F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200820 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:15,621--18
2.2Felipe MassaFerrari F20081:15,6930,0720,07221
3.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:15,8390,2180,14621
4.5Fernando AlonsoRenault R281:15,9430,3220,10418
5.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:16,0370,4160,09424
6.11Jarno TrulliToyota TF1081:16,1330,5120,09625
7.6Nelson Piquet JrRenault R281:16,1610,5400,02821
8.10Mark WebberRed Bull RB41:16,1960,5750,03519
9.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:16,3800,7590,18419
10.7Nico RosbergWilliams FW301:16,4050,7840,02520
11.16Jenson ButtonHonda RA1081:16,4470,8260,04222
12.9David CoulthardRed Bull RB41:16,5150,8940,06819
13.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:16,5300,9090,01518
14.12Timo GlockToyota TF1081:16,6361,0150,10627
15.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:16,8081,1870,17223
16.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,9061,2850,09824
17.20Adrian SutilForce India VJM011:16,9381,3170,03220
18.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:17,1891,5680,25120
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,3121,6910,12322
20.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:17,4691,8480,15715
107% najlepszego czasu: 1:20,914

Heikki Kovalainen (McLaren) uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej na torze Hockenheim, bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Niemiec. Lewis Hamilton uzyskał trzeci czas, a kierowców McLarena rozdzielił Felipe Massa (Ferrari). Tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) uplasował się na ostatniej pozycji ze względu awarię układu przeniesienia napędu w jego bolidzie.

Ostatnia sesja treningowa rozpoczęła się na suchym torze, ale przy dość zachmurzonym niebie. Po standardowej serii okrążeń zapoznawczych (nie wykonali ich kierowcy Ferrari, Hondy i Jarno Trulli z Toyoty) na torze zapanowała na kilka minut cisza. Rubens Barrichello (Honda) na tor po raz pierwszy wyjechał w siódmej minucie, wykonując próbny start w wyjeździe z boksów. W chwilę później na torze pojawili się także kierowcy Toyoty – Timo Glock i Trulli oraz kolejni zawodnicy i zaczęło się robić tłoczno na Hockenheimringu.

Jako pierwszy czas okrążenia ustawił Jenson Button (Honda), wykręcając 1:18,645. Tymczasem inżynier wyścigowy Nico Rosberga (Williams) powiedział Niemcowi, że niedługo spodziewany jest deszcz. Po pierwszych seriach okrążeń najszybszym czasem legitymował się Sebastien Bourdais (Toro Rosso), który uzyskał wynik 1:17,242. Czas Francuza nieznacznie poprawił po chwili Rosberg (1:17,176), a znacznie szybciej pojechał drugi kierowca Toro Rosso – Sebastian Vettel ( 1:16,579).

Robert Kubica (BMW Sauber) na swoim pierwszym kółku uzyskał dość słaby czas – 1:18,301 i uplasował się na 11 pozycji, a tymczasem na czele klasyfikacji znalazł się Lewis Hamilton (McLaren) z czasem 1:16,484. Odpowiedzią Vettela na to było 1:16,432 i Niemiec powrócił na szczyt tabeli czasowej, ale na krótko, bowiem w 19 minucie Heikki Kovalainen (McLaren) wykręcił 1:16,219, a następnie poprawił się na 1:16,032. Kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen zajmowali w tym momencie miejsca 4 i 5, tracąc ponad pół sekundy do Kovalainena.

W międzyczasie Kubica poprawił się na 1:17,508, ale nadal zajmował odległą pozycję (P15). W 24 minucie David Coulthard (Red Bull) uzyskał czas 1:16,648, pokonując nieznacznie obydwu kierowców Ferrari. Massa także był w tym momencie na torze – Brazylijczyk wykręcił 1:16,096 i awansował na drugą pozycję. Niezły czas uzyskał także Nelson Piquet Jr (Renault) – 1:16,474, który dał mu czwarte miejsce. W połowie sesji kolejność pierwszej dziesiątki była następująca: Kovalainen, Massa, Vettel, Piquet, Hamilton, Coulthard, Raikkonen, Rosberg, Bourdais i Kazuki Nakajima (Williams).

W 33 minucie Hamilton poprawił wynik Massy, wykręcając 1:16,040. Strata Brytyjczyka do Kovalainena, który nadal zajmował pierwsze miejsce, wynosiła zaledwie 0,008 sekundy. Taka sama różnica dzieliła również kierowców BMW – Nicka Heidfelda i Kubicę, jednak obaj zajmowali miejsca pod koniec drugiej dziesiątki. Tymczasem Kovalainen poprawił się w 37 minucie na 1:15,858, zwiększając swoją przewagę nad Hamiltonem do blisko 0,2 sekundy. Fin nadal korzystał z twardszych opon. Massa był w tym momencie trzeci, a tuż za Brazylijczykiem nadal znajdował się Vettel, który poprawił się na 1:16,209.

W 42 minucie Massa wykręcił czas 1:15,693 i zrzucił Kovalainena z pierwszego miejsca, pokonując go o 0,165 sekundy. Kwadrans przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Massa, Kovalainen, Hamilton, Vettel, Raikkonen, Piquet, Mark Webber (Red Bull), Coulthard, Rosberg i – niespodzianka – Adrian Sutil (Force India). Tymczasem kierowcy zespołu BMW Sauber nadal zajmowali bardzo odległe miejsca i w dodatku wyglądało na to, że w bolidzie Kubicy awarii uległ układ przeniesienia napędu, tak więc dla Polaka był to przedwczesny koniec udziału w sobotniej sesji.

W 53 minucie Hamilton na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:15,839 i awansował na drugie miejsce. Poprawił się także inny kierowca z Wielkiej Brytanii – Button, który z czasem 1:16,447 awansował na szóste miejsce. Tymczasem Kovalainen na oponach z białym paskiem wykręcił 1:15,621 i powrócił na pierwsze miejsce, pokonując Massę o 0,072 sekundy. Brazylijczyk także wyjechał na tor na bardziej miękkich oponach, ale nie zdołał poprawić czasu. Minutę przed końcem sesji Sutil popełnił błąd w jednym z wolniejszych zakrętów i po poślizgu wypadł z toru, ale po chwili udało mu się na niego powrócić.

W końcówce sesji Alonso zszedł poniżej jednej minuty i 16 sekund na bardziej miękkich oponach i awansował na czwarte miejsce. Hiszpan miał szansę na jeszcze lepszy wynik, ale trafił w końcówce okrążenia na wolnego Massę i stracił trochę czasu. Po zakończeniu sesji kierowcy otrzymali kolejną szansę potrenowania startów na prostej startowej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 6,2 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Statek, 19.07.2008 12:18[!]
Myśle,że Ferrari i Mclaren będą sie bić o PP Kubica raczej niema szans biorąc pod uwage to co mówili komentaorzy ,że jak dodaje gazu to mu bolid zjeźdza w jedną strone... ciekawe co z kimim napewno testował cos innego Bo Felipe bliziutko Maców myśle,że PP wywalczy ktoś z 3 Hamilton,Massa,Raikkonen.

Ciekawostką są predkosci Ferrari 318 a np Mclaren 313.5... to spora różnica.
gross, 19.07.2008 12:30[!]
kiedy inni mieli pecha to Kubica miał szczęście, a teraz vice versa ;)
Kara Nocny Cień, 19.07.2008 12:42[!]
w zasadzie wszyscy zmieścili sie w 1,6 sek :D
sebas, 19.07.2008 12:51[!]
Kubica ma wyraźnie jakieś problemy z tym autem. W ogóle chyba BMW nie czuje się dobrze na tym torze. Duża różnica w charakterystyce bolidu między ferr a Mc. Ferrari lepiej jeżdzi na twardych, Mc na miękkich gumach. Pytanie, które lepiej zniosą trudy wyścigu. Myśle, Kwalifikacje odpowiedzą na większość wątpliwości. Ja widzę jak na razie przewagę Mc, niestety :).
DonGemolo, 19.07.2008 13:11[!]
BmW ma spore problemy, to juz nie jest kamuflaż.Hamilton z PP.Jedynie Heiki i Massa mogą mu zagrozić.
Lukas, 19.07.2008 13:22[!]
Statek jak Kimi będzie miał PP to tylko na oparach... a ta różnica prędkości to niby jaka niespodzianka? Ferrari dobre w pierwszych 2 sektorach maki w 3.
czarodziej_f1, 19.07.2008 13:52[!]
Myślę, że ze strony BMW to może być jednak kamuflaż i podpucha (choć dziś KUB rzeczywiście miał spore problemy, niestety). Są u siebie, to ich domowy wyścig... Wszyscy więc na nich liczą. Tymczasem oni wprawiają kibiców w zaniepokojenie, żeby wyskoczyć w kwalifikacjach. I większość kibiców odetchnie, a wszyscy będą gadać znów o zagrywce taktycznej BMW... Nie zdziwię się jeśli tak właśnie to będzie wyglądać;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca