F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20078 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.5F. MassaFerrari F200751:35,340321:34,454311:35,0431016
2.1F. AlonsoMcLaren MP4-2211:34,942311:34,057321:35,3101016
3.6K. RaikkonenFerrari F200731:35,138341:34,687331:35,4791016
4.2L. HamiltonMcLaren MP4-2221:35,028331:34,650341:36,0451016
5.9N. HeidfeldBMW Sauber F1.0761:35,617361:35,203651:36,5431019
6.16N. RosbergWilliams FW29111:35,755681:35,380661:36,8291022
7.10R. KubicaBMW Sauber F1.0741:35,294351:34,739371:36,896814
8.12J. TrulliToyota TF10771:35,666771:35,255681:36,9021023
9.11R. SchumacherToyota TF107101:35,7366101:35,595691:37,0781022
10.15M. WebberRed Bull RB381:35,727691:35,5796101:37,345921
11.4H. KovalainenRenault R27141:36,0926111:35,6306---12
12.3G. FisichellaRenault R27121:35,8796121:35,7066---12
13.14D. CoulthardRed Bull RB391:35,7306131:35,7666---12
14.22T. SatoSuper Aguri SA07161:36,4307141:35,9455---12
15.7J. ButtonHonda RA107131:35,9139151:36,0886---15
16.18V. LiuzziToro Rosso STR2151:36,1406161:36,1456---12
17.19S. SpeedToro Rosso STR2171:36,5786------6
18.23A. DavidsonSuper Aguri SA07181:36,8166------6
19.8R. BarrichelloHonda RA107191:36,8277------7
20.17A. WurzWilliams FW29201:37,3265------5
21.21C. AlbersSpyker F8-VII211:38,2796------6
22.20A. SutilSpyker F8-VII221:38,4156------6
Najszybsze okrążenie: Fernando Alonso (McLaren MP4-22) - 1:34,057 w II bloku
 Pozycja startowa obniżona o 10 miejsc za wymianę silnika przed kwalifikacjami

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Czechoslowak, 07.04.2007 13:16[!]
nie skreślajcie zbyt pochopnie Alonso, być może McLaren nie jest jeszcze tak szybki w długich przejazdach jak Ferrari, ale na pojedynczym kółku potrafi być już szybszy od włoskiej stajni, czego najlepszym dowodem Q2, gdzie Fernando wykręcił najlepszy jak dotąd czas na tym torze -1:34,057 (mówię oczywiście o tegorocznym GP). Stąd też moje wątpliwości co do tego czy Raikkonen rzeczywiście ma więcej paliwa niż Alonso, jeżeli ma to najwyżej na 2-3 kółka więcej. Nie zapominajcie też, że Alonso to w końcu dwukrotny mistrz świata i udowodnił już że potrafi wygrywać nawet wtedy gdy nie dysponuje najszybszą maszyną w stawce.
Siux, 07.04.2007 13:44[!]
Nie rozumiem tych zachwytów nad Massą. W kwalifikacjach, albo kiedy ma wolną drogę przed sobą, jest jeszcze OK, ale jak ma kogoś wyprzedzić to okazuje się, że nie jest juz taki dobry. Robert na Monzie już mu udowodnił, że z wyprzedzaniem u niego cienko, a 3 tygodnie temu w Australii żal było patrzeć jak się męczy z o wiele słabszymi przeciwnikami, kiedy usiłował przedrzeć się do czołówki. W wyscigu stawiam jednak na Kimiego.
Co do dzisiejszych kwalifikacji, to należą sie "bęcki" Theissenowi za to, że tak wypuścił Roberta, iż jako jedyny z czołówki nie zdążył na ostatnie szybkie okrążenie.
Ulver, 07.04.2007 13:51[!]
Kubicy w pierwszym szybkim trochę przeszkodził Ralf wyjeżdżający na tor, a na drugie już nie zdążył (za późno wyjechał na tor?).
Renault i Honda - kompletne rozczarowanie, Honda zresztą znów gorzej od Ogórków. Rosberg na +, widać, że będzie punktował w tym sezonie, Toyoty trzymają swój przeciętniacki poziom.

Widać wyraźnie, że Ferrari i McLaren mocno odjechali pozostałym teamom i to kierowcy tych stajni będą dzielić między sobą podium przynajmniej przez połowę sezonu. Tytuł mistrzowski rozstrzygnie się być może w ostatnim wyścigu;]
narf, 07.04.2007 13:54[!]
Siux "jak ma kogoś wyprzedzić to okazuje się, że nie jest juz taki dobry".
australia07: 22 -> 6 (tuz za plecami 5.) &lt;omg&gt; °_°
jaguar666, 07.04.2007 14:01[!]
Siux wieź sobie aspirynę, po twoich postać widać, że interesujesz się F1 tylko dlatego, że zaczął w niej jeździć Polak i w mediach zaczeli coś o niej mówić.
sasza82, 07.04.2007 14:18[!]
Mnie zastanawia tylko jedno...ile razy jeszcze zbyt późno wypuszczą Roberta na tor...przecież już po kwalifikacjach w Australii BMW powinno dostać nauczkę-tam też zabrakło sekundy do kółka pomiarowego...nie wiem niby profesjonalny zespół a z wyciąganiem wniosków z błędów u nich kiepsko...
hawaj, 07.04.2007 14:32[!]
Uwagi Siux'a są istotnie lekko nie trafione. Massa to doskonały kierowca, porównaj go Siux do Michela w ubiegłym sezonie to wyciągniesz odpowiednie wnioski. To przyszły mistrz świata, a defekt w Australi i pozycja końcowa tylko to potwierdzają. Kimi troche wolniej ale on w wyscigu potrafi być nieobliczalny wiec możliwe że przeskoczy Fernando gdyż Ferrari ma lepsze tempo w wyscigu. O ile jednak McLaren ma dobre tempo w qualu, o tyle wyścig padnie łupem ferrari o ile nie będzie niespodzianek z pogodą która "pomiesza" wyścig. Robert trafił na Ralfa i wiadomo że troche stracił, jednak dla uważnego obserwatora jest jasne że 5 pozycja to najwięcej co mógł osiągnąć. Po prostu BMW traci dużo w II sektorze, więc o podium możemy marzyć tylko w obliczu awarii bolidu z czołowej czwórki i to przy założeniu że BMW skoryguje ustawienia pod kątem przyczepności w II sektorze.
byczek_1988, 07.04.2007 14:37[!]
Może walnę gafę, ale wydaje mi się, że niczego nie poprawią - bo po sesji kwalifikacyjnej nie można wprowadzać zmian w bolidach, oprócz ustawień przedniego spoilera. Proszę poprawić jak się mylę ;)
cypek2, 07.04.2007 14:38[!]
Witam!
Ja mam niestety mały niedosyt. Kubica albo raczej BMW znów zaspało źle obliczając moment zjazdu na wymianę opon co zemściło się tym, że nie udało mu się przejechać jeszcze jednej rundy. Dla mnie to kwas nie wybaczalny i to już drugi raz. Pierwsza trójka ma moim zadaniem zbliżoną ilość paliwa. Ciekawa sprawa z Hamiltonem który ma go z pewnością więcej od pierwszej trójki. Nie przypuszczam zaś aby Rosberg miał tyle samo paliwa co Kubica czy Heidfeld, którzy moim zdaniem maja podobną ilość „fuel” w baku. Ciekawe która taktyka będzie skuteczniejsza, myślę tu o kierowcach McLarena, ponieważ nie wydaje mi się aby Hamilton tak bardzo odstawał od Alonso. Podejrzewam, że jeśli nic się nie stanie po starcie to kierowcy Ferrari i i Alonso szybko będą uciekać od pozostałych kierowców. Ciekawe czy BMW i Rosberg będą wstanie utrzymać tempo Hamiltona, bo jeśli nie to pozostanie im walka miedzy sobą o miejsca 5-7. Ciekawe ja to się jutro ułoży na torze. A.... a jak spadnie deszcz w trakcie wyścigu to dopiero będzie cyrk... :-)
Kazz, 07.04.2007 14:42[!]
hawaj - bardzo trafne uwagi.
hawaj, 07.04.2007 15:14[!]
Kazz, dzięki za uznanie :-) Byczek 1988, to że nie mogą wprowadzić drastycznych zmian nie oznacza że nie mogą poprawić bolidu. Weźmy chociażby temperature pracy opon, być może w kwalifikacjach nie mieli dostatecznie dogrzanych opon, by uzyskać dobrą przyczepność w II sektorze (szczególnie biorąc pod uwagę duże zachmurzenie). W wyścigu może być dużo lepiej pod tym względem.
marrcus, 07.04.2007 15:19[!]
Może jutro zajączek przyniesie Kubicy i BMW zegarek z sekundnikiem, i może w końcu przejedzie na koniec 3 kólka.
Maraz, 07.04.2007 16:52[!]
Możliwe, że z tą karą dla DC to nieporozumienie, czy raczej głupia pomyłka f1.com, ale trzeba poczekać na oficjalne potwierdzenie.
qba33, 07.04.2007 18:38[!]
Czyżby 2 Ferrari na podium??było by pięknie:-)
ahn, 07.04.2007 19:11[!]
Wiele osób wyżej i na forum pisze, że Hamilton ma dużo więcej paliwa niż Alonso. Czy aby na pewno dużo więcej?
Chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz:

Australia: Alonso uzyskuje w Q3 czas o 1,1 s gorszy od swojego czasu w Q2. Hamilton uzyskuje w Q3 czas o 1,2 s gorszy od swojego czasu w Q2. W wyścigu Alonso faktycznie zjeżdza przed Hamiltonem, ale tylko o 1 okrążenie.

Malezja: Alonso uzyskuje w Q3 czas o 1,3 s gorszy od swojego czasu w Q2. Hamilton uzyskuje w Q3 czas o 1,4 s gorszy od swojego czasu w Q2, ale popełnia jeszcze błąd w czasie pomiarowego okrążenia w Q3.

Czas Hamiltona w Q2 w Malezji mógł być czymś spowodowany, nie wiem. Ale zakładając, że obydwaj jechali na 100%, to porównanie czasów Alonso i Hamiltona z obydwu kwalifikacji (Australia i Malezja) nie wskazuje raczej, żeby Hamilton miał dużo więcej paliwa.

No i Hamilton był niezadowolony po Q3. Czy byłby zadowolony, gdyby miał więcej paliwa?

Moim zdaniem zjadą dokładnie tak samo jak w Austalii. Alonso pierwszy, a okrążenie poźniej Hamilton.
Siux, 07.04.2007 20:29[!]
jaguar666: F1 interesuję się od czasów, kiedy jeszcze jeździł w niej Senna.
Narf: OK, w Australii był 6, tylko zwróć uwagę, że 7 zawodnik miał juz jedno okrążenie straty. Czy to 6 miejsce jest takie imponujące, gdy się ma zdecydowanie najlepszy samochód w stawce (oprócz Kimiego rzecz jasna)?
Proszę, bądżmy obiektywni bez względu na kolor kombinezonu.
tomek_46, 07.04.2007 21:06[!]
Siux: ja F1 interesuję się od czasów Fangio i nie wiem co to ma do rzeczy :) Massa był na ogonie Fisico choć on startował z 6 pozycji
Siux, 07.04.2007 22:40[!]
tomek 46: moja wypowiedź była skierowana do jagular666 jako odpowiedź na jego wycieczki osobiste.

Co do Massy i Fisico to trudno się dziwić, Renault jak na razie słabiutko, a po dzisiejszych kwalifikacjach wydaje się, że może być jeszcze gorzej niż w Australii. Flavio pewnie szaleje :)
temal, 07.04.2007 23:29[!]
Ferrari śpi moim zdaniem, jest najlepsze ale śpi. Alonso wiele pracy włożył w przygotowanie się do wyścigu odrazu widać rezultat, poczekamy i ujrzymy ponownie największe laury bez wątpienia jest najlepszy. Szkoda że BMW odczuło konkurencje i popełniło kilka błędów to z pewnością pycha włodarzy lub inna zachłanna polityka w stylu mistrza Schumachera , szkoda wielka szkoda. Piąte miejsce Robertowi pisane oby dojechał do mety.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca