|
|
|
|
|
|
Chinese Grand Prix 2009 | 19 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:35,679 | - | - | 35 |
2. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:35,704 | 0,025 | 0,025 | 36 |
3. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:35,881 | 0,202 | 0,177 | 35 |
4. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:36,105 | 0,426 | 0,224 | 32 |
5. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:36,167 | 0,488 | 0,062 | 22 |
6. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:36,217 | 0,538 | 0,050 | 42 |
7. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:36,377 | 0,698 | 0,160 | 32 |
8. | 10 | Timo Glock | Toyota TF109 | | 1:36,548 | 0,869 | 0,171 | 40 |
9. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:36,674 | 0,995 | 0,126 | 34 |
10. | 11 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR4 | | 1:36,800 | 1,121 | 0,126 | 34 |
11. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:36,829 | 1,150 | 0,029 | 30 |
12. | 3 | Felipe Massa | Ferrari F60 | | 1:36,847 | 1,168 | 0,018 | 34 |
13. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:36,941 | 1,262 | 0,094 | 28 |
14. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:37,054 | 1,375 | 0,113 | 33 |
15. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:37,219 | 1,540 | 0,165 | 34 |
16. | 8 | Nelson Piquet Jr | Renault R29 | | 1:37,273 | 1,594 | 0,054 | 36 |
17. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:37,491 | 1,812 | 0,218 | 34 |
18. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:37,544 | 1,865 | 0,053 | 28 |
19. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:37,638 | 1,959 | 0,094 | 28 |
20. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM02 | | 1:37,750 | 2,071 | 0,112 | 31 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:42,377 |
|
|
W ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych na torze w Szanghaju najszybszym kierowcą okazał się już Jenson Button, poprawiając czas zeszłorocznego pole position do Grand Prix Chin o pół sekundy. Drugi czas uzyskał Nico Rosberg (Williams), tracąc zaledwie 0,025 sekundy do Buttona, a pierwszą trójkę zamknął drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello.
Button i Barrichello zdominowali większą część 90-minutowej sesji, podczas której zespoły rozpoczęły eksperymenty z supermiękką mieszanką ogumienia – trzeba przyznać, że ze zmiennym szczęściem. Opony te były oczywiście szybsze, jednak tak jak obawiali się kierowcy, ich zużycie następowało bardzo szybko, a oderwane kawałki gumy w niektórych zakrętach trafiały wprost na kaski kierowców.
W połowie sesji na czele tabeli czasowej znaleźli się kierowcy Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber, którym udało się przeskoczyć kierowców dyktujących do tego momentu tempo. Sytuacja zmieniła się jednak, kiedy z boksów ponownie wyjechały biało-żółte bolidy. Co ciekawe, to nie Button, a Barrichello ustanowił wtedy najlepszy czas (1:35,881), co mogło wskazywać na to, że przynajmniej w tej sesji może nastąpić zmiana rozkładu sił w Brawn GP.
Tak się jednak nie stało, bowiem Button na kolejnym zestawie bardziej miękkich opon z zielonym paskiem wykręcił 1:35,679 i już do końca sesji nikt nie zdołał go pokonać. Dodatkowo obydwu kierowców Brawn GP rozdzielił Rosberg, który gdyby nie przyblokowanie kół na ostatnim okrążeniu mógłby nawet okazać się najszybszy. Webber i Vettel ostatecznie zamknęli pierwszą piątkę, mając ponad 0,4 sekundy straty do Buttona, a tuż za nimi uplasował się najszybszy z kierowców Toyoty – Jarno Trulli, który był najbardziej pracowitym uczestnikiem drugiej sesji, łącznie przejeżdżając 42 okrążenia.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Kazuki Nakajima (Williams), Timo Glock (Toyota), Heikki Kovalainen (Fin jako jedyny kierowca McLarena zdołał przebić się do czołowej dziesiątki) i Sebastien Bourdais (Toro Rosso). Jedenasty czas pomimo wielu poślizgów, pół-poślizgów i wizyt poza torem uzyskał Adrian Sutil (Force India), mając za sobą zwycięzców wyścigów z ubiegłego sezonu: Felipe Massę, Lewisa Hamiltona i Kimiego Raikkonena. Stawkę zamknęli kierowcy Renault, BMW Sauber i partner zespołowy Sutila – Giancarlo Fisichella, jako jedyny tracąc ponad dwie sekundy do Buttona.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|