|
|
|
|
|
|
ING Australian Grand Prix 2009 | 29 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:26,053 | - | - | 36 |
2. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:26,157 | 0,104 | 0,104 | 38 |
3. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:26,350 | 0,297 | 0,193 | 42 |
4. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:26,370 | 0,317 | 0,020 | 30 |
5. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:26,374 | 0,321 | 0,004 | 38 |
6. | 10 | Timo Glock | Toyota TF109 | | 1:26,443 | 0,390 | 0,069 | 42 |
7. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:26,560 | 0,507 | 0,117 | 33 |
8. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:26,740 | 0,687 | 0,180 | 19 |
9. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:27,040 | 0,987 | 0,300 | 29 |
10. | 3 | Felipe Massa | Ferrari F60 | | 1:27,064 | 1,011 | 0,024 | 35 |
11. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:27,204 | 1,151 | 0,140 | 32 |
12. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:27,232 | 1,179 | 0,028 | 28 |
13. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM02 | | 1:27,282 | 1,229 | 0,050 | 32 |
14. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:27,317 | 1,264 | 0,035 | 34 |
15. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:27,398 | 1,345 | 0,081 | 36 |
16. | 11 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR4 | | 1:27,479 | 1,426 | 0,081 | 36 |
17. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:27,802 | 1,749 | 0,323 | 35 |
18. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:27,813 | 1,760 | 0,011 | 31 |
19. | 8 | Nelson Piquet Jr | Renault R29 | | 1:27,828 | 1,775 | 0,015 | 35 |
20. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:28,076 | 2,023 | 0,248 | 33 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:32,077 |
|
|
Nico Rosberg utrzymał świetne tempo z pierwszej sesji i ponownie uplasował się na pierwszej pozycji. Tym razem nie była to jednak dominacja Williamsa, bowiem Kazuki Nakajima podczas ostatniego z dwóch piątkowych treningów na torze Albert Park musiał zadowolić się siódmym miejscem, a najbliższym rywalem Rosberga okazał się Rubens Barrichello (Brawn GP), tracąc do Niemca 0,1 sekundy.
Pierwszą trójkę dopełnił kolejny bolid z innowacyjnym dyfuzorem w stosunku do reszty stawki – Toyota TF109 – za którego kierownicą zasiadł Jarno Trulli. Strata Włocha do Rosberga wyniosła blisko 0,3 sekundy i był on jednocześnie najbardziej pracowitym uczestnikiem drugiej sesji, przejeżdżając 42 okrążenia. Taki sam dystans pokonał także drugi kierowca Toyoty – Timo Glock (P6, +0,4s).
Początkowo tempo dyktowali właśnie Trulli i Glock, zanim po upływie pół godziny od początku sesji na szczycie tabeli czasowej znalazł się Rosberg, wykręcając 1:26,293. Poprawił ten wynik następnie na 1:26,142, a po zjechaniu do boksów po nowe opony ustanowił najlepszy czas dnia – 1:26,053. Dwie grupy kierowców w bolidami z kontrowersyjnymi dyfuzorami rozdzielił Mark Webber (Red Bull), uzyskując dość imponujący czas 1:26,370. Zaraz za nim znalazł się Jenson Button w drugim bolidzie Brawn BGP001, mając za sobą Glocka i Nakajimę.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Sebastian Vettel (Red Bull), Adrian Sutil (Force India) i Felipe Massa (Ferrari), który miał już ponad sekundę straty do Rosberga. Vettel zaczepił o pobocze podczas próby ustanowienia lepszego czasu i wpadł w poślizg, tak więc również i w drugiej sesji zakończył jazdę przed regulaminowym czasem, łącznie przejeżdżając 19 okrążeń. Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się tymczasem wszyscy mistrzowie świata w stawce.
Najlepiej z całej trójki spisali się byli mistrzowie – Kimi Raikkonen (Ferrari) i Fernando Alonso (Renault), zajmując miejsca 11 i 12, natomiast aktualny mistrz Lewis Hamilton był dopiero osiemnasty, co zdaje się potwierdzać jego obawy dotyczące szans McLarena na punkty w Australii. Niewiele szybsi w drugiej sesji okazali się kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica, plasując się kolejno na miejscach 14 i 15. Przed nimi znalazł się Giancarlo Fisichella, który potwierdził dość dobre tempo zespołu Force India.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|