F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200820 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:15,537--22
2.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:15,6660,1290,12919
3.2Felipe MassaFerrari F20081:15,7960,2590,13022
4.5Fernando AlonsoRenault R281:16,1630,6260,36722
5.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:16,3270,7900,16423
6.7Nico RosbergWilliams FW301:16,6061,0690,27927
7.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:16,6181,0810,01225
8.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,7191,1820,10120
9.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:16,8211,2840,10226
10.6Nelson Piquet JrRenault R281:17,0631,5260,24226
11.9David CoulthardRed Bull RB41:17,1081,5710,04518
12.16Jenson ButtonHonda RA1081:17,1311,5940,02328
13.12Timo GlockToyota TF1081:17,1851,6480,05428
14.10Mark WebberRed Bull RB41:17,2681,7310,08311
15.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,4711,9340,20330
16.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:17,5001,9630,02924
17.11Jarno TrulliToyota TF1081:17,5562,0190,05629
18.20Adrian SutilForce India VJM011:17,7842,2470,22829
19.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:18,7793,2420,9958
20.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:21,5065,9692,72716
107% najlepszego czasu: 1:20,825

Kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen uzyskali najszybsze czasy w pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na przesychającym torze Hockenheim. Na trzeciej pozycji uplasował się Felipe Massa (Ferrari), a tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) poranną sesję ukończył na przedostatniej pozycji ze względu na wypadnięcie z toru w ostatnim kwadransie.

Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się przy dość mokrej nawierzchni toru po niedawnych opadach deszczu. Z kierowców, którzy zdecydowali się na wykonanie na początku sesji okrążenia zapoznawczego (wszyscy z wyjątkiem reprezentantów Ferrari), większość wybrała zwykłe deszczowe opony (pośrednie). Z uwagi na niedawne testy na Hockenheim i dalsze opady deszczu nie zanosiło się na to, aby wkrótce miało się zrobić bardzo tłoczno na torze.

W 13 minucie na tor powrócił Timo Glock (Toyota), ale po jednym okrążeniu znalazł się ponownie w boksach. W chwilę później na tor wyjechali kierowcy z zespołów McLaren i Renault, a także Sebastian Vettel (Toro Rosso). Jako pierwszy czas okrążenia (1:35,054) ustanowił Nelson Piquet Jr (Renault), jednak wynik ten niemal od razu poprawił Vettel, wykręcając 1:33,350. Niemiec poprawił się następnie na 1:31,394 i wrócił do boksów, a po chwili na czele klasyfikacji znalazł się Fernando Alonso (Renault), uzyskując czas 1:30,267.

Hamilton wskoczył w międzyczasie na drugie miejsce, zaliczając na jednym z wcześniejszych okrążeń efektowny piruet na wejściu w Parabolikę. Brytyjczyk wypadł na chwilę na trawiaste pobocze, ale szybko powrócił na tor i kontynuował jazdę, jako pierwszy przełamując kilka minut później barierę jednej minuty i 30 sekund. Hamilton nie cieszył się jednak długo z pierwszego miejsca, bowiem Alonso na koniec swojego pierwszego przejazdu wykręcił 1:28,572. Obaj kierowcy powrócili do boksów, a tymczasem na torze pojawili się kierowcy Ferrari i Robert Kubica (BMW Sauber).

Kimi Raikkonen po swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym zajmował dziesiąte miejsce, natomiast jego kolega z zespołu Ferrari – Felipe Massa wskoczył od razu na czwartą pozycję, po czym znalazł się na szczycie tabeli z czasem 1:27,842. Wynik ten poprawił następnie Raikkonen (1:27,581) i na czele byli już obaj kierowcy włoskiej stajni. Raikkonen i Massa kontynuowali coraz szybszą jazdę na przesychającym torze, wymieniając się najszybszymi czasami okrążeń. Fin zakończył swój pierwszy przejazd z czasem 1:26,473, a Massa przed powrotem do boksów wykręcił 1:25,888.

Kubica po pierwszym, bardzo krótkim przejeździe zamykał pierwszą dziesiątkę (1:28,919), a tymczasem lokalny faworyt Nick Heidfeld (BMW Sauber) jako jedyny kierowca nie miał jeszcze ustanowionego czasu, choć zbliżała się już połowa sesji. Massa powrócił niemal od razu na tor na drugi przejazd i kontynuował narzucanie coraz większego tempa, wykręcając nadal na pośrednich oponach 1:24,828. W międzyczasie na drugą pozycję wskoczył Vettel, jako pierwszy decydując się na założenie opon na suchy tor. Decyzja ta okazała się słuszna, bowiem Niemiec na kolejnym kółku wykręcił 1:24,087, by zakończyć swój przejazd z czasem 1:21,404.

Po powrocie Vettela do boksów na 38 minut przed końcem sesji na torze nie było przez żadnego kierowcy. Cisza trwała jednak krótko – przerwał ją Sebastien Bourdais (Toro Rosso), a do wyjazdu na tor szykował się Heidfeld, który podczas tego weekendu ma zupełnie nowe malowanie kasku (dominuje biały kolor, a po bokach widoczna jest niemiecka flaga). Bourdais wykręcił 1:24,817 i awansował na drugie miejsce, natomiast Heidfeld na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym w tej sesji uzyskał czas 1:24,507 i znalazł się tuż za Francuzem na trzeciej pozycji. W chwilę później na czele klasyfikacji znalazł się Adrian Sutil (Force India) z czasem 1:21,325, a tymczasem Bourdais zatrzymał się na poboczu ze względu na jakieś problemy z bolidem.

Na 28 minut przed końcem sesji Heidfeld wykręcił 1:20,700, jednak szybciej od niego pojechał Sutil, który jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund (1:19,084). Następnie w posiadaniu najlepszego czasu znalazł się Nico Rosberg (Williams), wykręcając 1:18,663. W tym momencie pierwsze pięć miejsc okupowali niemieccy kierowcy, jako że w czołówce pojawił się także Glock. Kierowca Toyoty awansował po chwili na pierwsze miejsce, kończąc przejazd z czasem 1:18,404. Następnie na szczyt tabeli powrócił Rosberg (1:18,018), by zostać niemal od razu pokonanym przez Raikkonena, Marka Webbera (Red Bull), Alonso i Massę, który uzyskał czas 1:17,248.

Kolejność kierowców zmieniała się w szaleńczym tempie – na kwadrans przed końcem sesji na czele klasyfikacji znajdował się Hamilton (1:16,107), a tymczasem na tor powrócił w końcu Kubica. Niestety Polak popełnił błąd podczas wjazdu na część stadionową toru po tym, jak najechał lewymi kołami na białą linię zaraz przed szybkim zakrętem w prawo. Bolid momentalnie wpadł w poślizg i po przeleceniu bokiem przez całe żwirowisko uderzył niezbyt mocno w barierę z opon. Dla Kubicy, który do tego momentu przejechał niecałe osiem okrążeń, był to koniec udziału w pierwszej sesji.

W posiadaniu najszybszego czas na pięć minut przed końcem sesji znajdował się Massa (1:15,796). Brazylijczyk był w tym momencie w boksach, ale po chwili powrócił na tor, by przejechać ostatnie szybkie kółko. Nie przyniosło ono jednak poprawy czasu, a tymczasem Hamilton i Kovalainen w końcówce sesji awansowali na czołowe miejsca, wykręcając odpowiednio 1:15,537 i 1:15,666. Massa sesję ukończył na trzeciej pozycji, tracąc do Hamiltona 0,259 sekundy. Po zakończeniu regulaminowego czasu kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na prostej startowej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal5, 18.07.2008 12:08[!]
Maki szybkie nie dobrze ale ferrari da rade zobaczymy jak cały trening będzie suchy
Chłodny, 18.07.2008 12:12[!]
Widać było ze Ferrari ma problemy z ustawieniem bolidu na sektor nr 3. Wypadek Kubicy to jego błąd, wyjechał troche za szeroko, a jak wiemy białe linie sa śliskie na przesychajacym torze.
zoolwik, 18.07.2008 12:21[!]
Od zwyciestwa w kanadzie i zapalenia sie Roberta na tytul mistrza wszystko zaczelo sie walic. Francja, GB i teraz niemcy na dzien dobry juz zwirowanie. Moze i publicznie mowi, ze jest realista, ale praktycznie wyglada jakby za bardzo chcial. A wystarczylo by dowozic spokojnie punkty. Mam szczera nadzieje, ze od jutra wszystko wroci do normy!
Sylwek1092, 18.07.2008 12:28[!]
Ma ktoś filmik z kolizją Kubicy?
drgonzo78, 18.07.2008 12:37[!]
gross, 18.07.2008 12:41[!]
a mocno rozwalił samochód? Hamilton też się na torze kręcił.
Chłodny, 18.07.2008 12:53[!]
Tylko lewe przednie zawieszenie chyba, tyle widziałem.
owca, 18.07.2008 12:56[!]
heh, ja mam filmik z wypadku :P nagrałem komórką ;-) jak ktoś chce to mogę wysłać mms'em :P
fordern, 18.07.2008 12:58[!]
Kubicy nie nauczono się rozbijać ;) mógł sobie rękę "zepsuć" , bo nie puścił kierownicy, a jakby tak koło się niefortunnie przekrzywiło i skręciło to nadgarstek do medyka ;)
http://www.formul.../2008/796/tv_images/
zdjęcie numer 14
DarkArt, 18.07.2008 13:10[!]
Fordern: a Kanada rok temu?
Clydebarrow, 18.07.2008 13:30[!]
@fordern
Mądraliński jesteś trochę, kolego...
Kierowcy zwykle puszczają kierownicę przy uderzeniu czołowym.
Robert cały czas trzymał kierownicę, żeby mieć panowanie nad kierunkiem poślizgu samochodu (puszczenie kierownicy mogłoby spowodować skręcenie kół)...
A tak, "dopłynął" do opon i wysiadł z furmanki bez najmniejszych problemów...
sebas, 18.07.2008 13:50[!]
O, Pan Nieomylny wylądował w żwirze. Nieprawdopodobne. I co teraz?
dawid.ch1, 18.07.2008 13:59[!]
Przestańcie już. Sebas, każdemu się zdarza.
sebas, 18.07.2008 14:16[!]
Przecież wiem, że każdemu się zdarza. Tylko bądźmy obiektywni wobec wszystkich.
rafaello85, 18.07.2008 14:21[!]
Na treningach takie błędy są wybaczalne, bo nie traci się punktów:)
dashofer, 18.07.2008 14:25[!]
ir3n3usz, 18.07.2008 14:49[!]
Drugi trening trwa, pozostało 41 minut do końca. Kubica 5, Heidfeld 9, Massa 1
82TOMMY82, 18.07.2008 16:18[!]
oby to tylko nie bylo obnizka formy Robcia....:( drugi blad praktycznie z rzedu co by nie mowic ( o ile liczyc Silverstone)
MairJ23, 18.07.2008 17:14[!]
"...Bourdais wykręcił 1:24,817 i awansował na drugie miejsce, natomiast Heidfeld na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym w tej sesji uzyskał czas 1:24,507 i znalazł się tuż za Francuzem..."

wydaje mi sie ze cos tu jest nie tak.... 507 to mniejsza liczba niz 817 :)

http://youtube.co...Y&watch_response - to chyba najlepsze ujecia z tego jak Roberta wyrzucilo
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca