F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 200919 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:36,133--17
2.9Jarno TrulliToyota TF1091:36,2720,1390,13922
3.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:36,3300,1970,05817
4.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:36,4630,3300,13316
5.8Nelson Piquet JrRenault R291:36,4640,3310,00116
6.3Felipe MassaFerrari F601:36,5280,3950,06418
7.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:36,5470,4140,01913
8.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:36,5600,4270,01317
9.4Kimi RaikkonenFerrari F601:36,5680,4350,00817
10.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:36,6420,5090,07417
11.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:36,7020,5690,06014
12.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:36,7420,6090,04014
13.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:36,7420,6090,00016
14.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:36,8340,7010,09217
15.14Mark WebberRed Bull RB51:37,3301,1970,4968
16.15Sebastian VettelRed Bull RB51:37,3491,2160,0197
17.20Adrian SutilForce India VJM021:37,5341,4010,18517
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:37,7321,5990,19818
19.7Fernando AlonsoRenault R291:38,0031,8700,2716
20.10Timo GlockToyota TF1091:39,1102,9771,1076
107% najlepszego czasu: 1:42,862

Najszybszym kierowcą podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Chin okazał się Nico Rosberg. Na kolejnej pozycji uplasował się Jarno Trulli z Toyoty, a czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton. Lider klasyfikacji generalnej – Jenson Button zajął 4 miejsce.

Rosberg zaczął swoją sesję w dość nietypowy sposób, ponieważ przy zjeździe do alei serwisowej, po okrążeniu instalacyjnym, popełni ten sam błąd, co w roku 2007 Hamilton i wypadł na żwir, który jest po zewnętrznej zakrętu prowadzącego do boksów. Bolid Williamsa został jednak wyciągnięty ze żwiru, a sędziowie pozwolili Rosbergowi na dalszy udział w sesji.

Dwadzieścia minut później Niemiec był już na torze i po chwili znalazł się na pierwszym miejscu z czasem 1:36,968. Zanim to uczynił, na prowadzeniu był Kimi Raikkonen z Ferrari, jednakże były mistrz świata obrócił się w trzecim zakręcie od razu po wykonaniu swego szybkiego okrążenia. Po niecałych dziesięciu minutach od straty pierwszego moejsca Fin powrócił na nie, poprawiając czas Rosberga o 0,047 sekundy.

Raikkonen nie mógł się jednak długo cieszyć liderowaniem, ponieważ kilka chwil później, na bardziej miękkich oponach, jego czas poprawił o 0,6 sekundy Jarno Trulli. W samej końcówce wydawało się, że Włoch pozostanie już niepokonany, ponieważ nawet Jenson Button tracił na niego 0,1 sekundy, lecz ostatnia minuta należała do Rosberga, który wykręcił 1:36,133, poprawiając czas Trullego o 0,139 sekundy. W tym czasie na trzecią pozycję awansował Lewis Hamilton, spychając Jensona Buttona na czwarte miejsce. Za nim znalazł się spisujący się zaskakująco dobrze Nelson Piquet, który wyprzedził Felipe Massę, Heikkiego Kovalainena i Kazukiego Nakajimę.

Timo Glock zdołał wykonać dziś zaledwie sześć okrążeń, zanim w jego bolidzie awarii uległa skrzynia biegów. Był to koniec sesji dla Niemca, a zespół kontynuował intensywne prace przy bolidzie przez pozostałą część sesji, co może oznaczać, że wymieniona została skrzynia biegów i możliwe, że Glock otrzyma karę przesunięcia o pięć pozycji na starcie do wyścigu.

Również kierowcy Red Bulla mieli dziś problemy. W obu bolidach tego zespołu pojawiły się problemy z półosiami po wykonaniu kilku okrążeń, co zmusiło zespół do wprowadzenia zmian, by uniknąć ewentualnej awarii skrzyni biegów. Również Fernando Alonso spędził większość czasu w boksach i zdołał wykonać zaledwie sześć okrążeń, zanim pojawił się jakiś problem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mikolajpoznan, 18.04.2009 06:17[!]
znowu Mc wyskoczył,Brawn już niżej,Red Bull także niżej.
Znowu na Qual-u dostane palpitacji serca;-)
quickmick, 18.04.2009 06:26[!]
@mikolajpoznan
Red Bull niżej, bo przejechali tylko kilka okrążeń - znaleźli problem w uszczelnieniu układu przeniesienia napędu i zdecydowali się na wymianę, bo jej brak groziłby uszkodzeniem skrzyni biegów - a to z kolei karą 5 miejsc na starcie (którą zdaje się dostanie Glock, bo u niego skrzynia chyba będzie wymieniana).
BrawnGP pojechało bardzo dobrze, ale Barichello ma założoną nową skrzynię i nie chcą jej przeciążać, bo ma wytrzymać 4 wyścigi (przynajmniej taką informację dostało BBC od Rossa Brawna).
bartekws, 18.04.2009 06:29[!]
wysoka pozycja Piqueta wiele mówi .... :D wyniki tego treningu są warte tyle co nic... czasy dużo gorsze niż wczoraj.
quickmick, 18.04.2009 06:32[!]
@mikolajpoznan
A McLaren może być wysoko, bo jako niemal jedyni mają KERS...
maroo, 18.04.2009 06:32[!]
Jakiś dosyć znaczy rozrzut w czasach - prawie 3 sekundy to sporo!.

Robert z takim samy prawie czasem jak QNick - a to świadczy o Robercie dobrze jesli jeździł z KERS - mimo wielu kg wiecej daje rade. Ciekawe czy w qualu pojedzie z KERS - hmmm

Lewisek znów wyżej. Ale w sumie dzisiejsze czasy czołówki znacznie słabsze niż w 2 treningu. Z tym że Ferrari w pierwszym słabo, w drugim słabo i w trzeciem bez zmian... I chyba słabo mi się zrobi przed tv niedługo :((
Wojtek, 18.04.2009 06:40[!]
Na BBC podali, że KUB nie ma kers podobnie jak obie renówki i Ferki.
quickmick, 18.04.2009 06:41[!]
@maroo
Nie, nie będzie jeździł - nie udało im się zbalansować bolidu na tyle dobrze, żeby móc użyć KERS-u; poza tym założenie KERS-u to nie jest 5 minut, poza tym od soboty rana obowiązuje zasada parku zamkniętego w głównej konfiguracji bolidu, więc jak wyjmą KERS to już go nie mogą założyć.
Rozpiętość czasów to 1:36,133 do 1:37,132, więc 1,6 sekundy, a nie 3. Glock jeździł przez chwilę, bo miał awarię skrzyni biegów, a w bolidzie Alonso założyli przejściowy dyfuzor, który (jak mówił Symonds) jednak nie pracuje tak, jak powinien, więc Fernando siedział w garażu i popijał soczek.
maroo, 18.04.2009 06:56[!]
quickmick - rozumię, nie oglądałem i nie wiedziałem o problemach Glocka i Alonso. Czyli Robert bez KERS - szkoda. To znaczy szkoda patrzac na to że szybszy był nieznacznie QN - gdyby Robert miał KERS te czasy miały by inne znaczenie. No nic, trzeba mieć nadzieję na dobre kwalifikacje za chwilę i na dobry wynik Roberta jutro. No i trzeba zatem poczekać aż magicy Roberta wkonponują ten KERS jak należy, doszlifują tu i tam - tak by w końcu chłopak mógł miec alternatywę.
Andre180, 18.04.2009 07:14[!]
To już tradycja
Banditto, 18.04.2009 09:54[!]
Te całe BMW to chyba najmniej waleczny zespół wszechczasów. Oni tylko zakładają sobie plany a jak coś idzie nie po ich myśli to chowają głowy w pasek i mówią, że od połowy sezonu albo jeszcze lepiej od kolejnego sezonu będą regularnie walczyć o podia i właśnie widzimy jak to wygląda. Inne zespoły mają już przejściowe dyfuzory, nowe skrzydła itd. a oni nawet nie próbują czegoś zmienić tylko błądzą we mgle z KERSem na pokładzie, z którego większość rezygnuje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca