F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Symonds: Ferrari popełniło błąd zgadzając się na odejście Allisona

Zdaniem Brytyjczyka Scuderia nie posiada optymalnej struktury zarządzającej.
Nataniel Piórkowski, 14 grudnia 2016, wyświetlenia: 1536<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem dyrektora technicznego Williams – Pata Symondsa, Ferrari popełniło poważny błąd zgadzając się na zakończenie współpracy z Jamesem Allisonem.

Latem Ferrari ogłosiło zmianę na stanowisku dyrektora technicznego, potwierdzając odejście Allisona i mianowanie na jego miejsce Luki Binotto – dotychczasowego szefa działu jednostek napędowych.

Zapytany przez dziennikarzy La Gazetta dello Sport o to, czy Scuderia popełniła błąd decydując się na rozstanie z Allisonem, Symonds odrzekł: „Tak sądzę. Nie znam wewnętrznych uwarunkowań, ale przez wiele lat współpracowałem z Jamesem i mam do niego ogromny szacunek. Jest typem intelektualisty. To doskonały inżynier i lider zespołu, który łączy ludzi. Sądzę, że Ferrari znajdowałoby się dzisiaj w lepszej sytuacji, gdyby miało u siebie Jamesa”.

Zdaniem Symondsa nowa struktura zarządzająca Ferrari nie zapewnia skuteczności w pracach zespołu. „Możecie mi wierzyć, ta idea się nie sprawdza. McLaren wprowadził w ostatnim czasie strukturę, która nie opiera się na modelu piramidy, ale w F1 są inżynierowie i technicy mający bardzo mocne opinie. Są ludzie, którzy wiedzą jak pracować w zespole, ale muszą także podejmować indywidualne decyzje, nakreślać kierunki, w jakich należy podążać. Ross [Brawn] był pod tym względem doskonały, podobnie Rory Byrne, który nadal pracuje w Maranello. Ferrari stać na sukcesy, ale na czele zespołu musi stać silny lider”.

Brytyjczyk dodał, że Ferrari kilkukrotnie próbowało nawiązać z nim współpracę, po raz ostatni dwa lata temu. „Tak, trzykrotnie. Po raz pierwszy stało się to po tym, jak Brawn trafił do Ferrari w 1996 roku. Byłem wtedy jednak głównym inżynierem w Benettonie i wkrótce miałem awansować na stanowisko dyrektora technicznego, więc nie chciałem zmieniać zespołu. Później skontaktowano się ze mną w 2012 roku, za czasów Stefano Domenicaliego i w końcu w 2014, gdy byłem już w Williamsie. Za każdym razem jednak, z różnych powodów, dochodziłem do wniosku, że Ferrari nie jest dla mnie odpowiednim miejscem”.

Williams nie może pozwolić sobie na odejście Bottasa

Symonds zaznaczył, że jego zespół nie może pozwolić sobie na odejście Valtteriego Bottasa, który jest wymieniany jako poważny kandydat na następcę Nico Rosberga w Mercedesie: „Ludzie często lekceważą znaczenie ciągłości w zespole. Kierowca jest ostatnim elementem pomiędzy inżynierami i danymi. Można zastępować jednego kierowcę drugim, ale potrzebujemy punktu odniesienia. Będzie to miało szczególne znaczenie w sezonie takim jak nadchodzący, gdy dojdzie do zmian w przepisach. Dodatkowo będziemy mieli u siebie Lance'a Strolla, debiutanta bez żadnego doświadczenia w Formule 1. Utrzymanie Bottasa będzie miało kluczowe znaczenie. Jego utrata mogłaby mieć poważny wpływ na zespół”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2023  Symonds: Silniki na sezon 2026 wyrównają szanse producentów
29.09.2022  Symonds: Silniki w 2026 roku nie spowolnią Formuły 1
11.12.2021  Brawn i Symonds odejdą z Formuły 1 w 2022 roku
02.11.2021  Symonds: Celujemy w mniejsze i lżejsze bolidy na sezon 2026
23.10.2021  Symonds: Nowe bolidy F1 wcale nie muszą być wolniejsze od obecnych
Tagi:
Symonds P.
Ferrari
Allison J.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tifosi, 15.12.2016 14:45[!]
100% racji. Niestety może to oznaczać kolejny mierny sezon dla Ferrari. Czas na zmiany i to radykalne, bo od ery Michaela już dużo lat minęło.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca