F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 200717 czerwca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,648 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2005
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:12,150--12
2.10Sebastian VettelBMW Sauber F1.071:12,3210,1710,17127
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:12,3780,2280,05714
4.4Heikki KovalainenRenault R271:12,5740,4240,19621
5.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:12,6460,4960,07224
6.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:12,6920,5420,04616
7.5Felipe MassaFerrari F20071:12,7090,5590,01717
8.3Giancarlo FisichellaRenault R271:12,7100,5600,00120
9.14David CoulthardRed Bull RB31:12,9400,7900,23017
10.16Nico RosbergWilliams FW291:13,0310,8810,09118
11.12Jarno TrulliToyota TF1071:13,0570,9070,02623
12.11Ralf SchumacherToyota TF1071:13,0610,9110,00423
13.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:13,0690,9190,00820
14.15Mark WebberRed Bull RB31:13,2891,1390,22014
15.7Jenson ButtonHonda RA1071:13,3181,1680,02920
16.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:13,4151,2650,09723
17.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:13,4761,3260,06119
18.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:13,5731,4230,09717
19.17Alex WurzWilliams FW291:13,6261,4760,05318
20.19Scott SpeedToro Rosso STR21:13,9791,8290,35318
21.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:14,1421,9920,16324
22.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:14,4022,2520,26024
107% najlepszego czasu: 1:17,201

Fernando Alonso kontynuuje swoją dominację na torze Indianapolis. Podczas sobotniej sesji treningowej bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Stanów Zjednoczony kierowca McLarena ponownie uplasował się na pierwszej pozycji, pokonując o niespełna 0,2 sekundy – i tu uwaga – Sebastiana Vettela.

Niemiec zastępujący Roberta Kubicę w zespole BMW Sauber pod koniec sesji był przez kilka minut w posiadaniu najlepszego czasu i ostatecznie tylko Alonso zdołał pojechać od niego szybciej, także mając założone miękkie opony. Jego partner Nick Heidfeld uzyskał gorszy o ponad 0,3 sekundy czas i uplasował się na piątej pozycji.

Lewis Hamilton (McLaren) podobnie jak wczoraj przed południem musiał zadowolić się trzecim miejscem, a tuż za nim sklasyfikowany został inny tegoroczny debiutant – Heikki Kovalainen. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się drugi kierowca Renault – Giancarlo Fisichella (P8), który wczoraj miał trudności z uzyskaniem dobrego czasu na miękkich oponach, ale jak widać dzisiaj było już znacznie lepiej.

Dopiero na pozycjach 6 i 7 uplasowali się kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa, mając już ponad pół sekundy straty do Alonso. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem David Coulthard (Red Bull) i Nico Rosberg (Williams), a oprócz nich poniżej jednej sekundy straty do aktualnego mistrza świata zmieścili się jeszcze obydwaj kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Ralf Schumacher oraz Anthony Davidson (Super Aguri).

Przebieg trzeciej i zarazem ostatniej sesji treningowej na torze Indianapolis także był dosyć spokojny, chociaż nie obyło się bez "ofiar", jako że Fisichella uderzył na prostej startowej w ptaka. Na szczęście nie skończyło się to wypadkiem, jednak zastanawiające jest to, że w Kanadzie również zwierzęta uwzięły się na kierowców Formuły 1, rujnując między innymi wyścig Davidsonowi. Z tego powodu zespół Super Aguri na torze Indianapolis ustawił przed swoimi garażami znak "zakaz wstępu dla bobrów i świstaków"...

Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 19:00.

Pogoda
Temperatura powietrza: 32°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Darth ZajceV, 16.06.2007 17:09[!]
Ciekawe te wyniki

Vettelowi, życzę mu jak najlepiej, chociaż w niego nie wierzę zbytnio... jutro zobaczymy.
Heikki zprzodu co też cieszy, a McLaren tradycyjnie.
Szkoda, że Ferrari tak słabo... wczoraj było lepiej.
michal, 16.06.2007 17:13[!]
no i robi się wesoło,Vttel dobrze sobie radzi,oby Robert szybko wrócił na tor.
didu, 16.06.2007 17:16[!]
Zastanawiam się czy nie jest tak że Vettel ma silnik nieco podrasowany żeby jechać szybciej bo przecież on najprawdopodobniej pojedzie tylko w tym wyścigu więc nie musi go oszczędzać na następny wyścig. Tak samo zrobiono z silnikiem Schumachera w ostatnim wyścigu w zeszłym roku w Brazylii. Pamiętacie jaki był szybki?
Darth ZajceV, 16.06.2007 17:18[!]
LOL a o ograniczeniu obrotów na ten sezon to nie słyszałeś? Na Interlagos Schumacher wykecał z silnika ponad 20 tys obrotów... Vettel na pewno nie zrobił więcej niż 19 000
Fisico_F1_ASR, 16.06.2007 17:18[!]
didu jest to możliwe
bravo dla ziomala z Roadshow
fisi, 16.06.2007 17:19[!]
didu: silnik nie jest dopasowywany do kierowcy tylko do numeru startowego. Za 2 tygodnie z tym samym silnikiem pojedzie Robert. Poczekamy na kwali ale sadze ze Vettel nie powinien przegrac z nikim poza Ferrari i McLarenem i Heidfeldem
didu, 16.06.2007 17:23[!]
Wiem że od tego roku obroty są ograniczone ale można napewno w inny sposób zwiększyć moc silnika, a tym że Kubica będzie musiał pojechać na tym silniku możliwe że nikt się nie przejmuje.
kszyh2404, 16.06.2007 17:32[!]
didu mocy zwiekszyc to nie moga, co najwyzej mozna go inaczej zestroic i bardziej agresywnie ustawic obroty pod skrzynie biegow. nie sadze zeby tak krotkowzrocznie patrzyli na wyzylowanie silnika wkoncu vettel to nie swieta krowa co nie zmienia faktu ze narazie prezentuje sie powyzej oczekiwan, przynajmniej moich :)
danka24, 16.06.2007 17:35[!]
Vettel wyciska z tego silnikia tak dużo ile tylko może.... oby to się źle nie skończyło w kwalifikacjach albo w wyścigu...
jędruś, 16.06.2007 17:39[!]
Może o 19 Vettel powalczy o pierwszą linie.......?
ps333333, 16.06.2007 17:45[!]
Z punktu widzenia Kubicy to nieciekawe te wyniki. Byłoby głupio gdyby niemiaszek wygryzł naszego asa. Z drugiej strony to Heidfeld miał być na wylocie tyle że złapał życiową formę i sprawa się skomplikowała. Jeśli Vettel błyśnie w wyścigu to Kubica będzie pod dużą presją po powrocie do bolidu. Zrobiła się ciekawa sytuacja w BMW. Rosną w siłę i do tego skład mają niczego sobie. Będzie ciekawie i oby nie miało to negatywnych konsekwencji dla Kubicy. Po dobrym występie Vettela to pewnie i Theissen będzie pod presją niemieckich mediów. Zobaczymy czy chłopak namiesza.
temal, 16.06.2007 17:51[!]
Kubica ma stałą pozycje nie warto wzbudzać niepokoju, cieszy mnie ich forma.
viwaro, 16.06.2007 17:57[!]
Pamiętajcie że bmw stosuje z zasady dwie taktyki dla dwóch kierowców, więc w Q3 za pewne będzie do tankowany więcej od Nicka, ponadto ma nowa maszynę, i może mieć lekko lepsze osiągi od poprzedniej poprzez ustawienia np. osiągać większe prędkości na niższych biegach niż poprzednia. więc wszystko przed nami, źle mu nie życzę ale uważam że jazda na granic będzie dla niego ryzykowna, i nie wytrzyma jego psycha lub jego maszyna. Ale my możemy sobie po spekulować , natomiast najbliższe godziny wszystko wyjaśnią.
Tango & $, 16.06.2007 17:58[!]
Ciekawe jak zatankuja SV w kwalifikacjach. Jesli tak jak zwykle RK, to nie bedzie mu latwo. Ogolnie BMW ladnie sie prazentuje po treningach. Cos czuje, ze NH jest teraz pod wielka presja mlodszych kolegow w team'ie.
didu, 16.06.2007 17:58[!]
Podobno z marketingowego punktu widzenia to nie opłaca się mieć dwóch kierowców tej samej narodowości. A może Vettel i Kubica w przyszłym roku?
himself, 16.06.2007 18:01[!]
hehe robi sie goraco widze :) kwalifikacje trzeba bedzie ogladac.
O Roberta sie nie martwie bo dzieki niemu BMW jest w takiej formie miedzy innymi. Duzo pracowal dla zespolu i mysle ze nie przesuna go nizej.
Petrolhead, 16.06.2007 18:47[!]
didu
prawda, nie praktykuje sie (juz) w F1 dwoch kierowcow tej samej narodowosci w zespole, ale wg mnie to w BMW jest wszystko mozliwe!
ale na miejscu Roberta to bym sie niczym nie przejmowal (i jestem pewien ze on sie nie przejmuje), gdyz oprocz tego ze ma dlugoterminowy kontrakt z BMW to jest tez na liscie zyczen Red Bulla (maja coraz lepszy bolid i Neweya w zespole) oraz Briatore cos wspominal ze to byl blad ze nie zatrzymali u siebie Kubicy po testach w 2005 roku w Barcelonie.

jak widac BMW nie jest jedyna perespektywa dla Roberta i uwazam ze Renault iczy Red Bull tez byloby wyjsciem dla Kubicy.

poki co jest kierowca BMW i mysle ze jednak zostanie w tym i przynajmniej w przyszlym sezonie.
ps333333, 16.06.2007 19:45[!]
Zostanie na długo i osiągnie z tą stajnią wiele sukcesów. Mnie chodzi o najbliższe wyścigi, żeby Roberta na dłużej nie uziemili "dla jego własnego dobra". Jeśli Vettel pojedzie poprawnie, a nie rewelacyjnie to nie ma się o co martwić. Co do przyszłego roku to Theissen będzie miał ból głowy jeśli Nick dalej będzie tak jeździł.
SpeedKing, 16.06.2007 21:31[!]
Jak na razie mój osobisty "czarny" scenariusz sprawdza się. To, że Roberta nie dopuścili do GP USA to może i dobrze ze względów bezpieczeństwa (głównie Roberta), ale to świetny pretekst dla BMW żeby sie go pozbyć. Czas "Wentyla" zastanawiająco dobry, w wyścigu będzie na punktowanym miejscu (a może i na podium), bo przecież żadnych problemów ze skrzynią biegów, oponami, taktyką, ustawieniami itd,...no i wszystko jasne. Nagle okaże sie przed GP Francji, że znowu Robert nie będzie dopuszczony do zawodów ze względów zdrowotnych i sprawa będzie już załatwiona! Ale Robert nie przejmuj się! Uciekaj z tego BMTfuu! Ralf Schumacher jest cienki jak polsilver (do młodzieży - taka żyletka z czasów komuny, cienka, no bo żyletki są cienkie i cienka bo nie nadawała się nawet do cięcia papieru, a co dopiero do golenia!), z Jarno Trullim sie kumplujesz, więc obaj pokażecie w ToyToyach ... ups... Toyotach jak się jeździe w Formula One!!! A jeszcze jest Flavio, co se w brodę pluje!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca