F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 200717 czerwca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,648 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2005
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:11,925--16
2.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:12,3910,4660,46624
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:12,6280,7030,23721
4.10Sebastian VettelBMW Sauber F1.071:12,8690,9440,24133
5.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:12,9661,0410,09721
6.16Nico RosbergWilliams FW291:13,0201,0950,05424
7.5Felipe MassaFerrari F20071:13,0401,1150,02022
8.14David CoulthardRed Bull RB31:13,1591,2340,11922
9.7Jenson ButtonHonda RA1071:13,5971,6720,43823
10.15Mark WebberRed Bull RB31:13,6821,7570,08526
11.12Jarno TrulliToyota TF1071:13,7771,8520,09532
12.38Kazuki NakajimaWilliams FW291:13,7861,8610,00927
13.11Ralf SchumacherToyota TF1071:13,8191,8940,03327
14.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:13,9071,9820,08828
15.19Scott SpeedToro Rosso STR21:13,9902,0650,08324
16.3Giancarlo FisichellaRenault R271:14,0002,0750,01019
17.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:14,0372,1120,03720
18.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:14,0522,1270,01523
19.4Heikki KovalainenRenault R271:14,1892,2640,13718
20.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:14,6322,7070,44310
21.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:14,6362,7110,00428
22.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:14,8102,8850,17427
107% najlepszego czasu: 1:16,960

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Hiszpan pokonał swojego partnera z zespołu McLaren – Lewisa Hamiltona o 0,7 sekundy, jednakże to nie zwycięzca z Kanady był jego głównym rywalem, bowiem przed Hamiltonem na drugiej pozycji uplasował się Nick Heidfeld.

Niemiec zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Alonso, a oprócz niego bardzo dobrze pojechał także zastępujący Roberta Kubicę kierowcy testowy zespołu BMW Sauber – Sebastian Vettel, który w pierwszej sesji przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników treningów i sklasyfikowany został na czwartej pozycji.

Kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen (P5) i Felipe Massa (P7) mieli już ponad sekundę straty do Alonso, a rozdzielił ich Nico Rosberg (Williams), który po dwóch pechowych wyścigach z rzędu z pewnością liczy w Stanach Zjednoczonych na powiększenie swojego dorobku punktowego. Drugi bolid FW29 podobnie jak tydzień temu poprowadził kierowca testowy Williamsa – Kazuki Nakajima. Japończyk uplasował się na 12 pozycji, mając blisko dwie sekundy straty do Alonso. Po południu będzie już za niego jeździł Alex Wurz.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Red Bull Racing – David Coulthard i Mark Webber, a także Jenson Button (Honda), który uplasował się pomiędzy nimi na dziewiątej pozycji. Dosyć słabo wypadł tymczasem mistrzowski zespół Renault, jako że Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen wylądowali poza pierwszą piętnastką, mając już ponad dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy.

Pierwsza sesji miała bardzo spokojny przebieg. Jednym z nielicznych incydentów był poślizg Adriana Sutila (Spyker) w końcówce 90-minutowej sesji zakończony wizytą na środku żwirowiska. Ponadto z toru wypadli na chwilę obydwaj kierowcy Toyoty – Jarno Trulli (P11) i Ralf Schumacher (P13), a także Heidfeld i Raikkonen. Tymczasem Hamilton zbliżył się na niebezpieczną odległość do bandy okalającej nachylony zakręt toru Indianapolis na jednym ze swoich okrążeń, ale na szczęście zdołał uniknąć zderzenia.

Pogoda
Temperatura powietrza: 29°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piter, 15.06.2007 17:42[!]
zaczyna mnie boleć że Robert nie wystartuje w tym GP :(
Lukas, 15.06.2007 17:43[!]
A mnie że stracił podium :(
grissley, 15.06.2007 17:45 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Najlepszy obok Monzy tor dla BMW, a Robbie pauzuje :(
A Vettel elegancko.
michal5, 15.06.2007 17:47[!]
Ferrari słabo ale to tylko trening może będzie lepiej w Q i Race
lukastrl, 15.06.2007 17:59[!]
Oczywiście to tylko treningi ale jeśli ogólna "obniżka formy" Ferrari będzie dalej trwać to można przypuszczać iż BMW zacznie podskubywać im punkty i może dojść do walki o 2 miejsce w klasyfikacji zespołów. Ciekaw jestem czy sytuacja rozwinie się w tym kierunku...
jaguar666, 15.06.2007 18:02[!]
No i możliwe, że tutaj poznamy prawdziwą stratę Renault do czołówki. Vettel ładnie, Nick również, ale w wyścigu raczej będę zdecydowanie dalej za McLarenem (przynajmniej czasowo).
Ferrari nienajlepiej na początek, ale mam nadzieję, że to tylko zasłona i w niedzielę będzie zdecydowanie lepiej, bo jeśli nie przywiozą zwycięstwa i jeszcze jednego miejsca na podium, to w tym sezonie mistrzostwa będą juz rozdane.
Mariusz, 15.06.2007 18:04[!]
Znowu tylko jeden testowy kierowca...
michal, 15.06.2007 18:04[!]
lukastrl:
to by było ciekawe.BMW przed Ferrari...dla nas oglądajacych wyścigi to tylko lepiej,będzie walka...
SpeedyGonzales, 15.06.2007 18:12[!]
Wiecie co wam bowiem> Cos mi sie zdaje ze Kubek nie powroci na fotel 1 kierowcy. Vettel bardzo ładny czas. trzeba jeszcze jutro popatrzec.
himself, 15.06.2007 18:17[!]
Nie boj zaby Gonzales. Kubek nie takie czasy na treningach trzaskal i nieraz byl naszybszy w piatki, a jakos nie widzialem go jeszcze za czesto na podium.
Drago, 15.06.2007 18:28[!]
No Vettel dobrze ale on zawsze na treningach\testach dobrze jeździł zobaczymy co pokaże wyścig bo w nim calkiem o co innego chodzi niz uzyskanie 1 najlepszego czasu
Dziadek, 15.06.2007 18:52[!]
Ładny czas Vettela, lecz jak słusznie kolega wyżej powiedział to tylko testy. Mimo wszystko życzę mu jak najlepszej pozycji :) Heidfeld również bardzo dobrze. Widać, że bolid cały czas "idzie" do przodu.
kumien, 15.06.2007 18:52[!]
Vettel nie próbuje różnych ustawień tylko wpadł trafił taki, który mu najbardziej odpowiada, a przecież jeszcze w wyścigu będzie start, pierwszy zakręt, może jakiś napór z tyłu oraz zmiana opon z twardych na miękkie i wtedy okarze się jaką prawdziwą wartość stanowi Vettel.
Co do Kubicy to zobaczymy go w następnym GP, bo jęsli BMW przesunęło by go do roli testera to wtedy jest złamanie kontraktu i Kubek jest wolny, więc Williams, Toyota, Honda, a może i Renault szukają nowego kierowcy, więc byłaby walka o kontrakt :)
Oby to były tylko bajki :D
RENO, 15.06.2007 19:36[!]
Honda :D:D ty weź się puknij w łeb to samo Toyota :P
sneer, 15.06.2007 19:53[!]
kumien:
nie, Kubek ma kontrakt na dowolną rolę w tym testera.
mkpol, 15.06.2007 20:53[!]
W drugim treningu będą robić symulację wyścigu pewnie więc zobaczymy co naprawdę są warci
viwaro, 15.06.2007 21:27[!]
Pamiętajcie ze Vettel jest kierowcą z kontraktem w BMW do końca 2008roku potem wraca Red Bull które wypożyczyło Vettela do tego właśnie roku. Zapowiada się ciekawie, a nawet bardzo , młody będzie chciał sie wykazać lecz tor jest niebezpieczny jak dla nowicjusza, przewiduje sporo sensacji, Alonso będzie walczył również jak tygrys gdyż czuje się najwyraźniej słabo i niepewnie, Schumacher ma wyścig o "być albo nie być", spykery maja ultimatum postawione przez Team. nono... może być gorąco, przypomnę że tor jest szybki i trudny do optymalnego ustawienia , szybkie zużycie opon, BMW uważa że może czuć się tu szybko jednak ja uważam że ze względu na długą prostą na której jedzie się przez 23 sekundy na 7 biegu na pełnym gazie będą traciły na każdym "kółeczku" bo przecież są wolniejsze (v - max) od "Maków". Pomimo że nie będzie Roberta już nie mogę się doczekać. Na safety car nie ma również za bardzo co liczyć podczas ustawiania taktyki gdyż mamy spore obszary poboczy chyba że dojdzie do kraksy na torze. Tak bym to widział - ostatni mogą być pierwszymi - nie dosłownie (głowy nie dam ale.... kto wie tak obstawiam) Mogą zdobyć punkty Ci co jeszcze ich nie zdobyli. hmm
danka24, 15.06.2007 21:29[!]
niezły czas tyle, że najwięcej przejechanych okrążeń, a jeśli chodzi o miejsce Roberta w teamie... jakoś jestem o nie spokojna, nawet jak Vettel dobrze pojedzie w niedzielę
jędruś, 16.06.2007 08:39[!]
Bardzo dobrze Vettel. Widać że Alonso będzie walczył znów o pierwsze pole.
Ferrari znów z tyłu...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca