F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200819 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:35,630--23
2.2Felipe MassaFerrari F20081:36,0200,3900,39024
3.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:36,0520,4220,03223
4.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:36,1030,4730,05121
5.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:36,5070,8770,40425
6.5Fernando AlonsoRenault R281:36,6611,0310,15425
7.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:37,0401,4100,37923
8.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:37,0701,4400,03032
9.6Nelson Piquet JrRenault R281:37,1801,5500,11030
10.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:37,2781,6480,09825
11.10Mark WebberRed Bull RB41:37,4911,8610,21326
12.16Jenson ButtonHonda RA1081:37,6191,9890,12825
13.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:37,6302,0000,01123
14.9David CoulthardRed Bull RB41:37,6382,0080,00822
15.7Nico RosbergWilliams FW301:37,6382,0080,00026
16.12Timo GlockToyota TF1081:37,6642,0340,02629
17.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:37,8272,1970,16328
18.11Jarno TrulliToyota TF1081:38,2192,5890,39224
19.20Adrian SutilForce India VJM011:38,2852,6550,06625
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:38,4792,8490,19426
107% najlepszego czasu: 1:42,324

Najszybszym kierowcą podczas pierwszego piątkowego treningu na Shanghai International Circuit był Lewis Hamilton. Brytyjczyk osiągnął czas 1:35,630 i był szybszy o prawie 0,4 sekundy od Felipe Massy. Ferrari i McLaren prezentują jednak bardzo zbliżony poziom i widać ich przewagę nad kierowcami BMW oraz Renault. Najbardziej pracowitym kierowcą pierwszej sesji był Sebastien Bourdais. Robert Kubica uplasował się na piątym miejscu ze stratą ponad 0,8 sekundy.

Chiny przywitały kierowców suchą pogodą i średnią temperaturą na poziomie 20 stopni Celsjusza. Tradycyjnie wszyscy kierowcy, oprócz zawodników Ferrari, rozpoczęli pierwszy trening od jednego lub dwóch okrążeń instalacyjnych bez ustanawiania czasów. Jako pierwszy w celu przejechania mierzonego okrążenia pojawił się na torze po przeszło 15 minutach Sebastien Bourdais i osiągnął rezultat 1:39,496.

Przez pierwsze pół godziny na torze pojawiło się zaledwie 5 kierowców w celu ustanowienia czasu, a najszybszym z nich był właśnie Francuz, który poprawił swój czas na 1:37,101. Później na tor zaczęli wyjeżdżać pozostali kierowcy, tak że po upływie kolejnych piętnastu minut wszyscy kierowcy mieli już zanotowane czasy. W tym czasie przygodę na torze zaliczył Kimi Raikkonen, który wykręcił bączka w pierwszym nawrocie. Fin nie miał problemów z powrotem na tor i kontynuowaniem jazdy.

Na półmetku najszybszym kierowcą był już Lewis Hamilton, który zszedł z czasem do 1:36,044. Niedługo potem Felipe Massa poprawił jego czas o 0,024 sekundy i to Brazylijczyk wyszedł na czoło klasyfikacji. Na 40 minut przed końcem sesji na torze było zaledwie 6 kierowców. Kilka minut później w tarapatach znalazł się Jarno Trulli, który wpadł w poślizg i zatrzymał się nosem bolidu kilkanaście centymetrów przed barierą okalającą tor. Włoch miał na dodatek problemy problemy z wrzuceniem biegu wstecznego i potrzebował na to kilkunastu sekund.

Gdy do końca pozostały już tylko dwa kwadranse, większość kierowców znów pojawiła się na torze. Przez dziesięć minut czasy nie poprawiały się znacznie, jednak impas ten przerwał Lewis Hamilton, który pobił rekordy we wszystkich trzech sektorach i ustanowił czas 1:35,630. Brytyjczyk nie miał chyba jednak zbyt dużej ilości paliwa na pokładzie, gdyż po przejechaniu kolejnego okrążenia zjechał do boksów. Niedługo potem uczynili to również pozostali kierowcy.

Przez kolejne 15 minut zespoły przygotowywały bolidy do ostatniego wyjazdu tor, a tymczasem emocje zapewniali ci, którzy pozostali na torze. Najpierw Nick Heidfeld tak bardzo ściął ostatni nawrót, że trafił prawym przednim kołem w wysoki w tym miejscu krawężnik od zewnątrz. Uczynił to z takim impetem, że cały bolid został podbity w powietrze. Niemiec musiał zjechać po tym do boksów na sprawdzenie bolidu. Chwilę później przygodę podczas zjazdu do boksów zaliczył Piquet, który stracił panowanie nad bolidem i wypadł na pułapkę żwirową, w której ugrzązł w zeszłym roku Lewis Hamilton. Brazylijczyk miał jednak więcej szczęścia i udało mu się z niej wydostać.

Wszyscy kierowcy pojawili się na torze ponownie na 5 minut przed końcem sesji, by po raz ostatni spróbować poprawić swoje czasy. Na początku szło im to jednak dość opornie i nie padały rekordy sektorów. Umiejętnością driftu popisał się za to Lewis Hamilton, natomiast Robert Kubica przesadził nieco w pierwszym zakręcie i wyjechał na pobocze, jednak bez większych konsekwencji. Kierowcom nie udało się w większości poprawić czasów i końcówka przebiegła raczej bez emocji.

Na koniec wypada wspomnieć jeszcze o kierowcach BMW Sauber, którzy mimo, iż byli w czołówce, nie zachwycili dziś. Robert Kubica narzekał na problemy ze sterownością bolidu oraz na graining, natomiast Nick Heidfeld nie był w stanie ani na chwilę zmniejszyć swojej straty na mniej niż sekundę. Całą sesja przebiegała dość monotonnie, a drobne problemy przytrafiły się również Hamiltonowi, Massie i Glockowi. Po zakończeniu sesji kierowcy mogli wykonać próbny start z pól startowych.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,5m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Statek, 17.10.2008 06:03[!]
Hamilton jak zawsze pusty bak zobaczymy co 2 trening pokaże.
andy, 17.10.2008 06:47[!]
Statek> a massa jak zwykle zatankowany pod korek
Statek, 17.10.2008 06:50[!]
Tylko,że tu o Massie nic nie wspomnieli pozatym to tylko piątek jutro kwalifikacje wszystko wyjaśnią.
pawel92setter, 17.10.2008 07:01[!]
jak na 1. trening to BMW całkiem dobrze.
ht-hubcio, 17.10.2008 07:40[!]
andy - świetna riposta :))
bartekws, 17.10.2008 08:32[!]
no no, dzisiaj spore różnice... zobaczymy co będzie dalej..
sebas, 17.10.2008 08:36[!]
ht-hubcio> taka jak zwykle :))
noofaq, 17.10.2008 08:40[!]
jakie znaczenie ma szybkość na trenigach? emocjonujecie się jakby to były conjamniej QUAL :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca