F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200726 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:28,469--28
2.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:28,7620,2930,29321
3.11Ralf SchumacherToyota TF1071:28,7730,3040,01123
4.12Jarno TrulliToyota TF1071:28,8740,4050,10128
5.5Felipe MassaFerrari F20071:28,8840,4150,01025
6.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:28,9470,4780,06324
7.16Nico RosbergWilliams FW291:28,9950,5260,04827
8.4Heikki KovalainenRenault R271:29,0250,5560,03028
9.17Alex WurzWilliams FW291:29,0930,6240,06827
10.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:29,3680,8990,27531
11.14David CoulthardRed Bull RB31:29,4350,9660,06712
12.3Giancarlo FisichellaRenault R271:29,4560,9870,02128
13.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:29,7921,3230,33630
14.7Jenson ButtonHonda RA1071:29,9451,4760,15326
15.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:30,0551,5860,11031
16.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:30,1041,6350,04927
17.15Mark WebberRed Bull RB31:30,3151,8460,21125
18.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:30,5302,0610,21524
19.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:30,7022,2330,17224
20.19Sebastian VettelToro Rosso STR21:30,8012,3320,09916
21.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:31,1532,6840,35232
22.21Sakon YamamotoSpyker F8-VII1:31,1752,7060,02232
107% najlepszego czasu: 1:34,662

Po zdominowaniu przez zespół Ferrari pierwszej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Turcji, w drugiej najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał już aktualny lider mistrzostw Lewis Hamilton. Kierowca McLarena nie zdołał co prawda poprawić najlepszego czasu Kimiego Raikkonena z porannej sesji, jednak po południu pokonał Fina o blisko 0,3 sekundy.

Przebieg ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Istanbul Park zakłóciły problemy z pokrywą do studzienki odprowadzającej wodę z toru w dziesiątym zakręcie. Naprawienie jej zajęło obsłudze toru blisko pół godziny, czyli 1/3 całej sesji, a kiedy w końcu pojawiła się zielona flaga o godzinie 14:50 czasu lokalnego, niewielu kierowców było w stanie poprawić swoje czasy.

Największą niespodzianką była po południu rewelacyjna wręcz forma Toyoty, jako że Ralf Schumacher i Jarno Trulli uplasowali się na pozycjach 3 i 4, mieszcząc się bez problemu poniżej pół sekundy straty do Hamiltona. Drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren – Felipe Massa i Fernando Alonso musieli zadowolić się miejscami 5 i 6, a tuż za nimi znaleźli się Nico Rosberg (Williams) i Heikki Kovalainen (Renault).

Największy postęp w stosunku do porannej sesji wykonał partner zespołowy Rosberga – Alex Wurz, który tym razem uplasował się dziewiątej pozycji, mając zaledwie 0,1 sekundy straty do Niemca. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Robert Kubica, będąc po południu zdecydowanie najszybszym kierowcą z zespołu BMW Sauber. Przewaga Polaka nad Nickiem Heidfeldem, który w drugiej sesji sklasyfikowany został na 13 pozycji wyniosła ponad 0,4 sekundy.

Kierowców BMW rozdzielili David Coulthard (Red Bull) i Giancarlo Fisichella (Renault), którzy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona. Fisichella pośrednio przyczynił się do wywieszenia czerwonej flagi, bowiem to właśnie po jego przejeździe wspomniana na początku pokrywa oderwała się ze studzienki i konieczna była interwencja obsługi toru. Później plany kierowcom pokrzyżował jeszcze Anthony Davidson (Super Aguri), który rozbił się w trzecim zakręcie w końcówce sesji. Żółta flaga oznaczała, że poprawa czasów była już niewykonalna.

Coulthard, w którego bolidzie konieczna była wymiana silnika po wycieku paliwa podczas porannej sesji, po południu przejechał zaledwie 12 okrążeń, jednak mimo to okazał się wyraźnie szybszy od swojego zespołowego partnera Marka Webbera (P17). Ostatnim pechowcem w drugiej sesji był Sebastian Vettel (Toro Rosso) – usterka mechaniczna ograniczyła aktywność Niemca do 16 okrążeń. Na koniec warto wspomnieć, że Sakon Yamamoto okazał się wolniejszy od swojego partnera z zespołu Spyker – Adriana Sutila o zaledwie 0,022 sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 35°C
Temperatura toru: 48°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Teliss, 24.08.2007 14:35[!]
Czy mógł by ktoś przybliżyć na jakich kto jechał oponach z czołówki?
oligator, 24.08.2007 14:37[!]
o co chodzilo z ta plyta (zaczalem ogladac kolo 13stej30). Nie potrafili jej dokrecic? No dobrze, grzecznie czekam na 'opis wkrotce', tam pewnie o tym bedzie.

PS : 12 kierowcow 1 sekundzie, bedzie sie pewnie dzialo na qualu...
michal_krasnik, 24.08.2007 14:38[!]
Niestety nie pamiętam na jakich kto jeździł oponach. Widać, że zespoły toyoty bardzo dobrze radzą sobie na tym torze. Także Honda idzie powoli w górę. Martwi mnie trochę postawa kierowców BMW Sauber, ale mam nadzieję, że te wyniki spowodowane są ustawianiem bolidu.
Micro_ice7, 24.08.2007 14:45 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
czas Hamiltona jest dużo gorszy niż Raikkonena z rana myśle że to Kimi będzie rozdawał karty w qualu
Ramzi, 24.08.2007 14:55[!]
Dokladnie ,nie mogli dokrecic tej niby pokrywy studzienki.Troche to zajelo hehe.
Hamilton zrobil swoj czas na twardych Ralf chyba na miekkich ,ale pewnien nie jestem.Głównie to większość kierowców na twardych zrobiła.
marrcus, 24.08.2007 14:59[!]
no Sakon sie rozkręca
jędruś, 24.08.2007 15:00[!]
Nie wiem, ale Yamamoto zbliżył się już poniżej 0,030 s do Sutila!!! Ale pewnie to przez opony..
Toyota szarżuje...
paolo, 24.08.2007 15:05[!]
Wychodzi na to, że miękkie "szybsze" gumy znowu są wolniejsze. Chyba Bridgestone znowu nie trafił z mieszankami.
pa0, 24.08.2007 15:14 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Większość kierowców jechała na twardej mieszance choć były wyjątki. Czyżby miękka mieszanka niespisywała się najlepiej na tym to<b>RZ</b>e?
oligator, 24.08.2007 15:26[!]
ewidentne dla mnie jest to, ze wymagania zakretu numer 8 (ten dluuuuuuuuugi lewy) robia, ze nawet jesli miekkie opony sa szybsze, to nie da sie na nich jechac szybka przez wiele okrazen. Stad na ustawienie balansu auta, itd wiekszosc zespolow jezdzilo dluzej na twardych.
pasior, 24.08.2007 15:29[!]
skoro na czele nie jest ferrari tona pewno testowali coś co nie ma nic wspólnego z osiąganym czaem
B4ndit, 24.08.2007 15:39[!]
i po co sie tak emocjonujecie wynikami toyoty i bmw? juz od kilku weekendow widac taka tendencje: toyota super na treningach w qualu spada, bmw do kitu na treningach w qualu jak zwykle dobrze.
paolo, 24.08.2007 16:06[!]
@B4ndit
Nie do końca się z tobą zgodzę. Pewnego pięknego piątku w pierwszym treningu Kubica był najszybszy, a później było już tylko gorzej. Mnie osobiście martwi słaba postawa BMW natomiast wyniki Toyoty są jak zawsze wielką zagadką. Zobaczymy w Qualu. Nie chcę być pesymistą, ale wygląda na to, że nie jest to tor pod BMW. Chyba nie dają rady z ustawieniem bolidów, a do tego w tym roku jeszcze zmiana opon. Oby się obaj do Q3 zakwalifikowali bo będzie obciach.
Teliss, 24.08.2007 16:15[!]
Jeśli by się te opony tak źle spisywały to na Q3 bym zatankował samochód na 10 okr. i jak najszybciej w wyścigu założyć twardsze ;)
pa0, 24.08.2007 16:20[!]
mam nadzieje ze BMW niema zadnych kłopotów bo dzisiaj im naprawdę nieszło. byle by sie obaj dostali do Q3.
boSS, 24.08.2007 18:47[!]
obaj to nie... wystarczy jeden:) ale jak ładnie wygląda 4xFerrari na koncu
robi, 24.08.2007 18:53[!]
A mi się wydaje, że miękkie opony trzymają na Q3 ( choć nie oglądałem dzisiejszych treningów i mogę się mylić ).
pa0, 24.08.2007 18:54[!]
no wystarczy ale żeby to był Robert

miękkie nie spisują się najlepiej na tym torze więc myślę ze czołówka wystartuje na miekkich i z małą ilościa paliwa i na 1 picstopie zmienią ogumienie na twarde
Matador, 24.08.2007 22:02[!]
a mnie cieszy że Sakon już tak nie odstaje
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca