F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
ING Turkish Grand Prix 20097 czerwca
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:28,841--37
2.7Fernando AlonsoRenault R291:28,8470,0060,00635
3.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:29,0560,2150,20935
4.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:29,0910,2500,03537
5.15Sebastian VettelRed Bull RB51:29,2020,3610,1114
6.9Jarno TrulliToyota TF1091:29,2070,3660,00541
7.16Nico RosbergWilliams FW311:29,2570,4160,05040
8.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:29,3050,4640,04835
9.14Mark WebberRed Bull RB51:29,3830,5420,07839
10.8Nelson Piquet JrRenault R291:29,4010,5600,01838
11.3Felipe MassaFerrari F601:29,4160,5750,01538
12.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:29,4300,5890,01433
13.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:29,4350,5940,00531
14.10Timo GlockToyota TF1091:29,5180,6770,08340
15.4Kimi RaikkonenFerrari F601:29,5200,6790,00233
16.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:29,5500,7090,03040
17.20Adrian SutilForce India VJM021:30,0811,2400,53133
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:30,0911,2500,01038
19.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:30,2951,4540,20439
20.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:30,6291,7880,33437
107% najlepszego czasu: 1:35,060

Heikki Kovalainen uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dzisiejszych sesji treningowych w Turcji – 1:28,841, czyniąc to już pod koniec pierwszych 30 minut. Kierowca McLarena pokonał o zaledwie 0,006 sekundy Fernando Alonso (Renault), który jako jeden z nielicznych zdołał poprawić swój czas w końcówce sesji. Dla nas najważniejszą wiadomością był chyba jednak powrót do czołówki Roberta Kubicy, który uplasował się na trzeciej pozycji.

W drugiej sesji kierowcy zabrali się do pracy już od pierwszych minut, a jako pierwszy czas ustanowił Sebastien Buemi – 1:38,417. Znacznie szybciej pojechał Nico Rosberg, wykręcając 1:30,615, a następnie na czele klasyfikacji pojawił się Nelson Piquet Jr z czasem 1:30,489. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:30,174, a tuż za nim uplasował się Heikki Kovalainen z czasem gorszym tylko o 0,039 sekundy. Kolejne okrążenie Piqueta przyniosło poprawę na 1:30,110, jednak kierowca Renault stracił po chwili pierwsze miejsce, gdyż przed nim znaleźli się kierowcy McLarena. Lewis Hamilton wykręcił 1:29,452, pokonując Kovalainena o ponad 0,4 sekundy.

W jedenastej minucie Robert Kubica popisał się dość dobrym czasem (1:30,064), który dał mu trzecie miejsce, ale tylko na chwilę, bowiem przed Polakiem znaleźli się od razu Alonso (P2), Piquet (P3), Mark Webber (P4) i Nick Heidfeld (P6). Następnie na drugiej pozycji pojawił się Jarno Trulli z czasem 1:29,468, a jego strata do Hamiltona wyniosła zaledwie 0,033 sekundy. Webber swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:29,645, który dał mu czwarte miejsce. Kubica tymczasem tuż przed powrotem do boksów poprawił się na 1:29,688 (P6) i jego strata do Hamiltona zmniejszyła się do 0,253 sekundy.

W 22 minucie Timo Glock zrzucił z szóstego miejsca Kubicę, pokonując Polaka o zaledwie 0,02 sekundy. W 25 minucie zespół Red Bull Racing zakończył wymianę przełożeń w skrzyni biegów Sebastiana Vettela i Niemiec wyjechał po raz pierwszy na tor w drugiej sesji. W międzyczasie nastąpiła zmiana na szczycie tabeli czasowej, bowiem na dwa pierwsze miejsca wskoczyli kierowcy Williamsa – Kazuki Nakajima (1:29,091) i Rosberg. Rozdzielił ich po chwili Vettel, wykręcając 1:29,202, a następnie na pierwsze miejsce awansował Kovalainen, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 29 sekund (1:28,841).

W 29 minucie Kubica wykręcił na bardziej miękkich oponach czas 1:29,369 i przesunął się na piąte miejsce. W chwilę później w bolidzie Vettela nastąpiła jakaś awaria i Niemiec zatrzymał się na torze tuż za drugim zakrętem. Wyglądało na to, że jest to już koniec jazdy na dziś dla kierowcy Red Bulla. W 35 minucie w tarapatach znalazł się także Hamilton – jadący również na bardziej miękkich oponach Brytyjczyk wpadł w poślizg w pierwszym zakręcie i przez chwilę stał nieruchomo na torze, ale w końcu udało mu się nawrócić samochód i mógł kontynuować jazdę. Kierowca McLarena zajmował w tym momencie szóste miejsce, mając tuż przed sobą Kubicę. W 41 minucie obydwu kierowców rozdzielił Piquet, wykręcając 1:29,401.

W 44 minucie Kubica uzyskał czas 1:29,056 i awansował na drugie miejsce. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Kovalainen, Kubica, Nakajima, Vettel, Rosberg, Piquet, Massa, Hamilton (Brytyjczyk zaliczył w międzyczasie kolejny piruet, ale znów mógł kontynuować jazdę), Trulli, Raikkonen, Heidfeld, Alonso, Webber, Glock, Barrichello, Button, Fisichella, Sutil, Bourdais i Buemi. W 48 minucie Alonso zrzucił Kubicę z drugiego miejsca, wykręcając lepszy o zaledwie 0,014 sekundy czas – 1:29,042. Następnie bardziej miękkie opony postanowił wypróbować Raikkonen, jednak pierwsze okrążenie pomiarowe Fina okazało się gorsze od tego na dobrze rozgrzanych twardszych oponach.

W 65 minucie Nakajima wpadł w poślizg w pierwszym zakręcie i zatrzymał się na poboczu, ale podobnie jak wcześniej Hamilton zdołał nawrócić bolid i pojechał dalej. Pobocze w innym zakręcie – nr 12 – zwiedził tymczasem Massa, ale tu obyło się już bez bączka. Wielu kierowców wykonywało w tym momencie dłuższe przejazdy na bardziej miękkich oponach, aby ocenić stopień ich degradacji i trudno było oczekiwać poprawy czasów. Odnosiło się to między innymi do kierowców Ferrari i Brawn GP, z których w pierwszej dziesiątce był tylko Massa. Zamykający pierwszą dziesiątkę Brazylijczyk miał spore problemy z ziarnieniem na bardziej miękkich oponach.

Na pięć minut przed końcem sesji Alonso uzyskał najlepszy czas w pierwszym sektorze na miękkich oponach, ale na pozostałych częściach toru był już wolniejszy i pozostał na drugiej pozycji. W chwilę później mały pojedynek na torze urządzili sobie Nakajima i Fisichella, jadąc przez dwa zakręty na końcu okrążenia koło w koło. Skończyło się to niewielkim kontaktem i równoczesnym piruetem, ale obaj kierowcy mogli kontynuować jazdę. Tymczasem sesja zakończyła się bez żadnych zmian w kolejności kierowców w czołówce, co było dość nietypowe, jak na koniec piątkowych jazd. Jedynie Alonso zdołał poprawić swój czas, wykręcając 1:28,847, ale do pokonania Kovalainena zabrakło mu 0,006 sekundy i pozostał na drugiej pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,5 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MCNoras, 05.06.2009 18:09[!]
STR i FI wyraźnie z tyłu...A moim zdaniem Kubica miał prawie pusty bak, stąd taki czas ;)
Edzix, 05.06.2009 18:42[!]
A mnie się wydaję, że Kubicy dali bolid Heidfelda i na odwrót. Hehe na serio to także myślę, że Kubek przejechał te szybkie kółko na oparach.
michal132, 05.06.2009 18:49[!]
ale robert nawet jak wyjechal na dluzszy przejazd to krecil 1:29 :8xx wiec jjest dobrze a z tym ze wszkole ogladalem to prawda
patgaw, 05.06.2009 19:12[!]
po co jest podawane 107% czasu najlepszego okr? (pytalem juz sie o to?)
przeciez ta zasada juz dawno nie obowiazuje.
Vincent007, 05.06.2009 20:36[!]
mógłby ktoś mi wytłumaczyc co to znaczy "ziarnienie na bardziej miękkich oponach" ??
TerryTate, 05.06.2009 20:40[!]
michal132, 05.06.2009 20:45[!]
ziarnienie jest to greining czyli tworzenie sie z gumy czyli kol malych kuleczek gumy co zmniejsza przyczepnosc wiec jak najlepiej jest tego miec najmniej i szybko to rozetrzec
Piotr_the, 05.06.2009 21:55[!]
Nie wiem jak wy golądacie ja widziałem doś słabe czasy Kubicy podobne do Nika tylko raz zaszalał z pustym bakiem i gumach z paskiem i jutro może się okazać, iż ten czas to na 14 miejsce starczy jak reszta poradzi sobie z miękkimi gumami. Tak dobry czas na tych gumach może świadczyć dodatkowo, iż BMW ma nadal problem z dogrzaniem opon albo z idealnie ustawionym bolidem ? bo Kubka jako jedyny chyba potrafił zrobić na nich dobre koło a reszta w połowie już miała degradacje opon i tracili czasy!

No i moje przypuszczenia potwierdził sam Kubek "http://f1.sport.p...+M5cd120c9bde.0.html
zawias, 05.06.2009 22:55[!]
michal132-> graining
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca