F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200715 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:33,527--33
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:33,5400,0130,01333
3.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:33,7320,2050,19237
4.5Felipe MassaFerrari F20071:33,7720,2450,04028
5.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:33,7840,2570,01230
6.17Alex WurzWilliams FW291:33,9730,4460,18926
7.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:34,0760,5490,10334
8.16Nico RosbergWilliams FW291:34,1890,6620,11334
9.14David CoulthardRed Bull RB31:34,3590,8320,17032
10.12Jarno TrulliToyota TF1071:34,3660,8390,00733
11.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:34,3910,8640,02528
12.4Heikki KovalainenRenault R271:34,5851,0580,19433
13.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:34,5951,0680,01029
14.15Mark WebberRed Bull RB31:34,6771,1500,08224
15.3Giancarlo FisichellaRenault R271:34,7961,2690,11934
16.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:35,0011,4740,20535
17.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:35,2681,7410,26738
18.11Ralf SchumacherToyota TF1071:35,4271,9000,15929
19.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:35,5822,0550,15531
20.19Scott SpeedToro Rosso STR21:35,6872,1600,10534
21.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:35,8352,3080,14830
22.7Jenson ButtonHonda RA1071:36,0792,5520,24419
107% najlepszego czasu: 1:40,074

Podczas drugiej sesji treningowej na torze Sakhir najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ponownie uzyskał Kimi Raikkonen, przy czym kierowca Ferrari nie zdołał poprawić swojego najlepszego rezultatu z przedpołudniowej sesji, a jego przewaga nad najbliższym rywalem wyniosła tym razem zaledwie 0,013 sekundy.

Fin przejechał 33 okrążenia, czyli tyle samo co Lewis Hamilton, który był bardzo bliski pokonania go w końcówce sesji, kiedy to obaj kierowcy wyjechali na tor na bardziej miękkiej (średniej) z dwóch specyfikacji opon wybranych przez firmę Bridgestone na wyścig w Bahrajnie.

Na twardych oponach do końca pozostał tymczasem partner Hamiltona z zespołu McLaren – Fernando Alonso. Aktualny mistrz świata ostatecznie został sklasyfikowany na piątej pozycji, mając mniej niż 0,3 sekundy do straty do Raikkonena. Kierowców stajni z Woking rozdzielili Robert Kubica (BMW Sauber) i Felipe Massa (Ferrari), którzy podobnie jak czołowa dwójka także wyjechali na koniec na oponach z białym paskiem. Massa popełnił jednak błąd w czwartym zakręcie i nie zdołał w pełni wykorzystać osiągów oferowanych przez średnią mieszanką.

Kubica po zajęciu przed południem siódmej pozycji, tym razem okazał się szybszy od swojego kolegi z zespołu BMW – Nicka Heidfelda (P7, +0,5s), który zrezygnował ze swojego ostatniego przejazdu, prawdopodobnie z powodu sporego tłoku na torze. Ponadto polski kierowca był jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas dzisiejszego popołudnia – więcej okrążeń od Roberta przejechał tylko Vitantonio Liuzzi z zespołu Toro Rosso (P17, +1,7s). Oprócz Ferrari, McLarena i BMW, w pierwszej dziesiątce znaleźli się także obydwaj kierowcy Williamsa – Alex Wurz (P6, +0,4s) i Nico Rosberg (P8, +0,6s).

Po nieudanej pierwszej sesji treningowej w Bahrajnie dla zespołu Red Bull Racing, David Coulthard po południu zdołał uzyskać w miarę przyzwoity czas, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Sztuka ta powiodła się jeszcze tylko dwóm innym kierowcom – Jarno Trullemu (Toyota) i Rubensowi Barrichello (Honda), którzy uplasowali się na pozycjach 10 i 11. Słabo tymczasem wypadli ponownie kierowcy Renault – Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella (miejsca 12 i 15). Od Fisichelli szybszy okazał się nawet Anthony Davidson z zespołu Super Aguri. Jak widać mniejsza ilość szybkich zakrętów na torze Sakhir na razie nie pomogła zbytnio mistrzowskiej ekipie z ostatnich dwóch lat.

Największym pechowcem w drugiej sesji był Jenson Button, w którego bolidzie nastąpiła spektakularna awaria silnika na początku 19 okrążenia. W tym roku piątek nie jest już zaliczany do dwuwyścigowego cyklu żywotności silników, a więc kierowcy Hondy nie będzie czekało obniżenie pozycji startowej, jednak awaria ta z pewnością nie ułatwiła stajni z Brackley przygotowań do trzeciego wyścigu sezonu. Ostatecznie Button sklasyfikowany został na 22 pozycji, bowiem lepsze czasy od niego zdołali nawet wykręcić kierowcy Spykera – Adrian Sutil (P19) i Christijan Albers (P21).

Tuż za Buttonem w momencie awarii podążał Massa, który wpadł w poślizg na płynach wydostających się z tyłu Hondy RA107. Brazylijczyk zdołał jednak uniknąć zderzenia z jakąkolwiek przeszkodą i po chwili kontynuował jazdę. Poślizg zaliczył także Mark Webber (P14, +1,1s) z zespołu Red Bull Racing, ale już bez niczyjej pomocy i w innym miejscu toru (zakręt 10). Na koniec warto wspomnieć, że w drugiej sesji wielu kierowców miało problemy ze sporym tłokiem na torze. Swoje niezadowolenie okazali między innymi Trulli, Fisichella i Raikkonen, który jednemu z kierowców Toro Rosso pokazał środkowy palec.

Pogoda
Temperatura powietrza: 34°C
Temperatura toru: 44°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sadektom, 13.04.2007 14:39[!]
Nick podczas ostatnich minut 2 treningu wyjechal na swoje szybkie kolko ale LV pokazal czas w 1 sektorze ponad 90s i po tym kolku Nick zjechal do boksu bez proby pobicica swego najlepszego czasu. Co mu sie stalo?
Maraz, 13.04.2007 14:43[!]
Może trafił na korek, kierowcy na to strasznie narzekali w T2. Raikkonen pokazał nawet środkowy palec Toro Rosso... :)
Jankes, 13.04.2007 14:51[!]
Robert coś dłuuugo szukał ustawień, ale jak widać wstrzelił się idealnie no i ładny czas nam tu wkręcił :)

no i Williamsiki bardzo ładnie ;)
jaguar666, 13.04.2007 14:53[!]
Duża różnica w porównaniu z pierwszą sesją treningową, zdecydowanie mniejsze różnice czasowe. Martwi mnie jednak coraz słabsza postawa Toyoty i Hondy, zwłaszcza przy tym pierwszym zespole widać, że mają silnik, a szwankuje reszta (na czele z aero), co widać po Williamsie, bardzo dobra postawa ich obydwu kierowców. No i oczywiście bardzo dobry czas Kubicy. Jutrzejsze kwalifikacje zapowiadają się bardzo ciekawie, przy takiej dyspozycji kierców ze środka stawki, możliwe jest, że Ranault znowu nie zakwalifikuje się do Q3.
luk_gb, 13.04.2007 15:05[!]
I tej wersji sie trzymajmy!
Oby tak w niedziele.... ;)
gunar, 13.04.2007 15:10[!]
jeszcze tylko bym zamienił Raikkonena z Alonso i taką kolejność bym widział w niedzielę;)))

ciekawe co z Buttonem? nawet Spykery przed nim;(((
noi fajnie, że Heikki przed Fisico;))) no ale to tylko trening...
Ra77, 13.04.2007 15:11[!]
Robert pięknie,szkoda mi Buttona przecież to niezły kierowca co się z nim dzieje?
wartek, 13.04.2007 15:27[!]
button sie popsul
pjcarp, 13.04.2007 15:29[!]
Button mial mial wystrzal silnika z efektami,kiedy Massa jechal za nim .
mikmac, 13.04.2007 16:22[!]
@gunar
nie przesadzaj, Fernando mozna zamienic z Buttonem lub co najwyzej Nickiem.
No jesli zamiana z Kimim to tylko Roberta tam widze,
Pozdrawiam Milego Weekendu Gp Zycze Wszystkim
michal, 13.04.2007 16:33[!]
a mi się nie podoba zachowanie Raikonena,bardzo źle to o nim swiadczy,przeciez nawet najslabsi kierowcy też chcą jeździć.Zapomniał wół jak cielęciem był....
Renault kiepsko....
Wokinger, 13.04.2007 16:37[!]
RedBull lepszy od Renault na tych samych jednostkach napędowych. GÓRUJE ;), a Renault DOŁUJE :(
chmiel, 13.04.2007 16:42[!]
Fernando nie pokazał pełni możliwości. W końcówce nie jechał na średniej mieszance, a na twardszej i pokazał, jak w treningach są ważne czasy.
Piter, 13.04.2007 17:22[!]
Wydaje się że BMW nie miało dzisiaj problemów z ustawieniami bolidu. Robert musi być mocno zmotywowany po ostatnich niepowodzeniach.
jędruś, 13.04.2007 18:28[!]
Kiepsko to mało powiedziane. Szkoda mi Buttona.
Chłopak marnuje się w Hondzie...
mkpol, 13.04.2007 18:48[!]
Robert jeździł po południu T-carem. I oczywiście okazało się, że jest on lepszy niż jego podstawowe autko. No to jużsą kpiny po prostu. Mam nadzieję, że do niedzieli dojdą jakie są różnice w obu sprzętach
Morgul, 13.04.2007 21:28[!]
Robert dotad jezdzil atrapa z marketu - tylko sie nie kapneli bo dobre czasy robil :P
jacek2601, 13.04.2007 21:33[!]
Ten wyścig pokaże kto jest szybki i komu zależy na wygranych. Miejmy taką nadzieję :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca