F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200727 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:15,940--40
2.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:16,2150,2750,27543
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:16,2960,3560,08119
4.12Jarno TrulliToyota TF1071:16,3540,4140,05839
5.3Giancarlo FisichellaRenault R271:16,7530,8130,39941
6.5Felipe MassaFerrari F20071:16,7840,8440,03137
7.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:16,8480,9080,06448
8.16Nico RosbergWilliams FW291:16,8520,9120,00434
9.15Mark WebberRed Bull RB31:17,2921,3520,44016
10.14David CoulthardRed Bull RB31:17,4141,4740,12216
11.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:17,4491,5090,03540
12.7Jenson ButtonHonda RA1071:17,4571,5170,00845
13.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:17,4591,5190,00247
14.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:17,4861,5460,02743
15.17Alex WurzWilliams FW291:17,5161,5760,03034
16.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:17,8981,9580,38242
17.4Heikki KovalainenRenault R271:18,0862,1460,18841
18.19Scott SpeedToro Rosso STR21:18,2332,2930,14740
19.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:18,3282,3880,09525
20.11Ralf SchumacherToyota TF1071:18,6622,7220,33438
21.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:18,8202,8800,15835
22.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:19,3583,4180,53829
107% najlepszego czasu: 1:21,256

Fernando Alonso (McLaren) ponownie okazał się najszybszym kierowcą na krętych uliczkach Monte Carlo, pokonując Kimiego Raikkonena (Ferrari) w drugiej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Monako o blisko 0,3 sekundy. O ile poranna sesja miała dosyć spokojny przebieg, o tyle po południu, kiedy kierowcy zaczęli coraz bardziej zbliżać się limitów, miejsce miało już kilka wypadków.

Zderzenia z barierą z opon okalającą słynny zakręt Sainte Devote nie uniknął między innymi Lewis Hamilton, który stracił z tego powodu ostatnie pół godziny z 90-minutowej sesji. Mimo to kierowca McLarena utrzymał się do końca sesji na trzeciej pozycji, mając ponad 0,3 sekundy straty do Alonso. W tym samym miejscu toru kilka minut wcześniej rozbił się także Anthony Davidson (Super Aguri), natomiast znacznie więcej szczęścia miał Heikki Kovalainen (Renault), który po popełnieniu błędu zdołał w porę zrezygnować ze skrętu i po nawróceniu w bocznej uliczce powrócił na tor.

Oprócz Hamiltona i Davidsona zderzenia z bandą nie uniknęli także David Coulthard (Red Bull), Adrian Sutil (Spyker) i Ralf Schumacher (Toyota), jednak każdy z nich w innej części toru. Coulthard po poślizgu uderzył lekko w bandę na dojeździe do nawrotu Grand Hotel, ale udało mu się powrócić do boksów i zespół zdołał naprawić jego auto. Mniej szczęścia miał Sutil, który rozbił się w okolicy zakrętu Portier, doprowadzając tym samym do wstrzymania sesji na kilka minut. Wypadek Schumachera wydarzył się tymczasem w drugiej części sekcji Swimming Pool w samej końcówce sesji.

O ile Schumacher dzisiejsze treningi ukończył na 20 pozycji (+2,7s), o tyle drugi kierowca Toyoty – Jarno Trulli zdołał uplasować się na bardzo dobrej czwartej pozycji, mając mniej niż pół sekundy straty do Alonso. Giancarlo Fisichella (Renault) po udanym pomimo błędu występie w pierwszej sesji, po południu ponownie znalazł się w czołówce, a tuż za nim na szóstej pozycji sklasyfikowany został Felipe Massa, który ponownie okazał się wolniejszy od swojego partnera z zespołu Ferrari – Raikkonena.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Alonso zmieścili się Robert Kubica (BMW Sauber) i Nico Rosberg (Williams). Polak na początku drugiej sesji był przez kilkanaście minut posiadaczem najlepszego czasu i chociaż ostatecznie musiał zadowolić się siódmym miejscem, to jednak tym razem okazał się szybszy od swojego partnera Nicka Heidfelda, który czwartkowe treningi ukończył dopiero na 14 pozycji. Niemiec narzekał na problemy z ciśnieniem paliwa, przez które jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła ponad półtorej sekundy.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Red Bull Racing – Mark Webber i David Coulthard. Webber miał problemy z hydrauliką w drugiej sesji i z tego powodu przejechał zaledwie 16 okrążeń, natomiast przed południm stracił trochę czasu ze względu na otarcie się o bandę przy Sainte Devote. Z kolei Coulthard problemy techniczne miał w pierwszej sesji, natomiast po południu uszkodził tylne skrzydło po własnym błędzie, tak więc dla stajni z Milton Keynes nie był to zbyt udany dzień.

Z pozostałych zespołów najlepiej wypadła Honda, jako że Rubens Barrichello i Jenson Button uplasowali się kolejno na pozycjach 11 i 12. Tuż za Buttonem znalazł się jego dawny partner z sezonów 2004 i 2005 – Takuma Sato (Super Aguri), tracąc do Brytyjczyka zaledwie 0,002 sekundy. Dosyć słabo wypadł natomiast Kovalainen, ponownie zajmując miejsce poza pierwszą piętnastką. Jutro dzień przerwy w zmaganiach kierowców F1 w Monako, którzy za kierownice swoich bolidów powrócą w sobotę.

Pogoda
Temperatura powietrza: 29°C
Temperatura toru: 39°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aquos, 25.05.2007 11:08[!]
dezerter028 -> po pierwsze jest mało prwadopodobne, by przy tkiej kolizji ucierpiał silnik, a po drugie nawet jeśli konieczna byłaby jego wymiana, to zapominasz, że w stym sezonie pierwsze treningi wyłaczone są z dwuweekendowego dystansu jaki muszą wytrzymać silniki i można w nich zarzynać jednośtki do woli.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca