|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2007 | 15 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2007 | | 1:33,527 | - | - | 33 |
2. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-22 | | 1:33,540 | 0,013 | 0,013 | 33 |
3. | 10 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.07 | | 1:33,732 | 0,205 | 0,192 | 37 |
4. | 5 | Felipe Massa | Ferrari F2007 | | 1:33,772 | 0,245 | 0,040 | 28 |
5. | 1 | Fernando Alonso | McLaren MP4-22 | | 1:33,784 | 0,257 | 0,012 | 30 |
6. | 17 | Alex Wurz | Williams FW29 | | 1:33,973 | 0,446 | 0,189 | 26 |
7. | 9 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.07 | | 1:34,076 | 0,549 | 0,103 | 34 |
8. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW29 | | 1:34,189 | 0,662 | 0,113 | 34 |
9. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB3 | | 1:34,359 | 0,832 | 0,170 | 32 |
10. | 12 | Jarno Trulli | Toyota TF107 | | 1:34,366 | 0,839 | 0,007 | 33 |
11. | 8 | Rubens Barrichello | Honda RA107 | | 1:34,391 | 0,864 | 0,025 | 28 |
12. | 4 | Heikki Kovalainen | Renault R27 | | 1:34,585 | 1,058 | 0,194 | 33 |
13. | 23 | Anthony Davidson | Super Aguri SA07 | | 1:34,595 | 1,068 | 0,010 | 29 |
14. | 15 | Mark Webber | Red Bull RB3 | | 1:34,677 | 1,150 | 0,082 | 24 |
15. | 3 | Giancarlo Fisichella | Renault R27 | | 1:34,796 | 1,269 | 0,119 | 34 |
16. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA07 | | 1:35,001 | 1,474 | 0,205 | 35 |
17. | 18 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR2 | | 1:35,268 | 1,741 | 0,267 | 38 |
18. | 11 | Ralf Schumacher | Toyota TF107 | | 1:35,427 | 1,900 | 0,159 | 29 |
19. | 20 | Adrian Sutil | Spyker F8-VII | | 1:35,582 | 2,055 | 0,155 | 31 |
20. | 19 | Scott Speed | Toro Rosso STR2 | | 1:35,687 | 2,160 | 0,105 | 34 |
21. | 21 | Christijan Albers | Spyker F8-VII | | 1:35,835 | 2,308 | 0,148 | 30 |
22. | 7 | Jenson Button | Honda RA107 | | 1:36,079 | 2,552 | 0,244 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,074 |
|
|
Podczas drugiej sesji treningowej na torze Sakhir najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ponownie uzyskał Kimi Raikkonen, przy czym kierowca Ferrari nie zdołał poprawić swojego najlepszego rezultatu z przedpołudniowej sesji, a jego przewaga nad najbliższym rywalem wyniosła tym razem zaledwie 0,013 sekundy.
Fin przejechał 33 okrążenia, czyli tyle samo co Lewis Hamilton, który był bardzo bliski pokonania go w końcówce sesji, kiedy to obaj kierowcy wyjechali na tor na bardziej miękkiej (średniej) z dwóch specyfikacji opon wybranych przez firmę Bridgestone na wyścig w Bahrajnie.
Na twardych oponach do końca pozostał tymczasem partner Hamiltona z zespołu McLaren – Fernando Alonso. Aktualny mistrz świata ostatecznie został sklasyfikowany na piątej pozycji, mając mniej niż 0,3 sekundy do straty do Raikkonena. Kierowców stajni z Woking rozdzielili Robert Kubica (BMW Sauber) i Felipe Massa (Ferrari), którzy podobnie jak czołowa dwójka także wyjechali na koniec na oponach z białym paskiem. Massa popełnił jednak błąd w czwartym zakręcie i nie zdołał w pełni wykorzystać osiągów oferowanych przez średnią mieszanką.
Kubica po zajęciu przed południem siódmej pozycji, tym razem okazał się szybszy od swojego kolegi z zespołu BMW – Nicka Heidfelda (P7, +0,5s), który zrezygnował ze swojego ostatniego przejazdu, prawdopodobnie z powodu sporego tłoku na torze. Ponadto polski kierowca był jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas dzisiejszego popołudnia – więcej okrążeń od Roberta przejechał tylko Vitantonio Liuzzi z zespołu Toro Rosso (P17, +1,7s). Oprócz Ferrari, McLarena i BMW, w pierwszej dziesiątce znaleźli się także obydwaj kierowcy Williamsa – Alex Wurz (P6, +0,4s) i Nico Rosberg (P8, +0,6s).
Po nieudanej pierwszej sesji treningowej w Bahrajnie dla zespołu Red Bull Racing, David Coulthard po południu zdołał uzyskać w miarę przyzwoity czas, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Sztuka ta powiodła się jeszcze tylko dwóm innym kierowcom – Jarno Trullemu (Toyota) i Rubensowi Barrichello (Honda), którzy uplasowali się na pozycjach 10 i 11. Słabo tymczasem wypadli ponownie kierowcy Renault – Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella (miejsca 12 i 15). Od Fisichelli szybszy okazał się nawet Anthony Davidson z zespołu Super Aguri. Jak widać mniejsza ilość szybkich zakrętów na torze Sakhir na razie nie pomogła zbytnio mistrzowskiej ekipie z ostatnich dwóch lat.
Największym pechowcem w drugiej sesji był Jenson Button, w którego bolidzie nastąpiła spektakularna awaria silnika na początku 19 okrążenia. W tym roku piątek nie jest już zaliczany do dwuwyścigowego cyklu żywotności silników, a więc kierowcy Hondy nie będzie czekało obniżenie pozycji startowej, jednak awaria ta z pewnością nie ułatwiła stajni z Brackley przygotowań do trzeciego wyścigu sezonu. Ostatecznie Button sklasyfikowany został na 22 pozycji, bowiem lepsze czasy od niego zdołali nawet wykręcić kierowcy Spykera – Adrian Sutil (P19) i Christijan Albers (P21).
Tuż za Buttonem w momencie awarii podążał Massa, który wpadł w poślizg na płynach wydostających się z tyłu Hondy RA107. Brazylijczyk zdołał jednak uniknąć zderzenia z jakąkolwiek przeszkodą i po chwili kontynuował jazdę. Poślizg zaliczył także Mark Webber (P14, +1,1s) z zespołu Red Bull Racing, ale już bez niczyjej pomocy i w innym miejscu toru (zakręt 10). Na koniec warto wspomnieć, że w drugiej sesji wielu kierowców miało problemy ze sporym tłokiem na torze. Swoje niezadowolenie okazali między innymi Trulli, Fisichella i Raikkonen, który jednemu z kierowców Toro Rosso pokazał środkowy palec.
Pogoda
Temperatura powietrza: 34°C
Temperatura toru: 44°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|