F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 20087 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,036 - Felipe Massa (Ferrari), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Felipe MassaFerrari F20081:47,284--26
2.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:47,6230,3390,33926
3.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:47,8780,5940,25527
4.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:47,9320,6480,05424
5.5Fernando AlonsoRenault R281:48,1040,8200,17226
6.10Mark WebberRed Bull RB41:48,4281,1440,32429
7.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:48,5571,2730,12931
8.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:48,9581,6740,40124
9.12Timo GlockToyota TF1081:48,9971,7130,03926
10.6Nelson Piquet JrRenault R281:49,0681,7840,07125
11.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:49,1391,8550,07125
12.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:49,1851,9010,04626
13.7Nico RosbergWilliams FW301:49,6112,3270,42630
14.11Jarno TrulliToyota TF1081:49,6252,3410,01414
15.9David CoulthardRed Bull RB41:49,8492,5650,22418
16.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:49,9862,7020,13727
17.20Adrian SutilForce India VJM011:50,1172,8330,13119
18.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:50,1252,8410,00830
19.16Jenson ButtonHonda RA1081:50,4643,1800,33925
20.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:50,9053,6210,44125
107% najlepszego czasu: 1:54,794

Kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps. Oprócz nich czasy poniżej jednej minuty i 48 sekund uzyskali jeszcze tylko kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen. Robert Kubica (BMW Sauber) poranny trening ukończył na 11 pozycji, mając ponad 1,8 sekundy straty do Massy. Tuż za Polakiem uplasował się jego zespołowy kolega Nick Heidfeld.

Sesja rozpoczęła się przy suchej nawierzchni toru i pomimo zachmurzonego nieba nie przewidywano opadów deszczu w jej trakcie. Po serii okrążeń zapoznawczych, z których jak zwykle zrezygnowali kierowcy Ferrari, na torze zapanowała na pewien czas cisza. Przerwą ją Raikkonen, wyjeżdżając na tor w 12 minucie. W chwilę później do Fina dołączył drugi kierowca Ferrari – Massa, a także kolejni kierowcy. Raikkonen nieoczekiwanie przerwał swoje drugie okrążenie pomiarowe i wrócił do boksów, natomiast Massa na swoim pierwszym szybkim kółku uzyskał czas 1:50,329. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:48,945, a tuż za nim uplasowali się kierowcy Toro Rosso – Sebastian Vettel (1:50,058) i Sebastien Bourdais (1:51,182). Po chwili rozdzielił ich Adrian Sutil (Force India), a tymczasem Massa wykręcił 1:48,209.

W 24 minucie na drugiej pozycji znalazł się Fernando Alonso (Renault) z czasem 1:48,768, ale już po chwili przed Hiszpanem znalazł się Hamilton, wykręcając 1:48,266. Na torze był już także Kubica – Polak tuż przed upływem 30 minut zajmował dziesiąte miejsce, tracąc do Massy ponad dwie sekundy. Przed nim na miejscach 4-9 znajdowali się Vettel, Bourdais, Sutil, Heidfeld i kierowcy Toyoty – Timo Glock oraz Jarno Trulli. W 32 minucie Kovalainen uzyskał czas 1:49,326 i awansował na szóstą pozycję. W chwilę później przed Finem znalazł się Nelson Piquet Jr, jednak Brazylijczyk niemal od razu spadł na siódme miejsce, gdyż Kovalainen wykręcił następnie 1:48,734, co dało mu trzecie miejsce.

Uwagę zwracała spora liczba błędów w wykonaniu kierowców, którzy często spóźniali się z hamowaniem, wpadali w pół-poślizgi i wyjeżdżali na asfaltowe pobocza – wytłumaczeniem tego mogła być dość niska temperatura toru. Wszystko kończyło się jednak na razie bez większych dramatów. W 38 minucie Raikkonen uzyskał czas 1:48,452 i wskoczył na trzecie miejsce, a następnie poprawił wynik Massy o 0,134 i znalazł się na szczycie tabeli. Kubica, który do połowy sesji miał zaliczony tylko jeden przejazd, skarżył się przez radio, że nie jest zadowolony z zachowania swojego samochodu przy słabo przyczepnym torze. W międzyczasie Massa zaliczył krótki przejazd, na którym wykręcił 1:47,868 i wrócił na pierwsze miejsce. Tymczasem okazało się, że wbrew wcześniejszym przewidywaniom deszcz może jednak zacząć padać w trakcie pierwszej sesji.

Po 50 minutach kolejność w pierwszej dziesiątce była następująca: Massa, Raikkonen, Hamilton, Kovalainen, Alonso, Vettel, Bourdais, Piquet, Heidfeld i Glock. Kubica był w tym momencie na torze i zajmował 12 miejsce, nadal mając ponad dwie sekundy straty do Massy. W chwilę później do pierwszej dziesiątki wskoczył David Coulthard (Red Bull), ale znajdował się w niej dosyć krótko, gdyż niemal od razu nieznacznie szybciej od niego pojechał Trulli, awansując na 10 miejsce. Kubica, który swój drugi przejazd zakończył bez wyraźnej poprawy czasu, spadł na 13 miejsce, mając tuż przed sobą Glocka. Na obiektywach kamer telewizyjnych pojawiały się od kilku minut krople deszczu i to mogło być wytłumaczeniem braku znaczącej poprawy czasów u wielu kierowców.

Kubica powrócił na tor 25 minut przed końcem sesji, by zaliczyć trzeci przejazd, ale nadal był bardzo niezadowolony z balansu swojego bolidu i dość szybko powrócił do boksów. Tymczasem Alonso zdołał poprawić się na bardziej miękkich oponach na 1:48,104 i znalazł się przed kierowcami McLarena na trzeciej pozycji. Ponadto swój czas poprawił Glock, wykręcając 1:48,997, co dało mu siódme miejsce. W 78 minucie Hamilton przełamał na oponach z białym paskiem barierę jednej minuty i 48 sekund, powracając na trzecie miejsce z czasem 1:47,921. Bardziej miękkie opony umożliwiły też poprawę czasu Kubicy, który na swoim czwartym przejeździe wykręcił 1:49,139 i awansował na dziewiąte miejsce.

W 83 minucie Massa poprawił się na 1:47,369 na oponach z białym paskiem i powiększył swoją przewagę nad Raikkonenem do 0,339 sekundy. Pięć minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Massa, Raikkonen, Hamilton, Kovalainen, Alonso, Bourdais, Vettel, Glock, Kubica i Piquet. W samej końcówce sesji Mark Webber (Red Bull) uzyskał czas 1:48,428 i awansował na szóste miejsce, a Piquet wykręcił 1:49,068 i wskoczył na 10 miejsce. W tej sytuacji Kubica pierwszy trening ukończył na 11 pozycji, mając 1,8 sekundy straty do Massy. Po zakończeniu sesji kierowcy wykonali próbne starty na prostej start/meta.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 5,8 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tomekzzar, 05.09.2008 11:46[!]
nic nowego..tak trzymaj
michal5, 05.09.2008 11:47[!]
Brawo Massa i Raikkonen będzie dublet Ferrari
sAYo, 05.09.2008 11:48[!]
Ładne parki się potworzyły, Fer, Mac, TR, BMW, FI i Hon.
rafaello85, 05.09.2008 11:49[!]
Oby tak do samego końca weekendu:)
Statek, 05.09.2008 11:54[!]
Nio Ferrari zdecydowanie najszybsze mimo niskich bardzo temperatur a to powinno sprzyjać Mclarenowi.Zarówno na twardych jak i miekkich oponach Ferrari jest o 0.5 s szybsze.Felipe jak zwykle w b.dobrej formie i jest głównym kandydatem do zwycięstwa Kimi też sie nieco obudził bo nie pamietam kiedy był 2 chodzby w treningach...tak jak napisał rafaello oby tak do końca i istnieje duuże prawdopodobieństwo,że tak będzie:)

a te prognozy znów nie wypaliły w piątek miało padać tymczasem było sucho;) w niedziele na 95% będzie suchy wyścig
gross, 05.09.2008 12:07[!]
nie ;) tak nie może być pierwszy powinien być Kubek, drugi Trulli albo Glock, trzeci Massa, czwarty Raikkonen, piaty Kovalainen, szósty Hamilton, siódmy Heidfled, ósmy Trulli albo Glock ;) o takiej ósemce marze.
Sebek, 05.09.2008 12:39[!]
Statek , chyba masz krótką pamięć skoro nie pamiętasz , że Raikkonen był pierwszy w drugim treningu przed wyścigiem o GP Europy :P więc nie tak dawno : )
Statek, 05.09.2008 13:37[!]
Sebek żeczywiście mam krótką pamięć:P
DawiDch, 05.09.2008 15:35[!]
gross
"drugi Trulli albo Glock" & " ósmy Trulli albo Glock ;)"

Żyjesz już weekendem.
Freeze, 05.09.2008 15:51[!]
"Sebek RZeczywiście mam krótką pamięć:P"

bez komentarza
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca