F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 200918 pa?dziernika
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Fernando AlonsoRenault R291:12,314--27
2.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:12,3570,0430,04345
3.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:12,4590,1450,10238
4.14Mark WebberRed Bull RB51:12,5140,2000,05541
5.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:12,5230,2090,00945
6.9Jarno TrulliToyota TF1091:12,6050,2910,08237
7.15Sebastian VettelRed Bull RB51:12,6110,2970,00645
8.16Nico RosbergWilliams FW311:12,6330,3190,02242
9.20Adrian SutilForce India VJM021:12,7200,4060,08735
10.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:12,7490,4350,02939
11.8Romain GrosjeanRenault R291:12,8060,4920,05727
12.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:12,8620,5480,05639
13.10Kamui KobayashiToyota TF1091:12,8690,5550,00740
14.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:12,9290,6150,06041
15.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:12,9480,6340,01938
16.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:12,9500,6360,00236
17.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:12,9920,6780,04239
18.4Kimi RaikkonenFerrari F601:13,0260,7120,03442
19.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:13,0410,7270,01540
20.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:13,2750,9610,23438
107% najlepszego czasu: 1:17,376

Fernando Alonso wygrał popołudniową sesję treningową na torze Interlagos, pokonując o zaledwie 0,043 sekundy Sebastiena Buemiego, który po porannej kraksie zaprezentował się tym razem z bardzo dobrej strony. Na miejscach 3 i 5 uplasowali się kierowcy Brawn GP – Rubens Barrichello i Jenson Button, a rozdzielił ich Mark Webber. Sebastian Vettel uzyskał siódmy czas, tracąc do Buttona niespełna 0,1 sekundy. Buemi i Vettel byli najbardziej pracowitymi kierowcami w tej sesji, przejeżdżając po 45 okrążeń każdy.

Druga sesja rozpoczęła się od dużej aktywności na torze i już w pierwszych pięciu minutach czasy ustanowiło 15 kierowców. Najlepszym legitymował się początkowo Sebastian Vettel – 1:12,923, jednak w 10 minucie Sebastien Buemi wykręcił 1:12,796 i zrzucił Niemca z pierwszego miejsca. Trzeci był wówczas Heikki Kovalainen, a pierwszą piątkę zamykali Jenson Button i Adrian Sutil. Robert Kubica po swoim pierwszym przejeździe zajmował jedenaste miejsce, mając niespełna sekundę straty do Buemiego.

Jako ostatni na tor w drugiej sesji wyjechał Fernando Alonso, wykonując okrążenie zapoznawcze po upływie 15 minut od rozpoczęcia popołudniowego treningu. Bez czasu okrążenia był jeszcze także drugi kierowca Renault – Romain Grosjean. Obaj kierowcy swoje pierwsze okrążenia pomiarowe wykonali w końcu w 27 minucie, plasując się odpowiednio na miejscach 18 (Alonso) i 20 (Grosjean). Bolid R29 nie prezentował się jak dotychczas zbyt imponująco na torze Interlagos.

Tuż przed końcem pierwszych 30 minut sesji walkę o pierwsze miejsce stoczyli Button i Webber. Najpierw na czele klasyfikacji znalazł się lider mistrzostw, a szybciej od niego pojechał następnie kierowca Red Bulla, wykręcając 1:12,604. W odpowiedzi na to Button uzyskał czas 1:12,523 i dzięki temu powrócił na pierwsze miejsce. W 42 minucie Kubica wskoczył na piąte miejsce z czasem 1:12,973. W chwilę później Buemi, który na początku sesji prezentował świetne tempo, zdołał powrócić na pierwsze miejsce z czasem 1:12,357. Jego przewaga nad Buttonem wyniosła 0,166 sekundy.

W połowie sesji kolejność kierowców wyglądała następująco: Buemi, Button, Webber, Trulli, Vettel, Sutil, Kubica, Kovalainen, Hamilton, Liuzzi, Raikkonen, Barrichello, Alguersuari, Fisichella, Rosberg, Nakajima, Heidfeld, Alonso, Kobayashi i Grosjean. Kilka minut później na obiektywach kamer pojawiły się krople deszczu – mżawka utrzymywała się przez jakiś czas w niektórych miejscach toru, ale nawierzchnia wciąż była generalnie sucha. W międzyczasie Kobayashi i Alonso zdołali uciec z końca stawki, plasując się odpowiednio na miejscach 10 i 12.

W 66 minucie w bolidzie Fisichelli zgasł silnik po najprawdopodobniej nieudanym próbnym starcie w wyjeździe z boksów. Porządkowi nie wiedzieli początkowo, co zrobić z jego bolidem, ale w końcu udało im się zapchać Ferrari z Włochem w środku w bezpieczne miejsce i żółta flaga zniknęła z toru. Tymczasem deszcz zaczął mocniej kropić i kierowcy wrócili do boksów, aby zaczekać na lepsze warunki. Cisza trwała jednak tylko kilka minut i na torze znowu znaleźli się niemal wszyscy kierowcy, by wykonać ostatnie przejazdy dzisiejszego dnia.

W końcówce sesji Alonso na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:12,314 i wskoczył na pierwsze miejsce. Swój czas zdołał także poprawić wyraźnie Grosjean (1:12,806), awansując na 11 miejsce. Tymczasem wyniku Alonso nikt nie zdołał już poprawić i Hiszpan wygrał popołudniową sesję z przewagą 0,043 sekundy nad Buemim.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sanki, 16.10.2009 20:58[!]
Co oni tak dużo jeździli?

Vettel 45 kółek :O
fernandof1, 16.10.2009 21:05 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
a Ferdek i romek ino 27
ciekawe czemu Vettel 45

ciekawe kwale mogą być szczególnie że ferki tak daleko :/
ale ich bolid chyba jaedzie taki sam od gp węgier ??
Slawregas, 16.10.2009 21:19[!]
tak od węgier jedyne zmiany to kosmetyka czyli głównie jazda z lub bez nie wiem jak to określić z "czarną dziurą" w kształcie paska mnie więcej w okolicach tyłu pokrywy silnika ktora pojawila sie pierwszy raz chyba wlasnie na Węgrzech :P
martyna, 16.10.2009 21:21[!]
Tak zgadza się Ferrari nie jest ulepszane , jak stwierdził pewien pan : nie warto go "poprawiać "jak tylko 3 wyścigi do końca pozostało i kierowcy u nas nie zostaną ... tak powiedzieli po ogłoszeniu przejścia Fernanda do Ferrari od przyszłego sezonu , a zespół skupia się na przyszłym sezonie . W łagodny sposób to napisałam , bo było dobitniej powiedziane .
Ale jednocześnie oczekuje , że naszym chłopcom uda im się obronic na 3 pozycji w konstruktorach ... A srebne strzały są ulepszane ... dzieli ich tylko 2 punkty ...
Kimi ma jutro urodziny i mam nadzieję , że w kwalifikacjach pojedzie dobrze .
bogoz, 16.10.2009 21:23[!]
pamietajcie ze petla na interlagos jest bardzo krótka, to jezdza więcej kółek niz zwykle
Piotrek15, 16.10.2009 21:32[!]
jakby tak pokropiło podczas wyścigu to mogloby być bardzo ciekawie... :) Vettel mnie zadziwia-jeden silnik i tyle kółek. Widać że będzie cisnął na 110 % ;)
Simi, 16.10.2009 22:13[!]
Ferrari ma problemy. Tak przynajmniej wynika z testów. Cieszy mnie to, że Rubens przed Buttonem. Tytułu to on raczej nie zdobędzie, ale...
ari2k5, 16.10.2009 22:27[!]
Piotrek, 4 silniki, nie jeden ;)
Gibonlak, 16.10.2009 23:28[!]
nom dawno nie padało ;p, solidnie na początku sezonu i to wszystko. jeden dwa maxymalnie 3 wyścigi w deszczu na sezon mogłyby być. Odnoszę wrażenie, że w tym sezonie było mniej safety car niż w poprzednim .
Gie, 17.10.2009 10:36[!]
Kółek może i dużo ale przejechany dystans pewnie taki sam jak na innych torach.
Kamikadze2000, 17.10.2009 11:29[!]
Moze troche onetowsko, ale licze na awarie jednostki Vettela! BUTTON NA MISTRZA!!! :))

P.S. - Jaka szkoda, ze tak male roznice w czasowce, nie przekladaja sie na wyscig. ;((
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca