F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
ING Turkish Grand Prix 20097 czerwca
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:28,952--24
2.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:29,2630,3110,31123
3.9Jarno TrulliToyota TF1091:29,2710,3190,00826
4.15Sebastian VettelRed Bull RB51:29,3370,3850,06618
5.3Felipe MassaFerrari F601:29,3420,3900,00522
6.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:29,3710,4190,02921
7.4Kimi RaikkonenFerrari F601:29,3980,4460,02725
8.7Fernando AlonsoRenault R291:29,4220,4700,02424
9.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:29,5250,5730,10325
10.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:29,5900,6380,06520
11.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:29,7470,7950,15720
12.20Adrian SutilForce India VJM021:29,8640,9120,11722
13.10Timo GlockToyota TF1091:29,9340,9820,07026
14.8Nelson Piquet JrRenault R291:30,1321,1800,19818
15.14Mark WebberRed Bull RB51:30,1761,2240,04422
16.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:30,6451,6930,46922
17.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:30,6891,7370,04420
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:30,7291,7770,04022
19.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:30,8381,8860,10924
20.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:30,9441,9920,10626
107% najlepszego czasu: 1:35,179

Nico Rosberg okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Istanbul Park, uzyskując w samej końcówce czas 1:28,952. Kierowca Williamsa pokonał Lewisa Hamiltona (McLaren) aż o 0,311 sekundy. Tymczasem kierowcy BMW – Robert Kubica i Nick Heidfeld pomimo dysponowania podwójnymi dyfuzorami uplasowali się dopiero na miejscach 16 i 17.

W pierwszej sesji dość długo musieliśmy czekać na konkretną akcję, jako że przez pierwsze 30 minut żaden kierowca nie ustanowił czasu. Większość wykonała po jednym okrążeniu instalacyjnym, kilku kierowców po dwa, a Rubens Barrichello przejechał nawet cztery niepełne okrążenia, ale także nie ustanowił czasu. W końcu w 35 minucie okrążenie pomiarowe ukończył jako pierwszy Lewis Hamilton, wykręcając 1:33,992. Na kolejnym kółku Brytyjczyk poprawił się na 1:32,025, a tymczasem na tor zaczęli wyjeżdżać kolejni kierowcy.

Trzecie okrążenie Hamiltona przyniosło czas 1:31,152. Tymczasem Timo Glock na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wpadł w poślizg w pierwszym zakręcie i nie zdołał uzyskać reprezentatywnego czasu. Na drugim kółku Niemiec uniknął już większych błędów i uzyskał czas 1:32,297, natomiast Hamilton poprawił się na 1:30,247, będąc o pół sekundy szybszym od zespołowego kolegi Heikkiego Kovalainena. W chwilę później kierowców McLarena rozdzielili Jarno Trulli, Kazuki Nakajima i Nico Rosberg.

Nick Heidfeld i Robert Kubica w bolidach F1.09 z podwójnym dyfuzorem zajmowali po pierwszych przejazdach miejsca 8 i 9, mając ponad sekundę straty do Hamiltona. Heidfeld zdołał następnie poprawić się na 1:30,725 i awansował na piąte miejsce, a tymczasem na pierwsze miejsce wskoczył Trulli z czasem 1:29,983. Włoch pokonał Hamiltona o ponad 0,2 sekundy. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się Nakajima, wykręcając w 48 minucie – czyli już za połową sesji – 1:29,908. Ponadto przed Hamiltonem na trzeciej pozycji znalazł się Rosberg z czasem 1:30,194.

Pierwszą piątkę po 50 minutach zamykał Mark Webber, mając za sobą dwójkę kierowców Ferrari. Kimi Raikkonen awansował następnie na trzecie miejsce z czasem 1:30,050, a Felipe Massa popisał się najlepszym wynikiem sesji – 1:29,812. Raikkonen po chwili spadł jednak na szóste miejsce, gdyż przed nim znaleźli się także Glock (P3) i Button (P5). Warunki na torze nie były jeszcze zbyt dobre – bolidy ślizgały się po brudnej, nienagumowanej nawierzchni po wczorajszych opadach deszczu i wielu kierowców traciło na chwilę kontrolę nad bolidem, ale obywało się bez większych dramatów.

W 57 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Rubens Barrichello i Sebastian Vettel, wykręcając odpowiednio 1:29,678 i 1:29,704. Następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Hamilton (1:29,319), który rozpoczął niedawno swój drugi przejazd. Po upływie godziny od rozpoczęcia sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Barrichello, Vettel, Massa, Nakajima, Glock, Trulli, Button, Raikkonen, Alonso, Piquet, Rosberg, Webber, Sutil, Heidfeld, Fisichella, Kubica, Kovalainen Bourdais i Buemi. W 65 minucie Rosberg przesunął się na trzecią pozycję, wykręcając 1:29,698. Wizyty na poboczu zaliczyli tymczasem obydwaj kierowcy Red Bulla, ale udało im się bezpiecznie wrócić na tor.

W 71 minucie Massa wykręcił 1:29,445 i awansował na drugie miejsce. W chwilę później na torze pojawiła się czerwona flaga, bowiem na poboczu pierwszego zakrętu, gdzie często przejeżdżali kierowcy, zaczęły odrywać się fragmentu sztucznej trawy. Porządkowi usunęli oderwane fragmenty z toru i kilka naderwanych, po czym sesja została wznowiona na mniej niż kwadrans przed końcem. Jak pierwszy na tor wyjechał Kubica, który zajmował w tym momencie dopiero 17 miejsce (+1,5). Polak po kilku okrążeniach poprawił nieznacznie swój czas, ale nadal był siedemnasty. W końcu jednak udało mu się awansować na 16 miejsce po uzyskaniu czasu 1:30,645.

W 84 minucie Hamilton uzyskał najlepszy czas w pierwszym sektorze, ale na kolejnych stracił przewagę i nie poprawił ogólnego czasu. Na drugie miejsce awansował tymczasem Nakajima, wykręcając 1:29,371. Hamilton poprawił w końcu swój czas na 1:29,263 i umocnił się pierwszej pozycji. Za Brytyjczykiem znaleźli się po chwili Trulli, Vettel i Massa, ale w samej końcówce najlepszym czasem sesji popisał się Rosberg, wykręcając 1:28,952. Po zakończeniu sesji kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
wilkxt, 05.06.2009 12:11[!]
z bmw bedzie niezle, przynajmniej mozna rozgrac opony, w qualu bedzie dobrze
michal132, 05.06.2009 14:52[!]
ma ktos link do powtorki drugiego treningu
korzo, 05.06.2009 15:08[!]
no i co teraz powiecie na wyniki drugiego treningu wielcy krzykacze i specjaliści od siedmiu boleści?
Piotr_the, 05.06.2009 21:43[!]
Oglądałem 2 trenig i ogólnie Kubek miał słabe czasy zabłysną tylko raz na oparach i miękkich oponach, ale co posieszające jako nieliczny na tych oponach przejechał całe koło z dobrym czasem bo większoś miała problemy notowali dobre czasy tylko w 1 i 2 odcinku kółka! tak więc trzeba poczekać do jutra jak się reszta poprawi i poustawia auta!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca