F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200820 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:15,025--37
2.2Felipe MassaFerrari F20081:15,7220,6970,69731
3.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:15,7600,7350,03834
4.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:15,9900,9650,23037
5.10Mark WebberRed Bull RB41:16,0170,9920,02725
6.5Fernando AlonsoRenault R281:16,2301,2050,21338
7.7Nico RosbergWilliams FW301:16,3551,3300,12541
8.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:16,3631,3380,00836
9.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,3771,3520,01440
10.9David CoulthardRed Bull RB41:16,3781,3530,00135
11.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:16,4221,3970,04441
12.11Jarno TrulliToyota TF1081:16,5301,5050,10845
13.16Jenson ButtonHonda RA1081:16,5421,5170,01238
14.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:16,6771,6520,13528
15.6Nelson Piquet JrRenault R281:16,7341,7090,05742
16.12Timo GlockToyota TF1081:16,7811,7560,04744
17.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:16,8291,8040,04821
18.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:16,8601,8350,03114
19.20Adrian SutilForce India VJM011:17,0081,9830,14839
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,0472,0220,03937
107% najlepszego czasu: 1:20,277

Lewis Hamilton (McLaren) ponownie okazał się najszybszym kierowcą na torze Hockenheim. Brytyjczyk w drugiej sesji treningowej pokonał o ponad pół sekundy kierowców Ferrari – Felipe Massę i Kimiego Raikkonena. Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona zmieścili się Heikki Kovalainen (McLaren) i Mark Webber (Red Bull). Tymczasem Robert Kubica uplasował się na ósmej pozycji, tuż przed drugim kierowcą BMW – Nickiem Heidfeldem.

Druga sesja rozpoczęła się przy zupełnie suchym torze i wszyscy kierowcy od razu zabrali się do pracy. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Sebastien Bourdais (Toro Rosso), jednak Francuz miał jakieś problemy, gdyż jego czas wyniósł zaledwie 1:25,202. Na kolejnym kółku Bourdais uzyskał już bardziej reprezentatywny czas, a tymczasem na szczycie tabeli czasowej znalazł się drugi kierowca Toro Rosso – Sebastian Vettel (1:16,830). Tuż za Niemcem uplasował się Kubica w naprawionym po porannej kraksie bolidzie BMW Sauber, tracąc do Vettela 0,3 sekundy.

Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowali się już kierowcy McLarena – Hamilton i Kovalainen, wykręcając czasy 1:15,817 i 1:16,816. Hamilton chwilę wcześniej o mały nie wpadł na wolno jadącego Bourdaisa, na którego trafił w szybkim zakręcie prowadzącym na część stadionową toru. Francuz najwyraźniej miał nadal problemy z bolidem, gdyż po powrocie do boksów wysiadł od razu z kokpitu, a mechanicy Toro Rosso przystąpili do naprawy auta. W tarapatach znalazł się także Rubens Barrichello (Honda), ale tylko na chwilę, bowiem zaliczył niegroźny poślizg zaraz na nawrotem.

W międzyczasie na pozycjach 2 i 3 znaleźli się kierowcy Ferrari – Massa i Raikkonen. Massa uzyskał czas gorszy o blisko pół sekundy od Hamiltona, a Raikkonen był wolniejszy o kolejne 0,2 sekundy. Czwarte miejsce zajmował po 20 minutach Heidfeld, a oprócz niego poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona mieścił się jeszcze tylko Kovalainen. W 22 minucie Vettel uzyskał czas 1:16,478 i awansował na trzecie miejsce. W chwilę później Raikkonena i Heidfelda rozdzielił Fernando Alonso (Renault), wykręcając 1:16,756. Kubica zajmował w tym momencie ósme miejsce, plasując się tuż za Jarno Trullim (Toyota). Następnie przed Polakiem znalazł się także Adrian Sutil (Force India), uzyskując na bardziej miękkich oponach czas 1:17,075.

Po upływie pierwszych trzydziestu minut bez czasu był tylko Kazuki Nakajima (Williams), który do tej pory przejechał zaledwie trzy okrążenia, w tym ani jednego pełnego. Japończyk siedział na stanowisku dowodzenia Williamsa, podczas gdy zespół pracował nad jego bolidem, próbując usunąć bliżej nieokreśloną usterkę. W międzyczasie Massa poprawił się na 1:16,027, ale nadał był drugi. Brazylijczyk wykręcił następnie 1:15,826, a więc jego strata do Hamiltona zmalała do zaledwie 0,009 sekundy. Tymczasem Kubica na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:16,823 i przesunął się na ósme miejsce. W chwilę później jadący także na oponach z białym paskiem Trulli wykręcił 1:16,530, co zapewniło mu awans na szóste miejsce.

W połowie sesji kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Hamilton, Massa, Raikkonen, Kovalainen (Fin poprawił się w międzyczasie na 1:16,333), Vettel, Nico Rosberg (Williams), Trulli, Heidfeld, Alonso i Kubica. Najwolniejszym kierowcą na torze był w tym momencie Barrichello, który miał już na swoim koncie dwa niegroźne piruety. Tymczasem okazało się, że problemy z bolidem poza Bourdaisem i Nakajimą ma także Webber. W 46 minucie Kubica uzyskał na oponach z białym paskiem czas 1:16,363 i awansował do pierwszej piątki. W międzyczasie Timo Glock (Toyota) popełnił błąd w ostatnim zakręcie i wypadł na chwilę na pobocze, na którym jego auto podskoczyło w górę, ale wszystko skończyło się dość szczęśliwie.

W 50 minucie Massa zdołał w końcu zrzucić Hamiltona z pierwszego miejsca, wykręcając 1:15,722. Warto dodać, że Brazylijczyk nadal korzystał z twardszych opon. Tymczasem Kovalainen jadąc na bardziej miękkich oponach poprawił się na 1:16,069, ale nadal był czwarty. Po godzinie kolejność pierwszej dziesiątki wyglądała następująco: Massa, Hamilton, Raikkonen, Kovalainen, Rosberg (Niemiec poprawił się na 1:16,355), Kubica, Heidfeld, Vettel, Trulli i David Coulthard (Red Bull). W międzyczasie na tor wyjechał Nakajima, którego bolid został w końcu naprawiony. Japończyk na oponach z białym paskiem uzyska czas 1:17,940 (P18). Bardziej miękkie opony wypróbowali także Hamilton i Raikkonen, ale nie udało im się poprawić czasu Massy i nadal zajmowali miejsca 2 i 3.

Nakajima swój pierwszy dłuższy przejazd zakończył z czasem 1:17,623 i nadal był osiemnasty. Tymczasem Massa na swoim pierwszym kółku na bardziej miękkich oponach nie zdołał poprawić czasu, choć w środkowym sektorze ustanowił rekord sesji. W 71 minucie na tor powrócił Webber, mając założone opony z białym paskiem. Australijczyk uzyskał czas 1:17,139 i nadal był siedemnasty. Z czołówki w tym momencie na torze był tylko Raikkonen, który na bardziej miękkich oponach zszedł poniżej jednej minuty i 16 sekund (1:15,981), ale nadał był trzeci. W 79 minucie barierę 76 sekund przełamał także Kovalainen i nadal zajmował czwartą pozycję.

Osiem minut przed końcem sesji Massa powrócił na tor na oponach z białym paskiem, jednak pomimo rekordu sesji w pierwszym sektorze nie poprawił czasu okrążenia, popełniając niewielki błąd w zakręcie nr 11. W międzyczasie na tor powrócił ostatni z pechowców – Bourdais, który w tym momencie zajmował ostatnie miejsce. W końcówce sesji Hamilton podczas symulowanego przejazdu kwalifikacyjnego uzyskał na bardziej miękkich oponach czas 1:15,025 i awansował na pierwsze miejsce, mając blisko 0,7 sekundy przewagi nad Massą. Ponadto Webber poprawił się na 1:16,017 i wskoczył na piąte miejsce, a tuż za nim znalazł się Alonso z czasem 1:16,230. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Rosberg, Kubica, Heidfeld i Coulthard.

Po zakończeniu sesji odbyła się kolejna próba nowego oprogramowania do jednolitych ECU, które ma umożliwić ograniczenie prędkości bolidów w miejscu wypadku.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 18.07.2008 21:55[!]
Clydebarrow---> nie oglądałem treningu. Mnie też się wydaje, że McLaren nie ma 0,7s. na okrążeniu, wiadomo, że podczas wolnych treningów kierowcy sprawdzają różne rzeczy i mają różne ustawienia. Wątpliwe jest żeby McLaren uzyskał tak ogromną przewagę nad Ferrari.
bartek14830, 18.07.2008 22:04[!]
Ja słyszałem o tym że nigdy nie przestali go kochać. A poza tym jak Robcio wygrał w Kanadzie to nadal dużo osób go nie lubi. Gdyby Kubek wygrał kiedy indziej np. w Anglii to by było o wiele lepiej ponieważ jak wiadomo wtedy kiedy było GP Kanady to był mecz Niemcy - Polska. I wyścig był o 18.00 a mecz o 20.45. Dużo więcej jest kibiców piłki nożnej niż f1 i cała polska była zdruzgotana przez piłkarzy. Nie chce mi się już tu spamować. Jeśli ktoś chce pogadać to zapraszam serdecznie gg:11324308 Pozdrawiam fanów F1 i przede wszystkim ROBERTA
madry86, 18.07.2008 22:14[!]
A ja się tak ululałem ze szczęścia i wcale nie byłem zdruzgotany, nawet jak Podolski drugą bramę nam władował to miałem to gdzieś ale ok już nie zaśmiecamy;)
FlyeThemoon, 18.07.2008 23:36[!]
Szkoda Kubicy, zresztą mój bardzo głupi kolega zobaczył jego kraksę odpowiedział n000b.
pjes, 19.07.2008 09:36[!]
smiesznie jest patrzeć jak ekipa przesztywniaków zmaga się z bandą ignorantów totalnych.
dajcie dzieciom dorosnąć zamiast je gnoić. stałych starych bywalców namawiam raczej, zeby pomagali kolegom redaktorom w redagowaniu właśnie. szczególnie tłumaczeń. przykład idzie z góry, a te tłumaczenia są czasmi zbrodnią na polszczyżnie. literówkę kaźdy głupek dojrzy, albo głupie zachowanie małolata. jakbym miał tak naskakiwać na mojego syna za kaźdym razem gdy wygaduje jakieś głupoty, szerzy stereotypy, to bym go musiał zatłuc pasem na śmierć i wydziedziczyc.

pozdrawiam fanów f1 niepozbawionych poczucia humoru i dystansu do własnej osoby.
kocham serwis f1wm.
kierowca x rządzi.
kLc!, 19.07.2008 09:54[!]
Mówicie, że chcecie w F1 więcej sportu niż polityki, a przy pierwszej lepszej okazji sami wyskakujecie z takimi komentarzami. Pozdrawiam.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca