|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2015 | 15 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:27,697 | - | - | 27 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:27,797 | 0,100 | 0,100 | 22 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:28,412 | 0,715 | 0,615 | 32 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:28,842 | 1,145 | 0,430 | 32 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:29,265 | 1,568 | 0,423 | 30 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:30,016 | 2,319 | 0,751 | 26 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:30,071 | 2,374 | 0,055 | 38 |
8. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:30,104 | 2,407 | 0,033 | 11 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:30,205 | 2,508 | 0,101 | 34 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:30,473 | 2,776 | 0,268 | 29 |
11. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:30,755 | 3,058 | 0,282 | 30 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:30,980 | 3,283 | 0,225 | 32 |
13. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:31,387 | 3,690 | 0,407 | 21 |
14. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:31,395 | 3,698 | 0,008 | 6 |
15. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:32,303 | 4,606 | 0,908 | 14 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-30 | | 1:33,289 | 5,592 | 0,986 | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,836 |
|
|
Pogoda nad torem Albert Park póki co nie zawodzi. Drugi trening rozpoczął się przy bezchmurnym niebie w bardzo przyjemnych temperaturach. Na samej trasie byliśmy świadkami sporej niespodzianki, gdyż od razu po zapaleniu się zielonego światła z garażu wyjechali kierowcy Saubera, co mogło sugerować postęp ich sprawie w sądzie.
Pozostali kierowcy dość leniwie wyjeżdżali z boksów i po 8 minutach w tabeli czasowej mieliśmy jedynie słaby czas Raikkonena, który po chwili poprawił Grosjean, jednak to również był wynik daleki od tych uzyskiwanych w pierwszym treningu. Po kolejnych kilku minutach tempo podkręcili kierowcy Ferrari i Vettel wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:29,801, a Raikkonen był wolniejszy o pół sekundy.
Nie obyło się bez początkowych problemów. Nico Hulkenberg zaraportował przez radio, że zmiany z pierwszego treningu nie działają, a Nico Rosberg meldował uszkodzony DRS. Do ogólnych problemów Hondy z niezawodnością, swoje trzy grosze dołożył Magnussen, rozbijając się w szóstym zakręcie, co spowodowało zatrzymanie sesji. Williams doniósł również o problemach i wycieku wody w bolidzie Massy, a u Ricciardo w Red Bullu wymieniano silnik. Słowem, bardzo problematyczny piątek w Australii...
Po 30 minutach sesji na miękkich oponach pojawili się kierowcy Ferrari. Pierwszy swój czas poprawił Raikkonen i wykręcił 1:28,842. Vettel pojechał nieco wolniej i na mecie zameldował się z wynikiem gorszym o 0,4 sekundy. Rosberg na mieszance pośredniej był wolniejszy o 1,5 sekundy. Po kilkunastu kolejnych minutach na miękkich gumach wyjechał również Niemiec i wykręcił czas 1:27,697. Obecny mistrz świata był w tym momencie wolniejszy dokładnie o 0,1 sekundy. W dalszym ciągu przewaga Mercedesa nad resztą stawki nie była optymistyczna.
Następnym etapem przygotowań dla Mercedesa były próbne starty. Nico poinformował swojego inżyniera, iż wszystko przeszło zgodnie z planem i może uznać start za udany. W międzyczasie Button wykonał przejazd na miękkich oponach, który dał mu wynik 3,7 wolniejszy od Rosberga. Na 30 minut przed końcem treningu na torze nie mieliśmy jeszcze Massy i Ricciardo, o których problemach pisaliśmy oraz Manora, który jak widać dalej nie poradził sobie z oprogramowaniem.
O kolejnych problemach dowiedzieliśmy się z garażu Toro Rosso, gdzie u Maxa Verstappena doszło do awarii baterii. Na 20 minut przed zakończeniem dzisiejszych jazd na trasie zrobiło się dość tłoczno. Niemal wszyscy kierowcy postanowili sprawdzić jak zachowują się ich bolidy z nieco większym ładunkiem paliwa. Wśród kierowców Ferrari minimalnie lepsze czasy kręcił Raikkonen, który wraz z inżynierem porównywał je głównie do Bottasa. Nie da się jednak ukryć, że zdecydowanym liderem póki co jest Mercedes. Jak będzie jutro? Dowiecie się tego śledząc weekend w Australii z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|