F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20078 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Felipe MassaFerrari F20071:35,780--34
2.3Giancarlo FisichellaRenault R271:35,9100,1300,13036
3.4Heikki KovalainenRenault R271:36,1060,3260,19637
4.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:36,1600,3800,05433
5.16Nico RosbergWilliams FW291:36,5230,7430,36331
6.17Alex WurzWilliams FW291:36,6210,8410,09821
7.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:36,7170,9370,09618
8.11Ralf SchumacherToyota TF1071:36,7600,9800,04328
9.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:36,7971,0170,03730
10.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:36,8621,0820,06525
11.15Mark WebberRed Bull RB31:36,9061,1260,04418
12.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:37,0411,2610,13526
13.14David CoulthardRed Bull RB31:37,2031,4230,16225
14.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:37,2821,5020,07930
15.7Jenson ButtonHonda RA1071:37,5781,7980,29629
16.12Jarno TrulliToyota TF1071:37,7121,9320,13434
17.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:37,8552,0750,14326
18.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:38,3342,5540,47927
19.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:38,4192,6390,08528
20.19Scott SpeedToro Rosso STR21:38,6502,8700,23120
21.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:38,7132,9330,06320
22.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:39,8074,0271,09423
107% najlepszego czasu: 1:42,485

W drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Malezji na pierwszej i czwartej pozycji ponownie uplasowali się kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen, przy czym tym razem rozdzieliła ich mniejsza różnica czasowa niż w pierwszej sesji, bowiem wyniosła ona niespełna 0,4 sekundy.

Najbliższym rywalem stajni z Maranello okazali się po południu aktualni mistrzowie świata – Renault. Francuska stajnia zaprezentowała znacznie lepszą formę w drugiej sesji, którą Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen ukończyli kolejno na drugiej i trzeciej pozycji, przejeżdżając najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców. W dodatku strata Fisichelli do Massy wyniosła niewiele ponad 0,1 sekundy. Warto jednak podkreślić, że najlepszy czas Massy z pierwszej sesji był lepszy o 0,8 sekundy.

Oprócz Ferrari bardzo równą formę prezentował dzisiaj także zespół Willliams. Nico Rosberg ponownie uzyskał piąty czas, mieszcząc się tym razem bez żadnych problemów poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy, a tuż za jego plecami uplasował się Alex Wurz, który przejął po południu drugi bolid FW29 od kierowcy testowego stajni z Grove – Kazukiego Nakajimy. Rosberg był niezadowolony z postawy Raikkonena w drugiej sesji, gdyż w jego opinii kierowca Ferrari popsuł mu jedno z szybkich okrążeń.

Robert Kubica w drugiej sesji nadal miał problemy ze swoim bolidem BMW Sauber F1.07 i przejechał tylko o pięć okrążeń więcej niż przed południem. Co więcej, pomimo uzyskania siódmego czasu i mniej niż jednej sekundy straty do Massy nie był zadowolony z ustawień auta. Pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca stajni z Hinwil – Nick Heidfeld, łącznie przejeżdżając dzisiaj 25 okrążeń, jako że przed południem jeździł zamiast niego kierowca testowy Sebastian Vettel.

W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze tylko Ralf Schumacher (Toyota) i Lewis Hamilton, który po południu dopiął swego i okazał się szybszy od znacznie bardziej doświadczonego partnera z zespołu McLaren – Fernando Alonso. Hiszpan uplasował się na 12 pozycji i był dzisiaj drugim obok Massy kierowcą, który został przyłapany na przekroczeniu limitu prędkości w boksach. Alonso przekroczył go jednak o tylko 3 km/h, a więc będzie musiał zapłacić 600 Euro.

Popołudniowa sesja została przerwana po upływie godziny na około sześć minut po spektakularnej eksplozji prawej tylnej opony w bolidzie Christijana Albersa (P22, +4,0s) podczas hamowania przed pierwszym zakrętem. Kierowca Spykera nie stracił całkiem kontroli nad swoim bolidem i zjechał z toru za drugim zakrętem, jednak konieczne było wywieszenie czerwonej flagi w celu uprzątnięcia toru z kawałków opony i karoserii bolidu. Problemy z bolidem miał także kierowca Red Bull – Mark Webber (P11, +1,1s), który zatrzymał się na torze tuż po wznowieniu sesji.

Na koniec warto wspomnieć o tym, że bardzo słabo wypadli ponownie kierowcy Hondy. Jenson Button okazał się wolniejszy od Takumy Sato w bolidzie Super Aguri i uplasował się tuż za nim na 15 pozycji, natomiast Rubens Barrichello piątkowe treningi ukończył na 21 pozycji, mając blisko trzy sekundy straty do Massy. „Dzisiaj mieliśmy po prostu bardzo zły dzień. Ukończenie treningów na takiej pozycji jest oczywiście niezwykle frustrujące.” – powiedział Brazylijczyk.

Pogoda
Temperatura powietrza: 35°C
Temperatura toru: 51°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 06.04.2007 10:34[!]
Renault i Williams chyba znaleźli dobre ustawienia na wyścig. McLaren prawdopodobnie po prostu odpuścił sobie drugą sesje, ale za to BMW wyraźnie miało jakieś problemy. chyba jeszcze nie uporali sie ze wszystkimi niedoskonałościami :| jestem troche rozczarowany ich formą, 1-3 punkty to jak na dzień dzisiejszy maks co im daje po zakończeniu GP.
maxmaximus, 06.04.2007 12:22[!]
Jak podoba Wam się studio w "Polsacie"? Według mnie Zientarscy to nadają się, ale do tarcia chrzanu a nie do prowadzenia takiego programu.
Verticus, 06.04.2007 12:30[!]
odp maxmaximus - mało dynamiki, jak na studio sportowe takiej dyscypliny, ale czepiać zawsze się można... Jest lepiej niż w ub roku, git!

... a czytali Panowie co xxxeria powtarza za Bildem? Kolejna tania sensacja, czy też kolejny rok w BMW to duet Vettel Kubica?
Daniel_F1, 06.04.2007 12:41[!]
Tak na marginesie - sezon 2004 F3 euroseries - walka Kubica vs. Hamilton http://en.wikiped...ee_Euroseries_season
Jak widać i tak lepszy był od nich Nico Rosberg.
Sezon 2005 - Hamilton mistrz F3 euroseries - Kubica mistrz WSbR. Więc nie wiadomo kto będzie lepszy w F1. Kubica i Hamilton to utalentowani kierowcy. Poczekajmy a zobaczymy, że to oni w przyszłości będą wymieniać koronę mistrza F1.
Ps. Takie jest moje zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać
Zykmaster, 06.04.2007 12:51[!]
A mi sie wydaje ze renault pojechało na pustym baku..... Znaczy sie na jedno/dwa szybkie okrążenia....

dlatego takie dobre czasy.....
jędruś, 06.04.2007 13:29[!]
Williams bardzo dobrze jeździ na treningach co stawia ich w gronie faworytów wyścigu.
Daniel F1 masz rację. Nie wiadomo kto z tej pary będzie lepszy.
Według mnie wsztstko roztrzygnie się w kwalifikacjach.
tomek_46, 06.04.2007 13:40[!]
jednak nie będzie wymiany silnika Kimiego
m3, 06.04.2007 13:48[!]
W bolidzie Roberta znowu zawodzi skrzynia-totalnie irytujące
A williamsy wyjeżdżały na 2-3 szybkie okrążenia na kropelce, więc nic to specjalnego
Player1, 06.04.2007 14:01[!]
A finowie to chyba WRC mają we krwi. I Kimi i Haki zarzucali trochę tyłem.
deeze, 06.04.2007 14:07[!]
A STR-owi skonfiskowali części :)
jacek2601, 06.04.2007 14:55 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Skąd wiadomo, z jaką ilością jechał każdy bolid?

Player1- chyba na tym sztuka polega. Nie sądzisz?
Piter, 06.04.2007 15:14[!]
Podobno to nie skrzynia jest przyczyną problemów BMW tylko balans samochodu. Dziwne, przecież testowali na tym torze cztery dni.
Myślę że się uporają z tym w sobotę. Ja chcę Roberta w pierwszej piątce:P
raafal, 06.04.2007 20:43[!]
Martwią mnie te problemy Roberta, ciągle jego bolid ma problemy :(
rmn, 07.04.2007 00:07[!]
jacek2601- akurat sztuka polega na tym, zeby jechac bez poslizgow..
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca