|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2007 | 8 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Felipe Massa | Ferrari F2007 | | 1:34,972 | - | - | 17 |
2. | 1 | Fernando Alonso | McLaren MP4-22 | | 1:35,220 | 0,248 | 0,248 | 24 |
3. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-22 | | 1:35,712 | 0,740 | 0,492 | 22 |
4. | 6 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2007 | | 1:35,779 | 0,807 | 0,067 | 20 |
5. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW29 | | 1:36,308 | 1,336 | 0,529 | 21 |
6. | 15 | Mark Webber | Red Bull RB3 | | 1:36,522 | 1,550 | 0,214 | 20 |
7. | 12 | Jarno Trulli | Toyota TF107 | | 1:36,597 | 1,625 | 0,075 | 25 |
8. | 38 | Kazuki Nakajima | Williams FW29 | | 1:36,885 | 1,913 | 0,288 | 15 |
9. | 11 | Ralf Schumacher | Toyota TF107 | | 1:37,052 | 2,080 | 0,167 | 22 |
10. | 10 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.07 | | 1:37,121 | 2,149 | 0,069 | 12 |
11. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB3 | | 1:37,484 | 2,512 | 0,363 | 7 |
12. | 35 | Sebastian Vettel | BMW Sauber F1.07 | | 1:37,837 | 2,865 | 0,353 | 39 |
13. | 18 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR2 | | 1:37,882 | 2,910 | 0,045 | 20 |
14. | 4 | Heikki Kovalainen | Renault R27 | | 1:38,143 | 3,171 | 0,261 | 24 |
15. | 3 | Giancarlo Fisichella | Renault R27 | | 1:38,300 | 3,328 | 0,157 | 26 |
16. | 20 | Adrian Sutil | Spyker F8-VII | | 1:38,720 | 3,748 | 0,420 | 29 |
17. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA07 | | 1:38,966 | 3,994 | 0,246 | 10 |
18. | 19 | Scott Speed | Toro Rosso STR2 | | 1:39,130 | 4,158 | 0,164 | 9 |
19. | 8 | Rubens Barrichello | Honda RA107 | | 1:39,234 | 4,262 | 0,104 | 21 |
20. | 7 | Jenson Button | Honda RA107 | | 1:39,331 | 4,359 | 0,097 | 17 |
21. | 23 | Anthony Davidson | Super Aguri SA07 | | 1:39,357 | 4,385 | 0,026 | 9 |
22. | 21 | Christijan Albers | Spyker F8-VII | | 1:40,074 | 5,102 | 0,717 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,620 |
|
|
Felipe Massa uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej na torze Sepang. Kierowca Ferrari pokonał aktualnego mistrza świata Fernando Alonso o ponad 0,2 sekundy, a swojego partnera Kimiego Raikkonena aż o blisko sekundę. Tuż przed Finem na czwartej pozycji uplasował się partner Alonso z zespołu McLaren – Lewis Hamilton.
Massa już na swoim pierwszym okrążeniu wykręcił bardzo dobry czas, a po pół godzinie jego przewaga na Raikkonen wynosiła pół sekundy. W chwilę później Brazylijczyk ustanowił najlepszy czas dnia, którego nawet w drugiej sesji treningowej nikt nie zdołał poprawić. Felipe był także bardzo szybki w boksach podczas pierwszej sesji, jednak stewardzi nie byli pod wrażeniem i przyznali mu grzywnę w wysokość 4800 Euro za przekroczenie limitu prędkości.
Nieco ciekawiej wyglądała walka pomiędzy kierowcami McLarena. Początkowo nieznacznie szybszy był Hamilton (o 0,127 sekundy) i wydawało się, że Brytyjczyk znów będzie wywierał presję na dwukrotnym mistrzu świata. Na odpowiedź Alonso nie trzeba było jednak długo czekać i ostatecznie Hiszpan okazał się szybszy od swojego partnera o pół sekundy.
Najszybszym kierowcą nie z zespołów Ferrari i McLaren okazał się tymczasem Nico Rosberg, choć jego strata do Massy wyniosła już grubo ponad sekundę. Niezłą dyspozycję zespołu Williams potwierdził w pierwszej sesji kierowca testowy Kazuki Nakajima, który pomimo poślizgu w 15 zakręcie uzyskał ósmy czas, jako ostatni mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się Mark Webber (Red Bull), obydwaj kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Ralf Schumacher, a także Robert Kubica, który przejechał zaledwie 12 okrążeń. „Mieliśmy dzisiaj wiele problemów i nie wszystkie udało się rozwiązać.” – powiedział wyraźnie niezadowolony Krakowianin. Na pocieszenie kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Sebastian Vettel (P12, +2,8s) przejechał aż 39 okrążeń, porównując dwie specyfikacje opon wybrane przez firmę Bridgestone na tor Sepang (średnią i twardą).
Z pozostałych zespołów uwagę zwraca słaba postawa Renault (miejsca 14-15, trzy sekundy straty do Massy) i fatalna wręcz dyspozycja Hondy (miejsca 19-20, cztery sekundy straty). Poślizg Nakajimy był jedynym większym incydentem w pierwszej sesji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 34°C
Temperatura toru: 44°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|