F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Niemiec: trening 1 - Webber najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Nurburgring.
Marek Roczniak, 10 lipca 2009, wyświetlenia: 9114<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Nurburgring, której przebieg zakłóciły nieco przelotne opady deszczu. Tor w żadnym momencie nie był jednak całkowicie mokry i wszystkie czasy zostały ustanowione na slickach. Drugi czas uzyskał Jenson Button, tracąc do Webbera niespełna 0,4 sekundy, a pierwszą trójkę zamknął Felipe Massa. Robert Kubica zajął tymczasem dopiero 14 miejsce.

Sesja zaczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych – kilku kierowców wykonało nawet po dwa kółka, między innymi Robert Kubica i Nick Heidfeld z BMW. Po 10 minutach bez ani jednego okrążenia byli tylko Lewis Hamilton i Timo Glock, a tymczasem na tor po raz drugi wyjechał Heikki Kovalainen, aby prawdopodobnie przejechać pierwsze kółko pomiarowe w tej sesji. Po chwili do Fina dołączyli Sebastien Buemi i Giancarlo Fisichella.

Kovalainen powrócił jednak do boksów bez ustanowienia czasu, natomiast Buemi pozostał na torze i uzyskał czas 1:43,315, by na kolejnym okrążeniu także wrócić do boksów, ponieważ najwyraźniej zaczął padać deszcz. Mimo to Fisichella zdołał pojechać o 2,6 sekundy szybciej na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym (1:40,674), ale w końcu także i on dał za wygraną, zjeżdżając do alei serwisowej, gdyż tor stawał się coraz bardziej śliski.

W 25 minucie na tor wyjechali kierowcy Toro Rosso na przejściowych oponach, aby sprawdzić warunki panujące na torze i obaj od razu wrócili do boksów po jednym niepełnym okrążeniu. W 29 minucie na takich samych oponach wyjechał Hamilton, aby przejechać swoje pierwsze okrążenie dzisiejszego dnia, po którym także od razu wrócił do boksów. Na torze pojawili się następnie Kovalainen, Jarno Trulli, Nico Rosberg i Sebastien Bourdais, ale już na slickach, tak więc warunki musiały ulec poprawie i można już zacząć normalną pracę.

Trulli ustanowił czas 1:39,727 na swoim pierwszym szybkim kółku, a następnie poprawił się na 1:37,736 i 1:36,501. Rosberg uplasował się na drugiej pozycji z czasem 1:37,793, a za kierowcą Williamsa znalazł się Kovalainen, wykręcając 1:39,693. Przed kierowcą McLarena znalazł się po chwili Kimi Raikkonen (1:37,980), a tymczasem Trulli poprawił się na 1:36,146. Raikkonen na drugim okrążeniu wykręcił 1:36,773 i awansował na drugie miejsce, ale przed nim znaleźli się niemal od razu Rosberg, Kovalainen i Webber. Trulli tymczasem wciąż dyktował tempo – w 44 minucie kierowca Toyoty wykręcił 1:35,136 i na tym zakończył swój pierwszy dłuższy przejazd.

W 46 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Webber z czasem 1:34,444, a następnie poprawił się na 1:33,838. Na drugie miejsce przesunął się Rosberg, wykręcając na koniec swojego pierwszego dłuższego przejazdu 1:34,971, a tymczasem Webber jeszcze wyżej podniósł poprzeczkę w 49 minucie, uzyskując czas 1:33,327. W chwilę później w pierwszym sektorze toru – konkretnie zaraz za pierwszym zakrętem – na poboczu zatrzymał się Adrian Sutil, najprawdopodobniej ze względu na awarię skrzyni biegów lub układu hydraulicznego.

Bolid Force India został dość szybko usunięty w bezpieczne miejsce i żółte flagi dość szybko zniknęły, ale wkrótce znów się pojawiły, bowiem w tym samym miejscu zatrzymał się kolejny niemiecki kierowca – Sebastian Vettel. W przypadku Vettela wyglądało to na problemy z zapłonem lub elektryką – tak przynajmniej kierowca Red Bulla powiedział przez radio zaraz po zatrzymaniu się na poboczu. Przed tym zdarzeniem Vettel uzyskał czas 1:33,909, który dał mu drugie miejsce. Wkrótce kierowców Red Bulla rozdzielili jednak Fisichella i Button, wykręcając odpowiednio 1:33,860 i 1:33,903. Button poprawił się następnie na 1:33,656 i awansował na drugie miejsce.

Na 25 minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Webber, Button, Fisichella, Vettel, Massa, Heidfeld, Hamilton, Alonso, Kubica i Bourdais. W chwilę później Trulli wykręcił 1:34,266 i wskoczył na szóste miejsce. Włoch awansował następnie na trzecie miejsce z czasem 1:33,795. Do pierwszej dziesiątki wskoczyli też Rosberg i Nakajima, spychając Alonso oraz Kubicę na miejsca 11 i 12. Polak tracił ponad 1,5 sekundy do Webbera, który w międzyczasie poprawił się na 1:33,082. W 73 minucie Raikkonen uzyskał czas 1:33,840 i awansował na czwarte miejsce. W międzyczasie bolidy Vettela i Sutila wróciły do garaży zespołów Red Bull i Force India, więc była szansa, że któryś z nich zdoła jeszcze powrócić na tor. Do końca sesji było już jednak mniej niż 15 minut.

W 81 minucie Massa wykręcił 1:33,745 i awansował na trzecie miejsce. Tymczasem Red Bull zdołał uruchomić ponownie bolid Vettela i Niemiec powrócił na tor, mając jeszcze wystarczająco dużo czasu na przejechanie jednego okrążenia pomiarowego. Nie zdołał jednak poprawić na nim swojego czasu i sesję ukończył na ósmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli ostatecznie Nakajima i Alonso, a Kubica musiał zadowolić się 14 miejscem, gdyż do końca sesji nie zdołał poprawić swojego czasu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Mark WebberRed Bull RB51:33,082--19
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:33,4630,3810,38118
3.3Felipe MassaFerrari F601:33,7450,6630,28221
4.9Jarno TrulliToyota TF1091:33,7950,7130,05023
5.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:33,8390,7570,04426
6.4Kimi RaikkonenFerrari F601:33,8400,7580,00123
7.16Nico RosbergWilliams FW311:33,9020,8200,06226
8.15Sebastian VettelRed Bull RB51:33,9090,8270,00713
9.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:33,9520,8700,04325
10.7Fernando AlonsoRenault R291:34,1481,0660,19616
11.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:34,2211,1390,07325
12.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:34,2271,1450,00617
13.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:34,4831,4010,25614
14.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:34,6941,6120,21123
15.8Nelson Piquet JrRenault R291:34,7381,6560,04424
16.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:34,8271,7450,08927
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:34,8781,7960,05128
18.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:34,8931,8110,01526
19.10Timo GlockToyota TF1091:34,9111,8290,01823
20.20Adrian SutilForce India VJM021:35,0922,0100,1816
107% najlepszego czasu: 1:39,598

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 5,8 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Nurburgring
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Fire, 10.07.2009 19:17 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Roberto tak jak napisał Kamikadze na razie nie żyłuje bolidu jak HEI który chce się pokazać- a różnica między nimi malutka :P
@marrus... tak marrcus o teraz dobrze chyba napisałem... buhahsshaha jaki lepszy i jaki utytułowany? Dostał się do F1 bo ktoś tam od RedBulla nakleił logo na jego kask jeszcze za czasów kartingu ;)
push_mss, 10.07.2009 20:02[!]
Dobra Panowie, dosyć tej błazenady. Każdy swoje wie i dobrze. Vettel i Kubica to kierowcy dobrzy, moim zdaniem w F1 nie ma kierowców słabych i każdy z nich jest odpowiednio "utytułowany" - znikąd do F1 nie weszli. Nie każdego trzeba lubić, ale myślę że wszystkich ich trzeba SZANOWAĆ. Więc pisanie że Vettel to dzieciak któremu odbija szajba jest chyba trochę nie na miejscu. Ale z drugiej strony, każdy ma prawo do wypisywania swoich uwag i opinii (choć czasem myślę że "to powinni zblokować"). Pokój.
marrcus, 10.07.2009 20:42[!]
oki zjadem "i"
VET vs KUB
PP ___ 4 vs 1
rek okr 1 vs 0
WINS _ 3 vs 1
Fire, 10.07.2009 20:52[!]
Nie ukończył wyścigu: 10(VET) vs. 8(KUB)
Punkty: 81(VET) vs. 122(KUB)
Starty: 40(VET) vs. 48(KUB)

Średnia PKT na WYŚCIG: 2,025(VET) vs. 2,54(KUB)

Sorry Boss... kto jest bardziej "utytułowany" :D ???
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca