F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 200716 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,176 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:46,137--17
2.5Felipe MassaFerrari F20071:46,3880,2510,25117
3.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:46,5070,3700,11910
4.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:46,7820,6450,27514
5.4Heikki KovalainenRenault R271:47,0650,9280,28313
6.12Jarno TrulliToyota TF1071:47,2181,0810,15311
7.16Nico RosbergWilliams FW291:47,2511,1140,03316
8.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:47,3591,2220,10816
9.11Ralf SchumacherToyota TF1071:47,4541,3170,09519
10.15Mark WebberRed Bull RB31:47,5271,3900,07315
11.3Giancarlo FisichellaRenault R271:47,5641,4270,03716
12.7Jenson ButtonHonda RA1071:47,7671,6300,20318
13.14David CoulthardRed Bull RB31:47,8061,6690,03910
14.19Sebastian VettelToro Rosso STR21:47,8381,7010,03219
15.17Alex WurzWilliams FW291:47,9021,7650,06416
16.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:48,1291,9920,22716
17.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:48,1632,0260,03421
18.20Adrian SutilSpyker F8-VIIB1:48,3482,2110,18518
19.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:48,5282,3910,18016
20.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:48,9552,8180,42716
21.21Sakon YamamotoSpyker F8-VIIB1:49,1793,0420,22414
22.10Robert KubicaBMW Sauber F1.07---2
107% najlepszego czasu: 1:53,567

Po zdominowaniu w piątek drugiej sesji treningowej przez zespół McLaren, w sobotę na czele stawki uplasowali się już obydwaj kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa. Fernando Alonso, który w piątek był najszybszy, w trzeciej sesji treningowej zajął trzecie miejsce, mając ponad 0,3 sekundy straty do Raikkonena. Czwarty czas uzyskał jego partner z zespołu McLaren – Lewis Hamilton.

Fin znajdował się na czele tabeli czasowej przez większą część sesji, dosyć wcześnie wykręcając 1:46,137 na twardszych oponach. W końcówce sesji po założeniu bardziej miękkich opon z białym paskiem miał szansę na poprawę czasu, będąc najszybszym w pierwszym sektorze toru Spa-Francorchamps, jednak później stracił przewagę i ostatecznie uzyskał gorszy czas o zaledwie 0,003 sekundy. Massa także nie poprawił się na miękkich oponach, popełniając błąd w szykanie Bus Stop. Strata Brazylijczyka do Raikkonena wyniosła 0,25 sekundy.

Największym pechowcem był dzisiaj Robert Kubica. Kierowca zespołu BMW Sauber musiał zjechać z toru jeszcze przed ustanowieniem czasu z powodu dymu wydobywającego się z tyłu samochodu. „Usłyszałem dziwne dźwięki i postanowiłem wyłączyć od razu silnik.” – powiedział Polak. Na razie nie wiadomo, czy w bolidzie Kubicy będzie konieczna wymiana silnika – jeśli tak, to jego pozycja startowa zostanie obniżona o 10 miejsc. Nick Heidfeld, na którego barkach spoczęły ostatnie przygotowania zespołu do kwalifikacji i wyścigu w Belgii, uzyskał dziewiąty czas.

Najbliższym rywalem kierowców z zespołów Ferrari i McLaren okazał się tymczasem Heikki Kovalainen (Renault), który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tuż za Finem pozycjach 6 i 7 uplasowali się kierowcy prowadzący bolidy napędzane silnikami Toyoty – Jarno Trulli (Toyota) i Nico Rosberg (Williams). Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem Ralf Schumacher (Toyota) i Mark Webber (Red Bull).

Z pozostałych kierowców nieźle spisywali się reprezentanci Spykera. Adrian Sutil był w pewnym momencie trzynasty i choć ostatecznie sklasyfikowany został na 18 miejscu (+2,2s), to był to i tak udany występ Niemca. Tymczasem Sakon Yamamoto zajmował przez chwilę 15 pozycję, jednak z powodu ewidentnej usterki mechanicznej wypadł z toru w szykanie Fagnes i uderzył w barierę z opon. Ostatecznie Japończyk sklasyfikowany został na 21 pozycji. Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 14:00.

Pogoda
Temperatura powietrza: 17°C
Temperatura toru: 22°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
seba_d, 15.09.2007 13:06[!]
i tak dobrze że miał awarie silnika teraz, a nie podczas wyścigu.
jankos89, 15.09.2007 13:10[!]
Mam nadzieje ze juz w wyscigu bedzie brylował tak jak przed tygodniem Alonso .
kamil.pl5, 15.09.2007 13:38[!]
ma ktoś może filmik z tego co się stało kubicy ?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca