nico Rosberg (Williams) jak zwykle uplasował się na dosyć wysokiej pozycji (szóstej), a tuż za nim uplasował się zdobywca trzech punktów na Węgrzech – Ralf Schumacher (Toyota).

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Jarno Trulli (Toyota), pokonując o mniej niż 0,1 sekundy drugiego kierowcę BMW – Roberta Kubicę, który musiał zadowolić się jedenastym miejscem. Z pozostałych kierowców w miarę dobrze wypadli Anthony Davidson (Super Aguri) i kierowcy Hondy – Jenson Button i Rubens Barrichello, zwłaszcza biorąc pod uwagę występ tych dwóch ostatnich w wyścigu na Węgrzech. Pod koniec drugiej dziesiątki znaleźli się tymczasem Alex Wurz (Williams) Mark Webber (Red Bull), tracąc już blisko trzy sekundy do Raikkonena.

Kłopoty z utrzymaniem bolidów na torze mieli w pierwszej sesji między innymi obydwaj kierowcy Toyoty, a także David Coulthard (Red Bull), który uplasował się pomiędzy Davidsonem i kierowcami Hondy na 13 pozycji. Trulli wpadł w poślizg w ostatnim sektorze na początku sesji, Schumacher miał problemy w zakrętach nr 1 i 4 na różnych okrążeniach, natomiast Coulthard po poślizgu w pierwszym zakręcie pod sam koniec sesji musiał zatrzymać się na torze ze względu na ogień, jaki pojawił się pod jego samochodem. Obyło się jednak bez większych dramatów.

Pogoda
Temperatura powietrza: 33°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
pa0, 24.08.2007 12:36[!]
mam nadzieję że kierowcy Ferrari bedą tak dobrzy w wyśćigu i że Robert będzie w pierwszej 5.
NEO86, 24.08.2007 14:04[!]
Cieszy bardzo dobra dyspozycja Ferrari. Chciałbym żeby tak było w wyścigu w końcu im się to należy no przynajmniej Kimiemu
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca