F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
ING Turkish Grand Prix 20097 czerwca
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Felipe MassaFerrari F601:27,983--26
2.9Jarno TrulliToyota TF1091:28,0220,0390,03921
3.10Timo GlockToyota TF1091:28,0940,1110,07223
4.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:28,1220,1390,02819
5.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:28,3200,3370,19820
6.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:28,3320,3490,01221
7.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:28,3600,3770,02819
8.16Nico RosbergWilliams FW311:28,3640,3810,00419
9.4Kimi RaikkonenFerrari F601:28,4150,4320,05116
10.15Sebastian VettelRed Bull RB51:28,4510,4680,03618
11.8Nelson Piquet JrRenault R291:28,5030,5200,05215
12.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:28,5630,5800,06019
13.14Mark WebberRed Bull RB51:28,6780,6950,11518
14.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:28,7150,7320,03719
15.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:28,7380,7550,02319
16.20Adrian SutilForce India VJM021:29,0501,0670,31218
17.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:29,0761,0930,02619
18.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:29,1671,1840,09121
19.7Fernando AlonsoRenault R291:29,2611,2780,09415
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:29,4211,4380,16017
107% najlepszego czasu: 1:34,142

Trzykrotny zwycięzca Grand Prix Turcji – Felipe Massa (Ferrari) uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej na torze Istanbul Park, jako jedyny przełamując barierę jednej minuty i 28 sekund. Tuż za Brazylijczykiem uplasowali się kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Timo Glock, a pierwszą piątkę zamknęli Kazuki Nakajima (Williams) i Robert Kubica (BMW). Aż 15 kierowców uzyskało czasy w obrębie jednej sekundy różnicy, co może być zapowiedzią bardzo emocjonujących kwalifikacji.

Po serii okrążeń instalacyjnych, które wykonali wszyscy kierowcy, jako pierwszy na tor powrócił Massa, uzyskując w 11 minucie czas 1:30,238. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:29,759. Na torze byli już także kierowcy Toyoty – Trulli wykręcił na pierwszym szybkim kółku 1:30,102, a Timo Glock 1:31,125. Massa kontynuował poprawę i na swoim trzecim kółku uzyskał czas 1:29,046, a na czwartym 1:28,592, co było najlepszym wynikiem weekendu. Trulli swój pierwszy przejazd ukończył z czasem 1:29,075, który dawał mu w tej chwili drugie miejsce. Trzeci był dość niespodziewanie Adrian Sutil, a czwarty Kubica (1:29,495).

W 22 minucie Jenson Button wykręcił 1:29,067 i wskoczył na drugie miejsce. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello z czasem 1:28,514, by już po chwili ustąpić miejsca Nico Rosbergowi, który podniósł poprzeczkę na 1:28,364. Tymczasem Kubica pomimo poprawy czasu na koniec swojego przejazdu na 1:29,125, spadł na jedenaste miejsce. Pierwsza dziesiątka w połowie sesji wyglądała następująco: Rosberg, Barrichello, Button, Hamilton, Massa, Nakajima, Raikkonen, Webber, Heidfeld i Trulli. Ze wszystkich kierowców bez czasu był tylko Nelson Piquet Jr, jednak Brazylijczyk był już na torze i w 32 minucie wykręcił 1:29,081, co dało mu 12 miejsce.

W 35 minucie Massa znalazł się na szczycie klasyfikacji z czasem 1:28,253, poprawiając wynik Rosberga o 0,111 sekundy. Piquet jeszcze bardziej podkręcił tempo i na jednym ze swoich kolejnych okrążeń wykręcił 1:28,503, co dało mu czwarte miejsce. Następnie Massa jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 28 sekund, uzyskując czas 1:27,983. W 40 minucie Kubica miał szansę na poprawę czasu, ale trafił na wolniejszego kierowcę w ostatnim sektorze i musiał zwolnić. Polak był w tym momencie piętnasty, tracąc do Massy nieco ponad sekundę. Poprawić zdołał się jednak Raikkonen, który w 43 minucie wykręcił 1:28,467 i awansował na trzecie miejsce.

Na mniej niż kwadrans przed końcem sesji Nakajima wykręcił 1:28,364, a więc identyczny czas jak jego zespołowy kolega Rosberg i awansował na trzecie miejsce. W chwilę później przed kierowcami Williamsa znalazł się Barrichello, wykręcając 1:28,332 (0,349 sekundy straty do Massy). Dziesięć minut przed końcem sesji na torze był tylko Massa, który wyjechał z boksów na nowym zestawie miękkich opon. Brazylijczyk w ostatnim sektorze uzyskał rekordowy czas, ale ogólnie zabrakło mu trochę do poprawy czasu całego okrążenia. Na tor zaczęli tymczasem wyjeżdżać kolejni kierowcy, aby wykonać ostatnie przejazdy przed kwalifikacjami.

W końcówce sesji Heidfeld wykręcił 1:28,715 i awansował na dwunaste miejsce. Glock poprawił się z kolei na 1:28,094 i wskoczył na drugie miejsce, by na początku kolejnego kółka wpaść w poślizg w pierwszym zakręcie i zatrzymać się na poboczu (kierowca Toyoty mógł jednak po chwili kontynuować jazdę). Przed Niemcem na drugiej pozycji znalazł się następnie jego zespołowy kolega Trulli (1:28,022), Nakajima przesunął się na czwarte miejsce (1:28,122), a pierwszą piątkę zamknął Kubica, wykręcając na swoim ostatnim szybkim kółku 1:28,320 (0,337 straty do Massy).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
arti0801, 06.06.2009 11:14[!]
Cieszy postawa Massy i poprawa BMW. Duzo okr. Masa przejechal o 10 wiecej niz Kimi hmmm. Mam nadzieje ze Kimi w kwalifikacjach uzyska lepszy wynik
Alakhai, 06.06.2009 11:14[!]
jest duża szansa na Q3 dla Polaka, teraz cała nadzieja że panowie z obsługi technicznej nie pomylą choćby opon
LUKE, 06.06.2009 11:19[!]
jest tak wyrównanie że naprawde w kwalu będą decydowały ułamki sekund
tomekzzar, 06.06.2009 11:22[!]
wiadomo że kwalifikacje wygra ferrari,wiadomo ze brawn gp łapie zadyszke,wiadomo ze do q3 nie wejdzie bmw,wiadomo że kubica w gp turcji skonczy bez punktów,nie wiadomo tylko jak bedzie z alonso...
Byczek, 06.06.2009 11:24[!]
być może w tym momencie skończy się dominacja Brawna... wątpię, żeby zajęli jutro pierwszą linię.
korzo, 06.06.2009 11:39[!]
@tomekzzar, jak to dobrze że mamy tutaj wszystko wiedzącego guru, mogłeś chociaż wcześniej o tym wszystkim powiadomić to bym jeszcze zdążył obstawić w zakładach...
yaper, 06.06.2009 11:48[!]
Dokładnie korzo! Odkąd pamiętam to użyszkodnik tomekzzar zawsze działał mi na nerwy i tak jest nadal? To, że nie trawisz Kubicy i masz do niego jakiś poważny kompleks to nie powód, żeby trąbić o tym na lewo i prawo - wielki fanie Ferrari i Alonso ;]

Po treningach oczywiście nic nie wiadomo, snucie jakichkolwiek wniosków jest co najmniej śmieszne. Od Hiszpanii Ferrari notuje zwyżkę formy i w Turcji nie będzie inaczej. Mam nadzieję, że Massa powalczy o PP i wygra ten czwarty raz z rzędu - to byłoby coś pięknego. Brawny z pewnością nie są tak słabe jak ich pozycje na treningach - to oni będą najpoważniejszymi kandydatami do PP. RedBull mało kółek, ale mają bardzo dobry bolid i Q3 to powinna być formalność - co innego wyścig, z tą awaryjnością nie mają jednak lekko. Mój Kubica notuje dobre czasy i wierzę, że uda mu się dostać do Q3 i powalczyć tam o jak najlepszy wynik. Poprawki do BMW, a zwłaszcza DDD najwyraźniej dały radę i Robert czuje bolid na tyle, żeby kręcić konkurencyjne czasy w niekonkurencyjnym bolidzie.

Kwalifikacje tuż tuż, emocje narastają...
ciociahela, 06.06.2009 12:10[!]
Obstawiam PP dla Baricza. :)
mikolajpoznan, 06.06.2009 12:21[!]
yaper-skąd bierzesz czasy poszczególnych sektorów? Dzieki z góry.

Mam nadzieję,że BMW wraca. Liczę na to.
Brawo dla Ferrari.
tomekzzar, 06.06.2009 12:27[!]
dobrze ze robert wysoko w treningach bo teraz rozumiem że słaby wynik nie bedzie w dalszym ciągu zrzucany na bmw i obsługę teamu...
tommyline, 06.06.2009 12:27[!]
Najbardziej cieszą zmiany na czele. Nie ma nic gorszego jak sezon zdominowany przez jeden zespół. Tak jakby w meczu piłki do przerwy było 6-0. Kogo emocjonowałaby druga? Nie skreślałbym BGP, ale cieszy że Robert znalazł się przed obydwoma Brawnami. Nadzieja umiera ostania...
Xerkses, 06.06.2009 12:36[!]
Cieszy równa forma Roberta w treningach, nie cieszy forma Nicka, kryzys Brawna?
mobi, 06.06.2009 12:43[!]
Jaki kryzys? Zobaczysz,że któryś z kierowców będzie w pierwszej linni.
ice_man_86, 06.06.2009 12:47[!]
jeśli nie obydwaj
maroo, 06.06.2009 12:51[!]
Hmm, postawa Ferrari nawet nawet choć Kimi coś nie ten tego. Czy obaj panowie z Ferrarek maja już takie same bolidy? Pytam o temat odchudzania ścigałek. Ktoś wie?

Kurde mam nadzieję że dominacja BGP przełamana, mam nadzieję że Robert w końcu powalczy o mocniejszy punkcik jakiś, najlepiej kilka łądnych pkt. Jednak widzę że Baricz blisko za Robertem. Ogólnie to obawiam się że i tak BGP będzie miało lepszy wynik przy dłuższych przejazdach niż BMW choć znów Robert potrafi być długo stabilny. Jednak bolid chyba coś nie bardzo. Zobaczymy.

No i moją największą nadzieją teraz dodatkowo podsyconą czasówkami jest oczywiście Fili. Trzymam kciuki i mam cholerną nadzieję na P1 jutro. Było by pięknie i wspaniale. Go Felipe, go Ferrari, go Robert :)

Pozdrówki
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca