|
|
|
|
|
|
Grande Premio do Brasil 2007 | 21 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2007 | | 1:19,580 | - | - | 9 |
2. | 5 | Felipe Massa | Ferrari F2007 | | 1:20,062 | 0,482 | 0,482 | 10 |
3. | 4 | Heikki Kovalainen | Renault R27 | | 1:20,829 | 1,249 | 0,767 | 19 |
4. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW29 | | 1:21,064 | 1,484 | 0,235 | 14 |
5. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-22 | | 1:21,121 | 1,541 | 0,057 | 10 |
6. | 11 | Ralf Schumacher | Toyota TF107 | | 1:21,243 | 1,663 | 0,122 | 22 |
7. | 19 | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR2 | | 1:21,598 | 2,018 | 0,355 | 22 |
8. | 15 | Mark Webber | Red Bull RB3 | | 1:22,104 | 2,524 | 0,506 | 12 |
9. | 12 | Jarno Trulli | Toyota TF107 | | 1:22,104 | 2,524 | 0,000 | 26 |
10. | 18 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR2 | | 1:22,250 | 2,670 | 0,146 | 17 |
11. | 8 | Rubens Barrichello | Honda RA107 | | 1:22,434 | 2,854 | 0,184 | 23 |
12. | 7 | Jenson Button | Honda RA107 | | 1:22,477 | 2,897 | 0,043 | 22 |
13. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB3 | | 1:22,667 | 3,087 | 0,190 | 16 |
14. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA07 | | 1:22,929 | 3,349 | 0,262 | 19 |
15. | 20 | Adrian Sutil | Spyker F8-VIIB | | 1:23,248 | 3,668 | 0,319 | 30 |
16. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW29 | | 1:23,261 | 3,681 | 0,013 | 26 |
17. | 23 | Anthony Davidson | Super Aguri SA07 | | 1:23,551 | 3,971 | 0,290 | 20 |
18. | 21 | Sakon Yamamoto | Spyker F8-VIIB | | 1:24,366 | 4,786 | 0,815 | 25 |
19. | 9 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.07 | | - | - | - | 1 |
20. | 10 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.07 | | - | - | - | 1 |
21. | 1 | Fernando Alonso | McLaren MP4-22 | | - | - | - | 1 |
22. | 3 | Giancarlo Fisichella | Renault R27 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,151 |
|
|
Zgodnie z prognozami pogody na ten weekend, przygotowania do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Brazylii, podczas którego rozstrzygnie się walka o tytuł mistrzowski, rozpoczęły się od mokrej pierwszej sesji treningowej. Najszybszym kierowcą w takich warunkach okazał się Kimi Raikkonen, pokonując o blisko pół sekundy swojego partnera z zespołu Ferrari – Felipe Massę.
Aktualny lider mistrzostw Lewis Hamilton (McLaren) uzyskał piąty czas, natomiast trzeci i zarazem ostatni pretendent do tytułu – Fernando Alonso zrezygnował z ukończenia okrążenia pomiarowego, przejeżdżając na samym początku tylko jedno kółko zapoznawcze. Podobnie postąpili obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica, a także Giancarlo Fisichella (Renault), choć ten ostatni w sumie dwukrotnie wyjechał na tor.
Nawierzchnia była mokra przez cały czas trwania 90-minutowej sesji, jako że deszcz przestawał padać tylko na krótkie chwile i nigdy nie zdążyła utworzyć się sucha linia jazdy. Kierowcy Ferrari nie spieszyli się zbytnio z wyjazdem na mokry tor i dopiero w ostatnim kwadransie ustanowili czasy okrążenia. Nieco wcześniej pierwsze pomiarowe kółko zaliczył Hamilton, plasując się początkowo na 16 pozycji. Później Brytyjczyk zaczął piąć się w górę i ostatecznie dobrnął do piątego miejsca, jednak jego strata do Raikkonena wyniosła ponad półtorej sekundy.
Najbliższym rywalem kierowców Ferrari okazał się Heikki Kovalainen (Renault), ale także i jemu nie udało się zejść poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tuż za Finem uplasował Nico Rosberg, a tymczasem debiutujący w ten weekend w roli kierowcy wyścigowego drugi reprezentant Williamsa – Kazuki Nakajima dosyć spokojną sesję ukończył na 16 pozycji z ponad 3,5-sekundową stratą do najszybszego zawodnika. Japończyk przejechał w sumie 26 okrążeń.
Na pozycjach 6 i 9 uplasowali się kierowcy Toyoty – Ralf Schumacher i Jarno Trulli. Ten pierwszy nie uniknął poślizgu na śliskim torze w dalszej części sesji, ale obyło się bez kraksy. Reprezentantów Toyoty rozdzielili Sebastian Vettel (Toro Rosso) i Mark Webber (Red Bull), czyli kierowcy spisujący się całkiem nieźle na mokrym torze. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się partner zespołowy Vettela – Vitantonio Liuzzi, a więc jeśli wyścig po raz trzeci z rzędu zostanie rozegrany w deszcz, obydwie ekipy Red Bull będą miały szansę na powiększenie swojego dorobku punktowego.
Oprócz Schumachera błędów na mokrym torze nie uniknęli także obydwaj kierowcy Spykera – Adrian Sutil i Sakon Yamamoto, jednak także i w tych przypadkach wszystko skończyło się szczęśliwie. Ostatecznie obaj kierowcy sklasyfikowani zostali odpowiedni na pozycjach 15 i 18, a dodatkowo Sutil okazał się najbardziej pracowitym uczestnikiem pierwszej sesji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 19°C
Temperatura toru: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 91%
Mokro
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|