F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200912 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Mark WebberRed Bull RB51:33,082--19
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:33,4630,3810,38118
3.3Felipe MassaFerrari F601:33,7450,6630,28221
4.9Jarno TrulliToyota TF1091:33,7950,7130,05023
5.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:33,8390,7570,04426
6.4Kimi RaikkonenFerrari F601:33,8400,7580,00123
7.16Nico RosbergWilliams FW311:33,9020,8200,06226
8.15Sebastian VettelRed Bull RB51:33,9090,8270,00713
9.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:33,9520,8700,04325
10.7Fernando AlonsoRenault R291:34,1481,0660,19616
11.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:34,2211,1390,07325
12.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:34,2271,1450,00617
13.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:34,4831,4010,25614
14.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:34,6941,6120,21123
15.8Nelson Piquet JrRenault R291:34,7381,6560,04424
16.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:34,8271,7450,08927
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:34,8781,7960,05128
18.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:34,8931,8110,01526
19.10Timo GlockToyota TF1091:34,9111,8290,01823
20.20Adrian SutilForce India VJM021:35,0922,0100,1816
107% najlepszego czasu: 1:39,598

Mark Webber okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Nurburgring, której przebieg zakłóciły nieco przelotne opady deszczu. Tor w żadnym momencie nie był jednak całkowicie mokry i wszystkie czasy zostały ustanowione na slickach. Drugi czas uzyskał Jenson Button, tracąc do Webbera niespełna 0,4 sekundy, a pierwszą trójkę zamknął Felipe Massa. Robert Kubica zajął tymczasem dopiero 14 miejsce.

Sesja zaczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych – kilku kierowców wykonało nawet po dwa kółka, między innymi Robert Kubica i Nick Heidfeld z BMW. Po 10 minutach bez ani jednego okrążenia byli tylko Lewis Hamilton i Timo Glock, a tymczasem na tor po raz drugi wyjechał Heikki Kovalainen, aby prawdopodobnie przejechać pierwsze kółko pomiarowe w tej sesji. Po chwili do Fina dołączyli Sebastien Buemi i Giancarlo Fisichella.

Kovalainen powrócił jednak do boksów bez ustanowienia czasu, natomiast Buemi pozostał na torze i uzyskał czas 1:43,315, by na kolejnym okrążeniu także wrócić do boksów, ponieważ najwyraźniej zaczął padać deszcz. Mimo to Fisichella zdołał pojechać o 2,6 sekundy szybciej na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym (1:40,674), ale w końcu także i on dał za wygraną, zjeżdżając do alei serwisowej, gdyż tor stawał się coraz bardziej śliski.

W 25 minucie na tor wyjechali kierowcy Toro Rosso na przejściowych oponach, aby sprawdzić warunki panujące na torze i obaj od razu wrócili do boksów po jednym niepełnym okrążeniu. W 29 minucie na takich samych oponach wyjechał Hamilton, aby przejechać swoje pierwsze okrążenie dzisiejszego dnia, po którym także od razu wrócił do boksów. Na torze pojawili się następnie Kovalainen, Jarno Trulli, Nico Rosberg i Sebastien Bourdais, ale już na slickach, tak więc warunki musiały ulec poprawie i można już zacząć normalną pracę.

Trulli ustanowił czas 1:39,727 na swoim pierwszym szybkim kółku, a następnie poprawił się na 1:37,736 i 1:36,501. Rosberg uplasował się na drugiej pozycji z czasem 1:37,793, a za kierowcą Williamsa znalazł się Kovalainen, wykręcając 1:39,693. Przed kierowcą McLarena znalazł się po chwili Kimi Raikkonen (1:37,980), a tymczasem Trulli poprawił się na 1:36,146. Raikkonen na drugim okrążeniu wykręcił 1:36,773 i awansował na drugie miejsce, ale przed nim znaleźli się niemal od razu Rosberg, Kovalainen i Webber. Trulli tymczasem wciąż dyktował tempo – w 44 minucie kierowca Toyoty wykręcił 1:35,136 i na tym zakończył swój pierwszy dłuższy przejazd.

W 46 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Webber z czasem 1:34,444, a następnie poprawił się na 1:33,838. Na drugie miejsce przesunął się Rosberg, wykręcając na koniec swojego pierwszego dłuższego przejazdu 1:34,971, a tymczasem Webber jeszcze wyżej podniósł poprzeczkę w 49 minucie, uzyskując czas 1:33,327. W chwilę później w pierwszym sektorze toru – konkretnie zaraz za pierwszym zakrętem – na poboczu zatrzymał się Adrian Sutil, najprawdopodobniej ze względu na awarię skrzyni biegów lub układu hydraulicznego.

Bolid Force India został dość szybko usunięty w bezpieczne miejsce i żółte flagi dość szybko zniknęły, ale wkrótce znów się pojawiły, bowiem w tym samym miejscu zatrzymał się kolejny niemiecki kierowca – Sebastian Vettel. W przypadku Vettela wyglądało to na problemy z zapłonem lub elektryką – tak przynajmniej kierowca Red Bulla powiedział przez radio zaraz po zatrzymaniu się na poboczu. Przed tym zdarzeniem Vettel uzyskał czas 1:33,909, który dał mu drugie miejsce. Wkrótce kierowców Red Bulla rozdzielili jednak Fisichella i Button, wykręcając odpowiednio 1:33,860 i 1:33,903. Button poprawił się następnie na 1:33,656 i awansował na drugie miejsce.

Na 25 minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Webber, Button, Fisichella, Vettel, Massa, Heidfeld, Hamilton, Alonso, Kubica i Bourdais. W chwilę później Trulli wykręcił 1:34,266 i wskoczył na szóste miejsce. Włoch awansował następnie na trzecie miejsce z czasem 1:33,795. Do pierwszej dziesiątki wskoczyli też Rosberg i Nakajima, spychając Alonso oraz Kubicę na miejsca 11 i 12. Polak tracił ponad 1,5 sekundy do Webbera, który w międzyczasie poprawił się na 1:33,082. W 73 minucie Raikkonen uzyskał czas 1:33,840 i awansował na czwarte miejsce. W międzyczasie bolidy Vettela i Sutila wróciły do garaży zespołów Red Bull i Force India, więc była szansa, że któryś z nich zdoła jeszcze powrócić na tor. Do końca sesji było już jednak mniej niż 15 minut.

W 81 minucie Massa wykręcił 1:33,745 i awansował na trzecie miejsce. Tymczasem Red Bull zdołał uruchomić ponownie bolid Vettela i Niemiec powrócił na tor, mając jeszcze wystarczająco dużo czasu na przejechanie jednego okrążenia pomiarowego. Nie zdołał jednak poprawić na nim swojego czasu i sesję ukończył na ósmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli ostatecznie Nakajima i Alonso, a Kubica musiał zadowolić się 14 miejscem, gdyż do końca sesji nie zdołał poprawić swojego czasu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 5,8 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Fire, 10.07.2009 19:17 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Roberto tak jak napisał Kamikadze na razie nie żyłuje bolidu jak HEI który chce się pokazać- a różnica między nimi malutka :P
@marrus... tak marrcus o teraz dobrze chyba napisałem... buhahsshaha jaki lepszy i jaki utytułowany? Dostał się do F1 bo ktoś tam od RedBulla nakleił logo na jego kask jeszcze za czasów kartingu ;)
push_mss, 10.07.2009 20:02[!]
Dobra Panowie, dosyć tej błazenady. Każdy swoje wie i dobrze. Vettel i Kubica to kierowcy dobrzy, moim zdaniem w F1 nie ma kierowców słabych i każdy z nich jest odpowiednio "utytułowany" - znikąd do F1 nie weszli. Nie każdego trzeba lubić, ale myślę że wszystkich ich trzeba SZANOWAĆ. Więc pisanie że Vettel to dzieciak któremu odbija szajba jest chyba trochę nie na miejscu. Ale z drugiej strony, każdy ma prawo do wypisywania swoich uwag i opinii (choć czasem myślę że "to powinni zblokować"). Pokój.
marrcus, 10.07.2009 20:42[!]
oki zjadem "i"
VET vs KUB
PP ___ 4 vs 1
rek okr 1 vs 0
WINS _ 3 vs 1
Fire, 10.07.2009 20:52[!]
Nie ukończył wyścigu: 10(VET) vs. 8(KUB)
Punkty: 81(VET) vs. 122(KUB)
Starty: 40(VET) vs. 48(KUB)

Średnia PKT na WYŚCIG: 2,025(VET) vs. 2,54(KUB)

Sorry Boss... kto jest bardziej "utytułowany" :D ???
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca